  • 11. Data: 2005-12-14 22:14:01
    Temat: Re: Czy karta z chipem jest bezpieczniejsza?
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Taki zapis jest sprzeczny z ustawą, ale dokładnego namiaru w tej chwili
    > Ci nie zapodam. Generalnie w przypadku transakcji zaPINowanej bank
    > będzie próbować udowodnić, że to Twoja wina, ale nie można już by
    > default skreślać wszystkich PINowanych operacji.

    Transakcje potwierdzone PINem nie podlegają reklamacji...
    Sprawdź regulamin kart BZ WBK...
    Zasugerowałem im zmiany:
    - albo "wyłączyć" konieczność podpisu pinem.
    - albo zmienić prawa klienta aby mógł reklamować wszelkie transakcje
    bezgotówkowe;

    A więc karta z chipem jest moim zdaniem:
    - całkowicie bezpieczna dla... banku...
    - dla klienta bezpieczna ale... jeden raz - przy pierwszej transakcji...
    to jak z grzybami... "każde są jadalne, ale niektóre tylko jeden raz" ;-)
    ;-)
    ;-)

    Przestałem korzystać z BZWBK i płacę obecnie mBankiem lub CITI... ;-)
    Nawet gdyby mnie okradli to nie stracę środków.
    Zabezpieczenia + Ubezpieczenie muszą się równoważyć.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 12. Data: 2006-01-04 15:09:16
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    .kolina wrote:
    > Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Ostatnio naszły mnie pewne wątpliwości, które poniżej przedstawiam:
    > [Jeśli popełniłem błąd w rozważaniach to dajcie znać. Chciałbym się mylić.]
    >

    > KArty czipowe są 100% bezpieczne. Nie można ich skopiować. Polecam.
    >
    > jk

    Po co kopiować?
    Wystarczy skopiować pasek a PIN podejrzeć, następnie wyciągnąć gotówkę z
    bankomatu i... w ten sposób okraść Cię na dobre.

    Dla mnie oferta BZWBK to tak jaby zainstalować supernowoczesny system
    antywłamaniowy a PIN do niego umieścić na stronie WWW. ;-)

    Systemu - fakt - raczej nie złamiesz ale po co wywarzać otwrte drzwi?

    Tomek

  • 13. Data: 2006-01-04 15:10:40
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    > będzie próbować udowodnić, że to Twoja wina, ale nie można już by
    > default skreślać wszystkich PINowanych operacji.

    Nie jest. Sprawdź i napisz.

    Pozdrawiam,

    Tomek