    From: "tompus" <t...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Czy Visa Classic jest mniej bezpieczna?
    Date: Tue, 13 Aug 2002 14:44:04 +0200

    Witam,
    Kiedyś pytałem na tej grupie, czym różni się Visa Classic od Electrona.
    Wyjaśniliście mi, że Classic'iem można dokonywać transakcji offline'owych
    (np. za pomocą "żelazka"). Interesuje mnie, jak to jest w przypadku
    kradzieży karty: złodziej posiadając "pożyczonego" Electrona może nas
    oskubać "tylko" do wysokości salda (+ ewentualny debet), gdyż każda
    transakcja dokonana tą kartą jest autoryzowana. W przypadku Classica może
    przecież wykupić całe Hawaje, gdyż w przypadku transakcji offline'owych nie
    istnieje możliwość sprawdzenia dostępnych środków ani stopnia wyczerpania
    dziennego limitu wypłat. Czy to oznacza, że Classic jest mniej bezpieczny od
    jego "uboższego" brata?
    Pozdr.
    Wojtek