  • 11. Data: 2005-06-29 18:00:09
    Temat: Re: Czy ktoś wie ile mBank ma rachunków internetowych ?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Zbych napisał(a):
    > Tak, to dwa różne banki należące do tego samego właściciela. Sumowanie

    ICKJ ?
    KJ

  • 12. Data: 2005-06-29 18:10:35
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, to dwa różne banki należące do tego samego właściciela.

    Nie, to jest jeden bank - PKO BP
    Ty widze na marketingu mBankowym wychowany: mBank, Multibank i BRE to trzy
    banki?
    ;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2005-06-29 18:50:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Slawek Kos wrote:
    > po 1. sumarycznie maja juz 0,9mln rachunkow (konto Inteligo + PKO
    > Inteligo) z dostepem przez internet

    E chyba nie ;)
    Inteligo podaje swoje dane, a PKO BP lacznie. Wiec chyba sumujesz za duzo ;)
    Co innego rachunek, co innego klient. Inteligo podaje lacznie - rachunkow
    firmowych i osobistych - a wiadomo, ze dla wiekszosci z nich liczy w takim
    wypadku razy dwa.
    Jednym slowem podawana przez Ciebie liczba 0,9 mln rachunkow jest... no
    wlasnie nie wiem czym... Marketingowa sciema, ktorej do niczego nie mozna
    porownac...

    Michał Macierzyński || http://PRnews.pl

  • 14. Data: 2005-06-30 06:01:34
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:d9uqis$mmi$1@news.onet.pl...

    > E chyba nie ;)
    > Inteligo podaje swoje dane, a PKO BP lacznie. Wiec chyba sumujesz za duzo
    ;)

    "Inteligo, ramię internetowe PKO BP(...) Ma już 0,5 mln rachunków własnych,
    umożliwia też dostęp do rachunków kanałami elektronicznymi 400 tys.
    posiadaczom kont w banku."

    To jest cytat z twojej strony.
    Nie mam narzedzi by zweryfikowac podane tam liczby - nie ja je tam wpisalem.
    Jak dla mnie tekst jest jednoznaczny - chyba ze ty uzywasz innego jezyka
    polskiego.
    0,4mln to nie moze byc "suma" 0,5mln + costam
    0,5mln rachunkow "konto Inteligo" ORAZ 0,4mln klientow marmurowego PKO BP,
    ktorzy uruchomili dostep przez internet czyli usluge PKO Inteligo. Tak tam
    jest napisane. Razem 0,9mln

    > Co innego rachunek, co innego klient. Inteligo podaje lacznie - rachunkow
    > firmowych i osobistych - a wiadomo, ze dla wiekszosci z nich liczy w takim
    > wypadku razy dwa.

    A skad ty masz dane ze "wiekszosc" klientow Inteligo ma tam tez rachunek
    firmowy? Bzdure palnales i to zdrowa....
    A poza tym jesli ktos ma w Inteligo rachunek prywatny (ROR) i firmowy to IMO
    NALEZY to liczyc jako dwa rachunki i nie doszukiwac sie akurat w tym
    manipulacji statystycznych. Po prostu jeden rachunek ma Jan Kowalski a drugi
    firma Kowalski Enterprises...;-) Co innego gdyby liczyli kazde subkonto jako
    osobny rachunek, ale tego im nie zarzucamy?

    > Jednym slowem podawana przez Ciebie liczba 0,9 mln rachunkow jest... no

    nie przeze mnie tylko przez ciebie...;-)

    > wlasnie nie wiem czym... Marketingowa sciema, ktorej do niczego nie mozna
    > porownac...

    I tu sie zdecydowanie roznimy w pogladach.
    Akurat w przypadku marmurowego PKO BP ten kto ma dostep przez internet do
    np. Superkonta sam musial wyrazic wole jego uruchomienia, podpisac dodatkowa
    umowe i ponosi dodatkowe koszty. Jesli PKO BP twierdzi, ze takich ludzi jest
    0,4mln to albo zarzucasz im ze podali falszywa liczbe bo ty wiesz (skad?) ze
    to jest np. 100tys, albo musisz ja przyjac bez "interperatacji" - wprost.
    Inteligo juz 2 lata temu mialo ponad 0,3mln rachunkow wiec liczba 0,5mln
    dzis nie wydaje sie jakos zaskakujaca.
    W jednym i drugim przypadku dane sa dosc jednoznaczne i nie dajace pola do
    manipulacji.
    Zupelnie inaczej niz to bylo swego czasu w przypadku Pekao, ktore oglosilo,
    ze od jakiejs daty kazdy klient MOZE obslugiwac rachunek przez internet i z
    dnia na dzien zaliczylo WSZYSTKICH swoich klientow jako "internetowych" -
    lacznie z tymi ktorzy nigdy nie zamierzali z tego kanalu korzystac.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2005-06-30 07:14:26
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    Podsumowując:
    czyli zakładając, że mają c.a. po milionie kont, opłata za przelew w
    Inteligo 1 PLN, w nBank 0,5 PLN, i że średnio z jednego konta miesięcznie
    jest... 4 przelewy do innego banku - mogę tak założyć ? - to PKOBP wychodzi
    na tym biznesie lepiej o kilka milionów miesięcznie z samych tylko
    przelewów, no i zaś jest na nowe bankomaty... cóż, duży może więcej :-)

    pozdr

  • 16. Data: 2005-06-30 09:30:40
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    teraz fakty:

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1317208

    "Na razie trudno rozstrzygnąć, kto ma rację. Inteligo wprawdzie skutecznie
    zmniejsza dystans do mBanku, ale jednocześnie jego usługi są droższe. Dzięki
    temu jednak Inteligo miało w 2004 roku 13 mln zł zysku, a mBank tylko 3 mln
    zł. "Jeśli Inteligo stałoby się tylko jedną z nowoczesnych linii biznesowych
    PKO BP, to de facto przestanie być naszym bezpośrednim konkurentem" -
    twierdzi przedstawiciel mBanku cytowany przez "Gazetę Wyborczą"."

    jednak przepaść jeszcze większa niż myślałem :-)
    pozdr