  • 11. Data: 2003-02-12 19:54:52
    Temat: Re: Co sadzicie o instytucji arbitra bankowego?
    Od: "Gregory BRZESKI" <g...@u...to-takze.webcorp.pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    news:2n8ywl7b10.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Ale ryzykowac drugie tyle, ile wynosi przedmiot sporu, w sytuacji gdy
    > pozytywnych decyzji jest tak malo, to chyba sie nie oplaca.

    Tak naprawde to jest bardzo malo osob ktore umieja poprawnie napisac pismo,
    wniosek lub w tym przypadku reklamacje. Wiec moim zdaniem ilosc spraw
    pozytywnie zalatwionych jest wlasnie efektem braku poprawnie napisanych i
    umotywowanych wnioskow, a nie stronniczoscia arbitra.

    Zapewne wiekszosc spraw ktore zostaly odrzucone lub rozpatrzone negatywnie
    przez arbitra byly jak najbardziej zasadne i ludzie byli poszkodowani,
    jednak nie umieli tego przedstawic w odpowiedni sposob lub wnioski posiadaly
    wady formalne.

    Pozdrowienia,

    --
    Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska

  • 12. Data: 2003-02-12 19:56:09
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b2div2$at5$1@inews.gazeta.pl...
    > Na stronie ZBP znajduje się bilans
    > działalnoœci arbitra bankowego w 2002 r.
    >
    > http://www.zbp.pl/isi/isi_0116.html
    >
    > Co sšdzicie o efektach pracy pani arbiter?

    Istytucja powołana do życia i utrzymywana przez bank, nigdy nie będzie
    sprawiedliwa w rozstrzyganiu sporów na linii bank - klient. Trudno jest
    bowiem być sędzią we własnej sprawie :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-02-12 20:04:05
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Robert <s...@o...pl> wrote:

    > Skąd wiadomo?

    IMHO - to moja opinia na podstawie kilkuletniego czytania
    pl.biznes.banki i codziennych obserwacji.

    A ja umiem czytać to, co podpisuję.

    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2003-02-12 20:04:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > No i wychodzi brak zdolności do analizowania faktów.

    50 czy 25 zl?

    MJ

  • 15. Data: 2003-02-13 10:11:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > 50 czy 25 zl?
    >
    > MJ
    za:
    http://www.zbp.pl/arbiter_regulamin.html?PHPSESSID=2
    9b7c0b6a923cb54e992a9d7c41256ad
    <cytata>
    § 10

    Wniosek o wszczęcie postępowania przed Arbitrem bankowym może być
    wniesiony bezpośrednio przez konsumenta lub jego pełnomocnika w Biurze
    Arbitra bankowego lub przesłany pocztą na adres Arbitra bankowego. Wraz
    z wniesieniem wniosku konsument uiszcza opłatę w kwocie 50 zł przekazem
    na rachunek Arbitra bankowego. W przypadku, gdy wartość przedmiotu sporu
    jest niższa niż 50 zł, opłata, o której mowa w ust. 2 wynosi 20 zł.
    Arbiter bankowy nie podejmuje żadnych czynności dopóki opłata, o której
    mowa w ust. 2 nie zostanie uiszczona. Arbiter bankowy może wzywać
    konsumenta do uzupełnienia wniosku lub załączników. Wniosek nieopłacony
    przez konsumenta w terminie 1 miesiąca od dnia jego wniesienia podlega
    zwrotowi.
    </cytata>
    KJ

  • 16. Data: 2003-02-13 10:24:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > 50 czy 25 zl?
    >
    > MJ
    i jeszcze to:
    § 26

    Orzeczenia Arbitra bankowego dla konsumenta nie są ostateczne. Konsument
    niezadowolony z rozstrzygnięcia może skierować sprawę na drogę
    postępowania sądowego. Ugoda zawarta przed Arbitrem bankowym zostaje
    ujęta w formie orzeczenia z zaznaczeniem, iż wydane ono zostało w wyniku
    zawartej między konsumentem i bankiem ugody. W przypadku, o którym mowa
    w ust. 2 kosztów postępowania przed Arbitrem bankowym nie ustala się, a
    konsument uzyskuje zwrot połowy uiszczonej opłaty.

    KJ