  • 1. Data: 2004-03-05 14:37:29
    Temat: Czeki i polskie znaki?
    Od: "Unek" <s...@...pl>

    witam,
    mam pytanie czy jeśli na czeku (z USA) nie będzie polskich znaków np. w moim
    nazwisku, to czy będę go mógł zrealizować w Polsce?
    i jeszcze jedno, jak wygląda procedura skupowania czeku, czy trzeba coś
    wypełniać, np. skąd pochodzą te pieniadze, etc.?
    z gory dzieki

  • 2. Data: 2004-03-05 14:48:51
    Temat: Re: Czeki i polskie znaki?
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Unek" <s...@...pl> wrote in message news:c2a3b2$9ko$1@inews.gazeta.pl...
    > witam,
    > mam pytanie czy jeśli na czeku (z USA) nie będzie polskich znaków np. w
    moim
    > nazwisku, to czy będę go mógł zrealizować w Polsce?
    tak
    > i jeszcze jedno, jak wygląda procedura skupowania czeku, czy trzeba coś
    > wypełniać, np. skąd pochodzą te pieniadze, etc.?
    > z gory dzieki

    zanosisz czek do banku do inkasa.
    W zależności od banku trwa to około 1 miesiąca, kosztuje kilkadziesiąt
    złotych (np. pekao s.a 10 zł lb 0.25% wartości czeku, w zależności co
    większe). W większości przypadków banki wymagają abyś miał założone konto w
    banku.
    Jeżeli będzie to konto złotówkowe, to przeliczą ci na złotówki, jeżeli
    dolarowe, wówczas zostanie w dolarach.
    W życiu nie pytali się mnie o pochodzenie pieniędzy, no chyba, że nagle
    realizujesz czek na 20000. Wówczas i tak muszą zgłosić taką transakcję.

  • 3. Data: 2004-03-05 15:31:16
    Od: "Unek" <s...@...pl>

> [...]
    > złotych (np. pekao s.a 10 zł lb 0.25% wartości czeku, w zależności co
    > większe). W większości przypadków banki wymagają abyś miał założone konto

    dzieki za wyczerpujaca odpowiedz,
    mam juz ostatnie pytanie, czy nie wiesz czy pekao tez wymaga aby miec u nich
    konto?