  • 11. Data: 2009-01-24 23:32:02
    Temat: Re: Czarne / platynowe karty w PL
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    szczurwa <s...@g...com> napisał(a):

    > Prawdopodobnie po to samo dlaczego kupuje sie BMW 5 zamiast Forda
    > Mondeo, nie ublizajac temu ostatniemu...Przeciez jedno i drugie
    > jezdzi !

    A, czyli jednak breloczek "Mercedes" na wiejskiej potancowce.

  • 12. Data: 2009-01-24 23:39:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley. st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze raz: po co sie placi kilkaset zlotych za "prestizowa" (platynowa,
    > tytanowa, karbonowa, jak zwal tak zwal) karte w Polsce?

    Zazwyczaj te opłaty funkcjonują tylko w tabeli, a klient jest z nich pod
    różnymi "pretekstami" zwalniany. Istnieje też grupa klientów, dla których
    opłaty w tej wysokości są bez praktycznego znaczenia.

    Powodem do posiadania karty rodzaju o jakim piszesz może także być lepszy
    program rabatowy/partnerski, wbrew temu co piszesz usługi concierge oraz
    inne pakiety usług dodanych typu różnorodnych assistance, a także może to
    byc konieczność spowodowana oczekiwanym limitem kredytowym karty. W wielu
    polskich bankach limity złotych kart kończą się przy 50k zl a bywa, że nawet
    niżej (np. BPH 40k). Kolejnym powodem mogą być limity dzienne transakcji
    gotówkowych, które w wielu bankach są ustawialne też tylko do pewnego
    górnego ograniczenia (np. Raiffeisen srebrne 5k, złote 10k, platynowe 20k).
    Są też czasami znaczne różnice w oprocentowaniu (np. w ING srebrne 19,5%,
    złote 18%, platynowe 9,9%).

    Inni zapewne podadzą Ci jeszcze inne potencjalne powody.

    marekz

  • 13. Data: 2009-01-24 23:41:49
    Od: Ra <a...@a...com>

    szczurwa pisze:

    > Tu na grupie jest parę osób mających kilkaset tysięcy na kartach, nie
    > słyszałem, żeby się skarżyli na "obniżenie" zdolności kredytowej !

    obniża, na stronie lukasa jest kalkulator kredytowy. Po wpisaniu limitów
    2 kk w sumie 14tys nie mam zdolności żeby płacić ratę typu 1tys/m-c co
    jest trochę śmieszne bo co miesiąc znacznie więcej odkładam

  • 14. Data: 2009-01-24 23:52:31
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > złote 18%, platynowe 9,9%).
    >
    > Inni zapewne podadzą Ci jeszcze inne potencjalne powody.

    OK, wreszcie ma sens. Czyli w przypadku aktywnych / zadluzajacych sie na
    karcie na duzo i na dlugo po prostu nie ma innej opcji.
    Dziekuje bardzo za wyjasnienie.

  • 15. Data: 2009-01-25 01:16:30
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Sty, 00:32, "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

    > A, czyli jednak breloczek "Mercedes" na wiejskiej potancowce.

    Też chyba nie zawsze. Jestem fanem latania. Dla mnie platynowa Citi
    LOT M&M obok funkcji kredytowej miałaby także walor kolekcjonerski..!

  • 16. Data: 2009-01-25 01:22:46
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Sty, 00:41, Ra <a...@a...com> wrote:

    > obniża, na stronie lukasa jest kalkulator kredytowy. Po wpisaniu limitów
    >   2 kk w sumie 14tys nie mam zdolności żeby płacić ratę typu 1tys/m-c co
    > jest trochę śmieszne bo co miesiąc znacznie więcej odkładam

    Dlatego właśnie śmieszy mnie pojęcie "zdolności kredytowej". Uważa je
    za diametralnie różne od pojęcia
    "zdolności płatniczej", którą można ocenić wyłącznie w sposób
    indywidualny. Zdolność kredytowa to, moim zdaniem, nieudana próba
    zastosowania metod statystycznych w bankowości, w wielu przypadkach
    krzywdząca, za to tania dla banku. Zresztą, na fali kryzysu w
    kredytach hipotecznych, wkrotce zobaczymy (wolałbym nie), jak to z
    szacowaniem tej "zdolności" w polskich bankach bywa.

  • 17. Data: 2009-01-25 01:33:24
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    bradley. st napisał(a):

    > Bylaby to ostatnia karta, ktora placilbym w Europie ze wzgledu na ryzyko jej
    > skopiowania. Wiec kto placi $200 - $300 za taki luksus?

    Hmmm to w Ameryce nie kopiują kart?

    PG

  • 18. Data: 2009-01-25 01:36:30
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Tzn. zdolnosc kredytowa to "ile mozemy dac Panu kredytu" vs. zdolnosc
    platnicza "ile realistycznie moze Pan splacac co miesiac"?

  • 19. Data: 2009-01-25 01:48:41
    Od: "bradley. st" <b...@g...pl>

    Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

    > Hmmm to w Ameryce nie kopiują kart?

    Nie na taka skale jak w Europie. Placenie "prestizowa" karta w Europie
    uwazalbym wrecz za zachete do bycia okradzionym. Cos jak machanie otwartym
    portfelem pelnym $100 na bazarze na Bliskim Wschodzie: patrzcie, patrzcie mam
    kase :) A zastrzeganie karty i czekanie na nowa na wakacjach fajne nie jest.

    W Stanach zazwyczaj kradna bazy danych z numerami/datami waznosci. W zeszlym
    roku ktos mi nastukal $400 na przeciwleglym krancu kraju "uzywajac" karty,
    ktora mialem caly czas w portfelu. Telefon do banku, pieniadze wracaja
    nastepnego dnia, nowa karta przychodzi po pieciu dniach, koniec historii.

  • 20. Data: 2009-01-25 09:05:12
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    To zależy od banku w którym bierzesz kredyt. Mnie przy braniu kredytu
    hipotecznego kilka banków (np. DB czy Polbank) kazało zamknąć karty
    kredytowe.

    MichalL