  • 1. Data: 2005-11-24 20:28:22
    Temat: Co to jest rata rosnąca - Fortis
    Od: "Annwo" <a...@w...pl>

    Witam,

    Czy ktoś wie co to jest rata rosnąca dostalam umowe z Fortis Bamku i mnie to
    zastanawia, wniosek składałem o raty równe. Czy może mi ktoś wyjaśnić

    "Spłata kredytu następować będzie w xxx rosnących ratach miesiecznych"

    Pozdr
    Ania

  • 2. Data: 2005-11-24 20:45:40
    Temat: Re: Co to jest rata rosnąca - Fortis
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Annwo napisał(a):

    > "Spłata kredytu następować będzie w xxx rosnących ratach miesiecznych"

    Im wiecej splacasz tym raty sa wieksze ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-11-24 20:56:50
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zastanawia, wniosek składałem o raty równe. Czy może mi ktoś wyjaśnić
    >
    > "Spłata kredytu następować będzie w xxx rosnących ratach miesiecznych"

    I chyba mówicie o tym samym, tylko inaczej :-)
    Pewnie chodzi im o kapitał.
    Twoja rata całkowita = rata kapitałowa + odsetki.
    Żeby raty całkowite były równe, rata kapitałowa na początku jest mała, a odsetki
    duże. W miarę spłaty rata kapitałowa się zwiększa, a odsetki zmniejszają, w taki
    sposób że to co płacisz do banku jest stałe (rata całkowita).

    Jeśli masz Excela, to możesz pooglądać funkcje IPMT (odsetki), PMT (rata
    całkowita).

    Zamotałem? ;-)

    --
    Pozdrawiam,