  • 21. Data: 2009-01-25 09:44:38
    Temat: Re: Czarne / platynowe karty w PL
    Od: k...@o...pl

    On 25 Sty, 10:05, "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote:
    > To zależy od banku w którym bierzesz kredyt. Mnie przy braniu kredytu
    > hipotecznego kilka banków (np. DB czy Polbank) kazało zamknąć karty
    > kredytowe.

    Ciekawe czy ma znaczenia czy to są ich karty czy też karty innych
    banków.

    Bo jeśli klient spłaca kartą prawidłowo, i indywidualnie oceniając
    spokojnie może mimo tego spłaca kredyt, nieco głupim byłoby domagać
    się od niego zamykania karty dzięki której bank zarabia.

    W niektórych bankach można wznowić kartę po zamknięciu w ciagu
    1miesiąca(BZWBK) czy też 3m-cy(Citi). Czyli istnieje możliwość:
    składam wniosek o kredyt
    bank domaga się zamknięcia karty w innym banku.
    zamykam kartę
    dostaje kredyt
    wznawiam kartę.
    (?)

  • 22. Data: 2009-01-25 09:45:59
    Od: k...@o...pl

    On 25 Sty, 02:48, "bradley. st" <b...@g...pl> wrote:

    > Nie na taka skale jak w Europie. Placenie "prestizowa" karta w Europie
    > uwazalbym wrecz za zachete do bycia okradzionym. Cos jak machanie otwartym
    > portfelem pelnym $100 na bazarze na Bliskim Wschodzie: patrzcie, patrzcie mam
    > kase :) A zastrzeganie karty i czekanie na nowa na wakacjach fajne nie jest.
    Ale do kart "prestiżowych" często wydaje się duplikaty wyglądające jak
    zwykłe karty danego banku
    do płacenia we wszelkich niepewnych sytuacjach.

  • 23. Data: 2009-01-25 09:56:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    k...@o...pl schrieb:

    > Ale do kart "prestiżowych" często wydaje się duplikaty wyglądające jak
    > zwykłe karty danego banku
    > do płacenia we wszelkich niepewnych sytuacjach.

    I taki duplikat jest "niekopiowalny"?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 24. Data: 2009-01-25 10:09:25
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > I taki duplikat jest "niekopiowalny"?

    Nie, chodzi tylko o plastik (aby nie bylo widac jaka to karta).

    a.

  • 25. Data: 2009-01-25 10:16:23
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    Istnieje też możliwość złożenia jednocześnie dwóch wniosków: o zamknięcie
    karty oraz odwołującego wniosek o zamknięcie karty i doręczenia do banku
    mającego fanaberie tylko tego pierwszego.

    To jest jedna wielka gra pozorów.

    marekz

  • 26. Data: 2009-01-25 10:48:30
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > To jest jedna wielka gra pozorów.

    To prawda. Np. Citi obiecało mi przysłać potwierdzenie zamknięcia starej
    karty na piśmie i jednocześnie nową kartę :).
    Tego typu akcje świadczą tylko o pewnych ograniczeniach osób wymyślających
    warunki udzielania kredytów i obliczania zdolności kredytowej.

    MichalL

  • 27. Data: 2009-01-25 11:08:44
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    bradley. st pisze:
    > Nie na taka skale jak w Europie. Placenie "prestizowa" karta w Europie
    > uwazalbym wrecz za zachete do bycia okradzionym.

    chyba dawno w Europie nie byles, albo przez Europe rozumiesz jakies
    jakies ciemne uliczki gdzies w najbiedniejszych rejonach danego kraju

    Sierp

  • 28. Data: 2009-01-25 11:14:15
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bradley. st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mam
    > kase :) A zastrzeganie karty i czekanie na nowa na wakacjach fajne nie

    Łomatko! To teraz tak w Stanach argumentują, żeby wszyscy myśleli, że tam u
    nich nadal jest najlepiej na świecie (no i że nadal pracowicie trzeba
    walczyć z terroryzmem zagrażającym american dream)? :-)

    MSPANC

    marekz

  • 29. Data: 2009-01-25 11:34:51
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 22:52:41 +0000 (UTC), "bradley. st"
    <b...@g...pl> wklepał(-a):

    >Wedlug tego co uslyszalem, kazdy limit karty, linia kredytowa, czy kredyt
    >zmniejszaja moja "zdolnosc kredytowa" o 100% ich wysokosci przy staraniu sie o
    >kolejny produkt kredytowy.

    To by nie miało sensu. Mając kartę z limitem większym od zarobków (lub
    zbliżonym), nie byłbym w stanie dostać żadnego kredytu, bo przecież wszystko
    mogę wydać na spłatę karty?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 30. Data: 2009-01-25 11:48:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 25 Jan 2009 12:14:15 +0100
    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Łomatko! To teraz tak w Stanach argumentują, żeby wszyscy myśleli, że
    > tam u nich nadal jest najlepiej na świecie (no i że nadal pracowicie
    > trzeba walczyć z terroryzmem zagrażającym american dream)? :-)

    No przecież jakoś tę kasę podatników z budżetu muszą wyciągać ;)

    Xenocide