eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy bank musi usunąć dane osobowe z BIK-u › Czy bank musi usunąć dane osobowe z BIK-u
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "Monika" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Czy bank musi usunąć dane osobowe z BIK-u
    Date: 17 Feb 2005 12:22:06 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 23
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1108639326 5521 213.180.130.18 (17 Feb 2005 11:22:06
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 17 Feb 2005 11:22:06 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.29.2.3, 192.168.243.39
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:337350
    [ ukryj nagłówki ]

    Na stronie GIODO jest Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
    Sygn. akt SA/Wa 547/04,z którego wynika,że bank ma obowiązek usunięcia danych
    osobowych ze zbioru danych Biura Informacji Kredytowej S.A, kiedy nastąpiła
    całkowita spłata kredytu i rachunek bankowy został zamknięty.W związku z tym
    zwróciłam się do banku o usunięcie moich wpisów znajdujących się w BIK-u,
    ponieważ widnieją tam jeszcze kredyty z roku 1997, 1998 i 1999, króre zostały
    już dawno regularnie spłacone.
    Otrzymałam odpowiedź na pismo ,że bank niestety nie ma możliwości usunięcia
    danych zgodnie z podpisaną umową z BIK ,że wpisy są tam przechowywane przez
    okres nawet do 7 lat, następnie powołują się na art.105 Prawa Bankowego, który
    im na to zezwala.
    Mam pytanie,Czy jeśli powołam się ponownie na Wyrok Sądu j/w ,to bank musi
    usunąć moje dane,a jeśli nie ,to gdzie mam napisać. Czy ten wyrok dotyczył
    tylko tej danej osoby ,która wystąpiła do GIODO, czy dotyczy wszystkich banków?
    Z wagi na to, że zajmuję się pośrednictwem finansowym, to wiem jakie czasami
    są nierzetelne informacje w Biku. Klienci już dawno spłacili kredyt, a dalej
    wiszą z liniami otwartymi. Następnie mają problem z otrzymaniem nowego kredytu,
    muszą brać zaświadczenie z banku o całkowitej spłacie kredytu, za króre muszą
    zapłacić,czasami nawet 50zł.Proszę o odpowiedź?


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1