  • 1. Data: 2006-01-24 14:18:13
    Temat: Czy moge tak przelewac kase ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Jezeli mam DG, i prowadze sklep na kontrakcie dla innej firmy, to czy moge z
    prywatnego konta robic przelew utargow na konto fimrowe tamtej firmy, czy
    tez musze to robic z konta swojego firmowego ?

    Fantom

  • 2. Data: 2006-01-24 14:23:39
    Temat: Re: Czy moge tak przelewac kase ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Fantom wrote:

    > Jezeli mam DG, i prowadze sklep na kontrakcie dla innej firmy, to czy
    > moge z prywatnego konta robic przelew utargow na konto fimrowe tamtej
    > firmy, czy tez musze to robic z konta swojego firmowego ?

    1. Przeczytaj regulamin twojego rachunku prywatnego. W większości
    regulaminów jest to zakazane.
    2. Rachunki używane w celach DG należy zgłosić w US i ZUS. Jak myślisz
    czy rachunek z którego przelewasz pieniądze firmowe będzie takim
    rachunkiem?
    3. Odsetki od rachunków związanych z DG są dochodem z DG. Czyli w tym
    wypadku US ma prawo zażadać żebyś po raz drugi (bo było już belkowe)
    zapłacił podatek od tych odsetek.

  • 3. Data: 2006-01-24 17:40:47
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > 1. Przeczytaj regulamin twojego rachunku prywatnego. W większości
    > regulaminów jest to zakazane.

    Z ciekawosci jak wyglada taki zapis ?

    > 2. Rachunki używane w celach DG należy zgłosić w US i ZUS. Jak myślisz
    > czy rachunek z którego przelewasz pieniądze firmowe będzie takim
    > rachunkiem?

    Zalozmy ze nie zglosze i bede traktowal to jako konto osobiste

    > 3. Odsetki od rachunków związanych z DG są dochodem z DG. Czyli w tym
    > wypadku US ma prawo zażadać żebyś po raz drugi (bo było już belkowe)
    > zapłacił podatek od tych odsetek.

    Zalozmy, ze to nie jest rachunek zwiazny z DG. Bo chyba ciezko uznac kase z
    utargu innej firmy uznac jako pieniadze nalezace do drugiej DG

    Fantom

  • 4. Data: 2006-01-24 22:05:41
    Od: "jst" <j...@W...wp.pl>

> [...]
    > prywatnego konta robic przelew utargow na konto fimrowe tamtej firmy, czy
    > tez musze to robic z konta swojego firmowego ?

    Możesz to robic - zobacz chocby na wątek "Płatnośc prywatna karta kredytową"
    z 19.01.2006 pl.soc.prawo.podatki.
    Punkty 2 i 3 które podaje jureq sa tu nieistotne. Nie prowadzisz przeciez
    chyba pełnej ksiegowosci tylko KPiR

    pzdr
    j.

  • 5. Data: 2006-01-25 16:14:40
    Od: bob <b...@1...xx>

    Fantom napisał:

> [...]
    > prywatnego konta robic przelew utargow na konto fimrowe tamtej firmy, czy
    > tez musze to robic z konta swojego firmowego ?

    A jakim sposobem utargi znajdą się na prywatnym koncie? O ile mi wiadomo
    do lokowania pieniędzy z działalności gospodarczej jest konto firmowe.
    Czyżbyś puszczał coś na lewo i wpłacał pieniądze na konto osobiste żeby
    skarbówka nie wynióchała?

  • 6. Data: 2006-01-26 01:34:26
    Od: "jst" <j...@W...wp.pl>

> [...]
    > do lokowania pieniędzy z działalności gospodarczej jest konto firmowe.
    > Czyżbyś puszczał coś na lewo i wpłacał pieniądze na konto osobiste żeby

    a jeżeli wpłaci gotówkę na osobiste i przeleje na firmowe? Tak robi wielu ze
    wzgledu na brak prowizji od wpłat gotówkowych na rorze.

    pzdr
    j.

  • 7. Data: 2006-01-26 09:01:31
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > do lokowania pieniędzy z działalności gospodarczej jest konto firmowe.
    > Czyżbyś puszczał coś na lewo i wpłacał pieniądze na konto osobiste żeby

    No ale to nie sa pieniadze z DG. To nie sa jego pieniadze - nie wystawil za
    to zadnej faktury ani nikt mu nie wystawil

    Fantom