  • 1. Data: 2009-05-20 19:28:20
    Temat: Czy agencjom ratingowym można jeszcze wierzyć?
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Nie tak dawno mieliśmy do czynienia z wycenami Lotosu i innych wielkich
    spółek na GPW, a nawet dla całego kraju.

    Wyceny były na poziomie zerowym, kraj bankrut itp. No ja rozumiem, że
    teraz lodziarze u steru, ale nie przesadzajmy.

    Później dowiadywaliśmy się, że ta sama firma, która robiła rating grała
    na kontraktach na WIG20 (shorty) i grała na spadek PLN.

    Teraz czytam sobie jakiś artykuł opisujący jakąś wycenę jakiejś
    instytucji ratingowej i czytam, że .... PKN - papier śmieć.

    http://ft.onet.pl/167216,27143,wiarygodnosc_orlenu_n
    a_smietniku,komentarz.html

    Może te wszystkie agencje ratingowe to śmieci? Kto im jeszcze ufa?

    J.

  • 2. Data: 2009-05-20 21:31:41
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Może te wszystkie agencje ratingowe to śmieci? Kto im jeszcze ufa?

    A czy ktoś normalny ufał im wcześniej. Przecież agencje ratingowe
    współpracują z ocenianymi podmiotami. Czy myślisz, że jakaś agencja by się
    odważyła wystawić słabą notę takim gigantom jak Citi, Lehman lub GS?
    Dombrek

  • 3. Data: 2009-05-20 21:39:26
    Od: "Robert Krassowski. Alkortrade" <s...@a...biz>

    Zle zadanie pytanie.
    Bo moim zdaniem: "Czy agencjom ratingowym nalezalo kiedys wierzyc?"
    Pzdr
    RK

  • 4. Data: 2009-05-21 04:49:25
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Złe pytanie.
    Powinno być:

    Czy agencjom ratingowym można już wierzyć?

    Pozdrawiam

    PS

    Ja znam odpowiedź, ale jestem prosiak i nie napisze.

    :)))

  • 5. Data: 2009-05-21 08:15:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "skippy" <m...@o...the.moon> napisał w wiadomości
    > Złe pytanie.
    > Powinno być:
    >
    > Czy agencjom ratingowym można już wierzyć?

    Nie można bo manipulują w celu osiągnięcia korzyści lub po prostu pieprzą
    głupoty, które się nie sprawdzają. Raz uwierzyłem i fajnie zarobiłem, ale to
    nie zmienia reguły.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/