-
1. Data: 2018-02-06 10:47:47
Temat: Citi - lawina kodów
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Pytanie do tych co już jakieś doświadczenie z Citi mają.
Moje pierwsze doświadczenie z nowo otwartym kontem.
Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym skan
dowodu.
Wszedłem w edycję profilu i po "Dalej" była strona z możliwością
przesłania pliku.
Wybrałem plik z dysku, się pokręciło i pojawiła się miniaturka - na tym
etapie nie wiedziałem, czy to już zrobione, czy nie - nie spotkałem
dotychczas systemu bankowego w którym miałbym tego typu wątpliwości.
Mając następnie do wyboru "Dalej", albo "Anuluj" wybrałem Dalej.
Pojawiło się okienko do wpisania kodu jednorazowego.
Nie wiem czy do potwierdzenia tego, że wysyłam ten skan, czy jako klucz
do przejścia do jakichś dalszych ustawień.
Przyszedł mój pierwszy kod jednorazowy od Citi.
Wpisałem go. Zdziwiłem się, że po wpisaniu ostatniej cyfry od razu coś
się zaczęło dziać.
A zaczęło się na prawdę dziać.
Okienko zniknęło i zaraz pojawiło się ponownie, a na telefon zaczęły
przychodzić kody jednorazowe w tempie około 1 kod co sekundę (może dwie)
- jeszcze nie wybrzmiał sygnał poprzedniego sms-a, gdy zaczynał brzmieć
następny. Nie nadążałem czytać tego czego oni ode mnie chcą :), a już
aby wpisać w okienko ten aktualny (rozumiem, że jak przychodzi następny
to poprzedni już traci aktualność) to absolutnie żadnej szansy.
Na szczęście zamknięcie okienka krzyżykiem przerwało tę lawinę.
Ogólnie jestem jeszcze w głębokim szoku.
Czy tego typu zjawiska należy traktować jako nie odbiegające od normy
dla tego systemu?
Potem zdefiniowałem odbiorcę i wykonałem jeden przelew i do tego drugie
pytanie:
Dobrze mi się wydaje, że żadnych przelewów nie potwierdza się kodem
jednorazowym?
P.G.
-
2. Data: 2018-02-08 20:33:50
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>
W dniu 06.02.2018 o 10:47, Piotr Gałka pisze:
> Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym skan
> dowodu.
Warto przedtem przeczytać:
https://niebezpiecznik.pl/post/coraz-wiecej-firm-chc
e-skan-ksero-dowodu-co-zrobic-aby-bylo-bezpieczniej/
--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk
-
3. Data: 2018-02-08 20:47:30
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> writes:
> W dniu 06.02.2018 o 10:47, Piotr Gałka pisze:
>> Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym
>> skan dowodu.
>
> Warto przedtem przeczytać:
> https://niebezpiecznik.pl/post/coraz-wiecej-firm-chc
e-skan-ksero-dowodu-co-zrobic-aby-bylo-bezpieczniej/
I pamiętać o tym, że Citi nie toleruje (a przynajmniej jeszcze niedawno
nie tolerowało) żadnych dopisków na skanie.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Why isn't there a special name for the tops of your feet?
-- Lily Tomlin
-
4. Data: 2018-02-08 21:00:10
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu czwartek, 8 lutego 2018 20:49:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> writes:
>
> > W dniu 06.02.2018 o 10:47, Piotr Gałka pisze:
> >> Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym
> >> skan dowodu.
Ciekawostka, ja otwierałem konto mając wcześniej KK - xero dowodu dane kurierowi jak
przywiózł umowę KK - i nic już nie musiałem dosyłać. Tylko akcept umowy w ST. Ciekawe
było też to, że konto pojawiło się jeszcze przed akceptem, tacy byli szybcy ;P
-
5. Data: 2018-02-09 10:48:40
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2018-02-08 o 20:33, Grzegorz Tomczyk pisze:
> W dniu 06.02.2018 o 10:47, Piotr Gałka pisze:
>> Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym skan
>> dowodu.
>
> Warto przedtem przeczytać:
> https://niebezpiecznik.pl/post/coraz-wiecej-firm-chc
e-skan-ksero-dowodu-co-zrobic-aby-bylo-bezpieczniej/
>
Pogodziłem się z tym, że banki wymagają skanu dowodu.
Gdzieś kiedyś czytałem, że jednak mają prawo.
Jak chcieli (przy KK) abym wysłał "zaszyfrowanym pdf-em" to wolałem
pofatygować się do banku niech sobie sami zeskanują (zakładam, że umieją
zadbać o bezpieczeństwo przechowywanych danych).
Ale teraz jak mam już dostęp do systemu a przed otwieraniem rachunku
zmienił mi się dowód to uznałem, że w systemie transakcyjnym mogę wysłać.
Jakbym nie ufał systemowi to jaki byłby w ogóle sens dostępu do swojej
kasy przez system.
P.G.
-
6. Data: 2018-02-09 10:58:25
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2018-02-08 o 21:00, Dawid Rutkowski pisze:
>>>> Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym
>>>> skan dowodu.
>
> Ciekawostka, ja otwierałem konto mając wcześniej KK - xero dowodu dane kurierowi
jak przywiózł umowę KK - i nic już nie musiałem dosyłać. Tylko akcept umowy w ST.
Ciekawe było też to, że konto pojawiło się jeszcze przed akceptem, tacy byli szybcy
;P
>
W styczniu skończył mi się stary dowód.
P.G.
-
7. Data: 2018-02-09 11:14:59
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu piątek, 9 lutego 2018 10:58:20 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> W dniu 2018-02-08 o 21:00, Dawid Rutkowski pisze:
>
> >>>> Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym
> >>>> skan dowodu.
> >
> > Ciekawostka, ja otwierałem konto mając wcześniej KK - xero dowodu dane kurierowi
jak przywiózł umowę KK - i nic już nie musiałem dosyłać. Tylko akcept umowy w ST.
Ciekawe było też to, że konto pojawiło się jeszcze przed akceptem, tacy byli szybcy
;P
> >
>
> W styczniu skończył mi się stary dowód.
> P.G.
To trochę sprawę wyjaśnia.
Choć w moich doświadczeniach z bankami przy wymianie dowodu - a miałem już co
najmniej dwie "z nowego na nowy", w 2010 i 2014, a na pewno była też wymiana "ze
starego na nowy" - i być może jeszcze trzecia "z nowego na nowy", ale tego dokładnie
nie pamiętam - nie było do tej pory sytuacji, abym musiał dosyłać skan zmienionego
dowodu.
Choć z drugiej strony to aż tak bogate to doświadczenia jednak nie są, wszystko to
było przed erą "wielkiego ubankowienia" - czyli m.in. przed jakąkolwiek stycznością z
citi - w 2010 miałem tylko mBąk, gdzie w starym ST można było (chyba) samodzielnie
zmienić numer dowodu, zaś w 2014 mBąk i db - w mBąku to nie wiem, czy w nowym ST
można samemu zmienić, ale być może jeszcze wtedy działał też stary - albo zmieniałem
przez telefon - a w db to musiałem pójść do oddziału - co w sumie niewiele różni się
od przesłania skanu.
Zaś co do wymagania, to - z dokładnością do zawodnej już nieco pamięci:
- mBąk nigdy skanu nie chciał, choć może w tym 2003 trzeba było do koperty zwrotnej
(wtedy jeszcze nikt o kurierze nie słyszał ;) włożyć xero dowodu,
- db chyba też nie - konta zakładane przez kuriera, a KK w oddziale,
- citi chciał, żeby xero dać kurierowi,
- eurobank - może skanowali w oddziale, nie pamiętam,
- wbk chyba chciało,
- oranżada nie chciała (przez kuriera),
- lion's zaskanował w oddziale,
- inteligo chyba nie chciało (kurier),
- kantor aliora nie chciał przy zakładaniu przelewem, ale uparli się na skan przy
składaniu FATCA w oddziale,
- vw chyba nie chciał (kurier),
- nest chyba też nie (przelew).
-
8. Data: 2018-02-09 11:50:00
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2018-02-09 o 11:14, Dawid Rutkowski pisze:
> Zaś co do wymagania, to - z dokładnością do zawodnej już nieco pamięci:
W grudniu zadzwonili do mnie z oddziału BZWBK w którym nigdy w życiu nie
byłem i nawet nie wiem dokładnie gdzie się mieści, ale w tym oddziale
mamy wzięty kredyt hipoteczny. Chcieli abym przyszedł uzupełnić dane bo
czegoś brakuje. Ale czego to pani nie potrafiła powiedzieć, a ja dopiero
po rozmowie skojarzyłem, że mogą dzwonić do mnie bo kilka dni temu
skończył się dowód żony. Powiedziałem, że nigdy u nich nie byłem i nie
mam zamiaru się fatygować 20km po to tylko aby się dowiedzieć czego im
brakuje.
Z dowodami podeszliśmy do jednego z bliższych oddziałów - niech sobie
zeskanują. Zrobiliśmy to na wszelki wypadek. Nie chciało mi się
wczytywać w umowę kredytu hipotecznego - mam promocyjną marżę 0,99%,
zagrożoną wzrostem o 1%, gdy nie spełnię warunków, a nie pamiętam, czy
nie ma tam gdzieś zobowiązania do niezwłocznego uaktualniania wszystkich
danych.
P.G.
P.S.
A kredyt w tym oddziale tylko dlatego, że była promocja - prowizja
zamiast chyba 2.5% była 0%.
-
9. Data: 2018-02-09 11:55:20
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2018-02-09 o 11:14, Dawid Rutkowski pisze:
> Zaś co do wymagania, to
Jeszcze coś o wymaganiu.
W lipcu kupiliśmy meble w Ikea na kredyt totalne 0% (Ikeabank, czy jakoś
tak).
Ci napisali mi maila, aby zajść do nich z dowodami, ale nie jest mi po
drodze. Myślę, że nie będą robić awantury :)
P.G.
-
10. Data: 2018-02-09 12:56:15
Temat: Re: Citi - lawina kodów
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
W dniu piątek, 9 lutego 2018 11:49:55 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> W dniu 2018-02-09 o 11:14, Dawid Rutkowski pisze:
> > Zaś co do wymagania, to - z dokładnością do zawodnej już nieco pamięci:
>
> W grudniu zadzwonili do mnie z oddziału BZWBK w którym nigdy w życiu nie
> byłem i nawet nie wiem dokładnie gdzie się mieści, ale w tym oddziale
> mamy wzięty kredyt hipoteczny. Chcieli abym przyszedł uzupełnić dane bo
Wow, ale historia - napisz, w jaki sposób wziąłeś KH "w oddziale", w którym nie
byłeś? Tym bardziej, że to żaba, która jest wybitnie "oddziałowa" - np. rachunek
wspólny można założyć tylko w oddziale.
Kuriera z tego oddziały przysłali czy przyjechał do Was pracownik?
I to rzeczywiście była taka promocja, że tylko wybrane oddziały miały tą prowizję 0%?
Promocje w żabie to w ogóle ciekawa historia, dzisiaj odebrałem list z nagrodą w
jednej promocji, kilka dni temu żona dostała niespodziewany mail z voucherem na bilet
do kina - w promocji, o której do tej pory nawet nie słyszałem - dobrze, że ze
znajomą panią w oddziale mam kontakt mailowy (bo dodzwonić się do oddziału żaby nie
sposób), to przysłała mi regulamin tej promocji (na stronie nie ma), tak samo jak
dosyłała mi regulamin z promocji dającej premię za przeniesienie wynagrodzenia -
mimo, że z informacją o objęciu mnie tą promocją dzwonili z centrali, to regulamin
też można dostać tylko w oddziale...