  • 61. Data: 2002-03-16 13:14:54
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    A najlepsze jest to, że każdy z Was ma rację.
    Grzegorz

  • 62. Data: 2002-03-16 14:07:13
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 15, 2002 at 09:31:46PM +0100, Radosław Popławski wrote:

    > Warto postudiować trochę historię Szwajcarii i przyczyny, dlaczego tak
    > mało tam przestępczości czy wykroczeń.

    Pamietaj, ze obejmuje to rowniez samych zlodziei. Oraz to ze nie maja
    Leppera i innych Millerow.

    Fakt, ze ostatnie 50 lat spedzili w nieco innych warunkach i nie
    musieli kombinowac zeby zyc oczywiscie nie ma znaczenia.

    --

    --w

  • 63. Data: 2002-03-16 15:53:48
    Od: holyboy <h...@N...com>

    ... Zdaje się, że w So, 16 mar 2002 12:31:51 GMT Tristan Alder
    napisał (a):

    > I bosko, ale zostałe jemu wydana. Jak ja pożyczę koledze samochód,
    > to mu go zabierzesz (ba! zniszczysz), bo powiesz, że skoro nie
    > jest jego, to Ty możesz?

    nie myl pojęć
    1. karta jest własnoscią banku,
    2. samochód twoją:-),
    3. punkt handlowy ma procedury dotyczące operacji kartami - zgodne z
    prawem,
    4. bankowi wydajecemu karte wcale nie zalezy na obrotach kradzioną
    kartą (reklamacje, odwołania, ew. strata klienta),
    5. a jezeli bankomat zatrzyma twoja karte bo podales 3 razy zly pin, to
    znaczy tylko tyle, ze rowniez postapil zgodnie z procedura
    bezpieczenstwa

  • 64. Data: 2002-03-16 16:05:16
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 14 Mar 2002 23:14:40 GMT, "Krzysiek" <m...@g...de>
    wrote:

    >Jestem sprzedawca i dzis mialem taka wlasnie sytuacje, bylem niemal pewinen
    >ze dwaj kolesie / notabene dwa gownojady w ortalionowych portkach i byczych
    >karkach/ chcieli placic kradzionymi kartami, zrobili szybciutko zakupy na
    >kwote 1000 zl i wyciagneli 3 karty banku slaskiego na to samo nazwisko, na
    >szczescie polcard odmowil autoryzacji kazdej z nich - czy mozna jakos
    >zareagowac w takiej sytuacji ? odebrac im te karty ?

    A z jakim kodem odmowil ? Nie kazal zatrzymac karty ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 65. Data: 2002-03-16 17:12:06
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "holyboy" <h...@N...com> napisał w wiadomości
    ..
    > nie myl pojęć
    > 1. karta jest własnoscią banku,
    > 2. samochód twoją:-),
    > 3. punkt handlowy ma procedury dotyczące operacji kartami - zgodne z
    > prawem,

    W poście, który zaczął ten nieszczęsny wątek była informacja, że transakcje
    nie dostały autoryzacji. Gdyby POS wyświetlił info, że karta kradziona,
    zatrzymać, to zgodnie z procedurą należałoby to zrobić. Z powodu braku
    autoryzacji nic takiego nie ma. Czy dresiarz i gangster bez szyi nie może
    mieć konta w BSK?

    --
    Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
    k...@b...tk otwarte okna"

  • 66. Data: 2002-03-16 19:43:28
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > pos polcardu, pokazala sie poprostu "ODMOWA"

    Ostatnio robilem zakupy w sklepie na kwote ok 200 zl chcialem zaplacic
    karta, pos odrzucil. Zaplacilem gotowka. Pozniej dzwonilem do banku,
    poinformowano mnie, iz polcard mial male problemy z autoryzacja.
    W zwiazku z tym czy sprzedawca powinien uznac mnie za zlodzieja?

  • 67. Data: 2002-03-16 19:43:39
    Od: "Krzysiek" <m...@g...de>

    pos polcardu, pokazala sie poprostu "ODMOWA"

  • 68. Data: 2002-03-16 19:46:38
    Od: "bartek" <r...@p...onet.pl>

    > Jasne, moja malzonka ma dzielone nazwisko, dlugie tak ze na pewno sie
    > nie zmiesci na karcie wiec dostaje tylko jego polowe (te nowsza). W
    > tym momencie juz DO nie zgadza sie z karta.

    w takim przypadku na karcie embosuje sie pierwsza litere imienia i cale
    nazwisko - a jesli nazwisko w calosci jest za dlugie to tylko pierwsza
    czesc - ale nie ma sensu zajmowac sie extremalnymi sytuacjami ;-) - w zyciu
    nie ma tylu niespotykanych sytuacji - banki to przewidzialy - dlatego jest
    taki wlasnie poziom zabezpieczen ;-)
    bartek

  • 69. Data: 2002-03-16 19:51:02
    Od: "Krzysiek" <m...@g...de>

    czytaj pierwszy post - kupowali bez namyslu, same najdrozsze rzeczy

  • 70. Data: 2002-03-16 19:52:36
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > czytaj pierwszy post - kupowali bez namyslu, same najdrozsze rzeczy

    Mania kupowania =)
    Kiedys tez wlazlem do sklepu chodzilem pol godziny miedzy regalami a pod
    koniec kupilem cyfrowke. I jakby zawiodl pos to co wowczas?