  • 31. Data: 2011-05-10 09:15:54
    Temat: Re: Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-05-10 00:13, BartekK pisze:
    > Wcale mnie to nie pociesza że "to się nie będzie opłacać zrobić" - skoro
    > będzie się dało, to prędzej czy później ktoś to zrobi, choćby dla hecy.

    Tak czytam ten wątek i czytam i zaczynam rozumieć dlaczego Polacy to
    jeden z najbardziej zestresowanych narodów.

    --
    Raf

  • 32. Data: 2011-05-10 10:30:30
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Pozostaje mechaniczne uszkodzenie anteny, tylko jak to zrobić nie ubijając
    > chipa? ;-)
    > Mam nadzieję, że ktoś coś wymyśli, bo posiadanie w portfelu >1 karty z
    > płatnościami zbliżeniowymi traci sens.

    Wystarczy uszkodzic taka karte w dowolnym miejscu na obwodzie
    (patrz watek ze zdjeciami RTG kart z technologia zblizeniowa).

    Swoja droga - coraz bardziej doceniam wiesniacki brelok P* z mBanku
    (osobna karta bez P* i osobny brelok P* :).

  • 33. Data: 2011-05-10 10:32:49
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Bez sensu, bo to by wymagalo kazdorazowej autoryzacji,a zaleta
    > platnosci zblizeniowych jest to, ze chodza bez autoryzacji.

    Jakos nie widze na razie zalet PP -
    - transakcje standardowa karta z wstukaniem PINu
    zajmuja podobny przedzial czasu.

    PP przede wszystkim mialo byc szybkie
    a takie na chwile obecna nie jest (z moich doswiadczen).

  • 34. Data: 2011-05-10 10:39:38
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A przy tym jak co do czego, to można sobie kartę okdr. Mogę pokazać
    > sklep, w którym jest komplet naklejek wszystkich możliwych kart,
    > terminal, na środku lady wystawiony czytnik tych pay*, a jak co do
    > czego, to "poniżej 30 zł tylko gotówką". No na litość...

    W cenniku znanego trojmiejskiego sklepu komputerowego
    jest malym drukiem:
    "ceny uwzgledniaja rabat za platnosc gotowka".
    Jak chcesz karta zaplacic do doliczaja chyba 5% :).

    Taka sytuacja zniknie jak banki i organizacje (visa, mc, ..)
    zmniejsza swoje zlodziejskie interchange.

  • 35. Data: 2011-05-10 10:45:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Kilka(naście) tygodni temu miałem podobne wątpliwości - ktoś mi
    > wytłumaczył że to niemożliwe, bo musi być obwód rezonansowy (jeżeli
    > czegoś nie pokręciłem) który jest niemożliwy "przez eter".

    Przedluzanie kart dekoderow telewizyjnych dziala,
    wiec i tu nie powinno byc problemu.
    Medium inne, ale to akurat nie problem.

  • 36. Data: 2011-05-10 10:47:59
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Tak czytam ten wątek i czytam i zaczynam rozumieć dlaczego Polacy to jeden
    > z najbardziej zestresowanych narodów.

    Ej, ja sie ucieszylem jak dostalem PayPassa
    a potem jeszcze kolejne :).

  • 37. Data: 2011-05-10 12:22:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 9 May 2011 07:03:34 -0700 (PDT), MK napisał(a):
    > Mowia, ze na KK Citi bedziesz mial mozliwosc wylaczenia transakcji
    > zblizeniowych :).

    Ta, ciekawe czy kiedyś dorosną do tego by można było wyłączyć w KK
    transakcje gotówkowe...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 38. Data: 2011-05-10 13:03:39
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    > Wystarczy uszkodzic taka karte w dowolnym miejscu na obwodzie
    > (patrz watek ze zdjeciami RTG kart z technologia zblizeniowa).

    I tak i nie.
    Tzn. tak - przestanie działać zbliżniowo - więc mamy sukces.
    Nie - bo może wzbudzić obawy sprzedawcy w sklepie np. poprzez nawiercenie i
    nam jej nie zaakceptuje.

  • 39. Data: 2011-05-10 13:05:32
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    > Ta, ciekawe czy kiedyś dorosną do tego by można było wyłączyć w KK
    > transakcje gotówkowe...

    Nigdy, bo to dla nich czysty zysk jak ktoś odruchowo pobierze gotówkę KK.
    Sam, gdybym mógł, to wyłączył bym, albo przynajmniej ograniczył limit dla
    wypłat w bankomatach.

  • 40. Data: 2011-05-10 13:07:57
    Od: "MD" <t...@p...onet.pl>

    > Jakos nie widze na razie zalet PP -
    > - transakcje standardowa karta z wstukaniem PINu
    > zajmuja podobny przedzial czasu.
    >
    > PP przede wszystkim mialo byc szybkie
    > a takie na chwile obecna nie jest (z moich doswiadczen).

    Bo jest szybkie, gdy jest offline, ale gdy jest online, to mija się z ideą i
    jako takie powinno nieistnieć. Jeśli bank boi się zaufać klientowi na max.
    5x50zł, to może niech od razu zablokuje mu kartę?