  • 1. Data: 2008-05-17 09:04:52
    Temat: Czy brytyjska spółka Ltd. może posiadać rachunek w banku polskim?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Czy polski bank może otworzyć rachunek dla brytyjskiej spółki Ltd.?
    Przychody spółka osiąga w UK w funtach brytyjskich, ale musi również
    wykonywać liczne przelewy w PLN na rachunki w polskich bankach.
    Proszę o radę, jak rozwiązać ten problem.

  • 2. Data: 2008-05-17 09:23:06
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Jeszcze dodam: czy rozwiązaniem byłoby założenie działalności
    gospodarczej w Polsce, otwarcie rachunku, a następnie wykonanie
    zbiorczego (DUŻY KOSZT!) przelewu z rachunku spółki Ltd. w brytyjskim
    banku, raz na jakiś czas. Wtedy z rachunku w polskim banku można by
    NISKIM KOSZTEM (najtaniej udało mi się znaleźć za 1 zł w ING) porozsyłać
    LICZNE przelewy na docelowe rachunki.

  • 3. Data: 2008-05-17 09:44:05
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Sheen" <z...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykonywać liczne przelewy w PLN na rachunki w polskich bankach.
    > Proszę o radę, jak rozwiązać ten problem.

    Spółka może posiadać dwa konta: w Citibanku UK oraz w Citibanku w Polsce.
    Przelewy z Citi UK do Citi PL są bezpłatne i w czasie rzeczywistym. Z
    Citibanku PL może dalej przelewać na dowolne rachunki w Polsce za 1 zł, albo
    całość na konto osobiste w Citibanku skąd dalej za darmo (konta osobiste i
    firmowe można łączyć pod jednym loginem). Wziąć pod uwagę: kursy GBP-PLN w
    Citibanku UK.

    Można też posiadać konto w EUR w Citibanku UK, skąd przelewy SEPA są
    darmowe. Wziąć pod uwagę: opłatę mies. 20 GBP (chyba że wysokie saldo);
    konieczność podania kodu SWIFT/BIC dla każdego odbiorcy w PL (o ile nie
    przelewa się tylko na swoje darmowe konto w mBanku, skąd za darmo dalej);
    podwójne przewalutowanie GBP->EUR->PLN; konieczność składania zleceń w
    oddziale lub przez infolinię.

    Są chyba jeszcze inne banki w UK oferujące tanie przelewy do Polski, ale nie
    mam doświadczenia.

    ZTCW, podmioty zagraniczne też mogą posiadać konta w PL. Być może właściciel
    mógłby w PL zarejestrować jednoosobową działalność, założyć konto osobiste
    (nie ma wymogu, żeby było "firmowe") i otrzymane przelewy za darmo
    przekazywać dalej. Ale nie wiem, czy to się opłaci (ZUS itd.).

    k.

  • 4. Data: 2008-05-17 15:42:26
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > założyć konto osobiste (nie ma wymogu, żeby było "firmowe") i
    > otrzymane przelewy za darmo przekazywać dalej. Ale nie wiem, czy to

    Ale tu chodzi o spółkę Ltd, a nie osobę fizyczną prowadzącą działalność.
    Wiem że moneybookers.com mają konto w Polsce w BRE Banku. A to jest właśnie
    spólka Ltd.

  • 5. Data: 2008-05-18 00:52:58
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale tu chodzi o spółkę Ltd, a nie osobę fizyczną prowadzącą działalność.
    > Wiem że moneybookers.com mają konto w Polsce w BRE Banku. A to jest
    > właśnie spólka Ltd.

    Czemu nie zadzwonisz na infolinie paru banków* i się nie zapytasz?
    _______
    *Zwykle dla pewności trzeba dzwonić kilkukrotnie i z odpowiedzi różnych
    konsultantów wyliczyć dominantę.

    k.

  • 6. Data: 2008-05-19 05:22:21
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Sheen pisze:
> [...]
    > wykonywać liczne przelewy w PLN na rachunki w polskich bankach.
    > Proszę o radę, jak rozwiązać ten problem.

    A czy spolka moze prowadzic dzialanosc w Polsce bo posiadajac takie
    konto niejako sie ujawni ? i czy nie bedzie problemow.
    Jesli to branza finansowa to KNF napewno szybko sie dowie a tutaj to
    moze byc ostre przykrecanie sruby i nielegalna dzialanosc. Taki FRL
    Capital znany z Finroyala jakby otworzyl konto w Polsce to US z KNF
    szybciutko by lape polozyli skoro firma prowadzi nielegalan dzialanosc w
    Polsce bez zgody KNF

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 7. Data: 2008-05-19 16:07:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@...pl> writes:

    > A czy spolka moze prowadzic dzialanosc w Polsce bo posiadajac takie
    > konto niejako sie ujawni ?

    Firma nie musi byc zarejestrowana w Polsce by tu prowadzic
    dzialalnosc. Ew. moze potrzebowac placic w Polsce VAT.
    --
    Krzysztof Halasa