eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCiti reklamacja frauda - UWAGA
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 21. Data: 2010-01-13 18:48:46
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 12:43:23 -0600, witek napisał(a):

    > kupujesz bilet na siebie i placisz kradzioną kartą? No to geniusz
    > jestes.

    A czemu nie? Jakieś ogłoszenie, że okazyjnie kupię/odstąpię bilet tam i
    tam wtedy i wtedy.



    --
    xbartx


  • 22. Data: 2010-01-13 18:52:05
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 18:48:46 +0000, xbartx napisał(a):

    > A czemu nie? Jakieś ogłoszenie, że okazyjnie kupię/odstąpię bilet tam i
    > tam wtedy i wtedy.

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to mocno dyskusyjne, ryzykowane i w
    ogóle, ale jak to się zwykło mówić - "niektórzy się nie pierdolą w
    tańcu" ;)



    --
    xbartx


  • 23. Data: 2010-01-13 20:08:01
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 18:43:27 +0100, Mithos napisał(a):

    >> Jak zdążą wystawić nakaz i złapią go jeszcze u nas to czemu nie w końcu
    >> dokładnie wiadomo gdzie i kiedy złodziej się pojawi?
    > Ponieważ organa ścigania nie przykładają się do pracy przy takiej wartości.

    Oszustwo kartowe, robota żadna a można się pochwalić przed przełożonymi.

    > Swojego czasu ok pół roku śledztwa zajęło policajom ustalenie danych
    > osoby, która dokonała oszustwa via internet pomimo, iż ta osoba łączyła
    > się z internetem ze swojego domu, a policja już w momencie składania
    > zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa otrzymała adresy IP oszusta
    > oraz numer jego rachunku bankowego.

    Jedna konkretna sprawa nie świadczy o całości. Jaka kwota?

    > Sugerujesz więc, że w tym przypadku ktoś pofatyguje się błyskawicznie na
    > lotnisko i cokolwiek w przedmiotowej sprawie zrobi ?

    Ale po co się fatygować? Wystarczy jeden telefon.

    > Poza tym sprawa nie jest oczywista (dla odpowiednich organów). Bo taki
    > zatrzymany może stwierdzić, że bilet kupił mu kolega (w końcu zna jego
    > dane), a teraz się na nim mści za coś tam. I co wtedy ? Też zatrzymasz
    > kogoś na lotnisku ? Bo to już wymaga np. przesłuchania autora wątku co
    > może zająć sporo czasu.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że jesli to byłaby zemsta to dość idiotyczna? Bo
    zgłaszający pójdzie siedzieć za składanie fałszywych zeznań i na dodatek
    usiłowanie wyłudzenia 2kzł od banku.

    --
    Kojer


  • 24. Data: 2010-01-13 20:21:01
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-01-13 21:08, Robert Kois pisze:
    > Jedna konkretna sprawa nie świadczy o całości. Jaka kwota?

    Sumarycznie (kilka oszustw, jeden sprawca) to było coś około 2k PLN.

    > Ale po co się fatygować? Wystarczy jeden telefon.

    Na telefon to nic się nie załatwi.

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że jesli to byłaby zemsta to dość idiotyczna? Bo
    > zgłaszający pójdzie siedzieć za składanie fałszywych zeznań i na dodatek
    > usiłowanie wyłudzenia 2kzł od banku.

    Tylko, że w tym przypadku oszust może mówić wszystko i takie zagranie
    może posłużyć jedynie skomplikowaniu/wydłużeniu całego postępowania i
    zepsuciu komuś nerwów.
    Poza tym taki przykład jak podałem powyżej bardzo komplikuje niby
    banalną sprawę.


    --
    Mithos


  • 25. Data: 2010-01-13 20:53:50
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    bzdreg <b...@o...pl> writes:

    > A jeśli procedura dopuszcza zwrot biletu i wypłatę np. w gotówce? Możliwe?

    W przypadku biletu za 2000 zl do USA?
    --
    Krzysztof Halasa


  • 26. Data: 2010-01-13 21:09:20
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
    > bzdreg <b...@o...pl> writes:
    >
    >> A jeśli procedura dopuszcza zwrot biletu i wypłatę np. w gotówce? Możliwe?
    >
    > W przypadku biletu za 2000 zl do USA?

    Zwrot (częściowy) zależy od taryfy biletu. A wypłata w gotówce zwykle
    zależy od ignorancji obsługi :P

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl - relacje z wypraw, galeria, porady, niusy,
    tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy', rozkład PKS Katowice
    www.duzy-biust.pl - porady dla Pań obdarzonych dużym biustem, recenzje
    staników, jak dobrać odpowiedni biustonosz na duży biust, ćwiczenia na
    jędrny biust


  • 27. Data: 2010-01-14 07:32:14
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 22:09:20 +0100, Marcin Lubojański napisał(a):

    >>> A jeśli procedura dopuszcza zwrot biletu i wypłatę np. w gotówce? Możliwe?
    >> W przypadku biletu za 2000 zl do USA?
    > Zwrot (częściowy) zależy od taryfy biletu. A wypłata w gotówce zwykle
    > zależy od ignorancji obsługi :P

    W PKP mają przykaz zwracać na kartę (i to chyba na tą samą i dokładnie to
    sprawdzają) po tym jak kupowano na kradzione karty roczne bilety i chwilę
    później w innej kasie zwracano za gotówkę.

    --
    Kojer


  • 28. Data: 2010-01-14 07:37:36
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 21:21:01 +0100, Mithos napisał(a):

    >> Ale po co się fatygować? Wystarczy jeden telefon.
    > Na telefon to nic się nie załatwi.

    Zdziwiłbyś się co można.

    >> Ale zdajesz sobie sprawę, że jesli to byłaby zemsta to dość idiotyczna? Bo
    >> zgłaszający pójdzie siedzieć za składanie fałszywych zeznań i na dodatek
    >> usiłowanie wyłudzenia 2kzł od banku.
    > Tylko, że w tym przypadku oszust może mówić wszystko i takie zagranie
    > może posłużyć jedynie skomplikowaniu/wydłużeniu całego postępowania i
    > zepsuciu komuś nerwów.

    Czyli jak w dowolnej innej sytuacji

    > Poza tym taki przykład jak podałem powyżej bardzo komplikuje niby
    > banalną sprawę.

    No bezsensownie skomplikowałeś całą sprawę.
    Ale przydałyby się wyjaśnienia autora wątku. Bo kwota dość niska jak na
    bilet do USA.

    --
    Kojer


  • 29. Data: 2010-01-14 08:15:06
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

    >
    > No bezsensownie skomplikowałeś całą sprawę.
    > Ale przydałyby się wyjaśnienia autora wątku. Bo kwota dość niska jak na
    > bilet do USA.


    Nie wiem co mam wyjaśniać? :) 2000zł za bilet do USA na linie CSA to chyba
    ok?

    Z przeprowadzonych dopytek raczej nie wchodzi w grę spektakulane zatrzymanie
    na lotnisku tego kto kupił za skradzione z karty pieniądze.
    Ja też myślałem że będzie jak w filamach z Bondem, ale chyba tak nie jest.
    ZTCW Bank "przygotowuje" teraz wniosek do prokuratury o ściganie . Co
    oznacza, że pewnie ma mechanizm pozwalający odebrać do linii lotniczej/
    ubezpieczenia/ centrum rozliczeń pieniądze i nie poniesie szkody. A wniosek
    jest tylko formalnością i nie musi się spieszyć.

    Niemniej nie mam pojęcia czy tak faktycznie jest, czy to jest regułą i czy
    wcześniej nie było jakiś zgłośzeń na goraca linię. To tylko przypuszczenia
    na podstawie szczątkowych danych.

    M.




  • 30. Data: 2010-01-14 08:35:59
    Temat: Re: Citi reklamacja frauda - UWAGA
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 14 Jan 2010 09:15:06 +0100, Marvin napisał(a):

    > Nie wiem co mam wyjaśniać? :) 2000zł za bilet do USA na linie CSA to chyba
    > ok?

    Bardziej chodziło mi o to, czy bilet był kupowany w Polsce, no i jakoś tak
    kojarzyłem wyższe kwoty za bilety do USA.
    --
    Kojer

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1