  • 21. Data: 2009-10-22 13:44:38
    Temat: Re: Czy oni nie potrafią normalnie...
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    Użytkownik "skippy"
    > patrz kto mówi "w tym kraju" jak tak szukasz

    Cyprian Norwid bedac na emigracji w jednym ze swoich wierszy zamiast Polska
    uzyl zwrotu "Do kraju tego"

    http://univ.gda.pl/~literat/cnwybor/035.htm

    Leszek

  • 22. Data: 2009-10-22 14:01:07
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > A co ty wiesz? Skoro w podstawówce uczą, że poprawnie jest "liczba szkół"
    > zamiast "ilość szkół", to co możesz wiedzieć o dalszej edukacji?
    >
    > --
    mój drogi purysto, nawet jeżeli przez słowo "szkoła" rozumiesz jedynie budynek
    z boiskiem i salą gimnastyczną, a więc można go traktowac jako rzeczownik
    policzalny, to nawet wtedy nie będziesz miał racji... a gdybyś nie wiedział
    szkoła to nie tylko budynek z boiskiem, nawet tak bystry koleś jak ty powinien
    to zauważyc... i pomimo że moje wykształcenie to murarz zbrojarz specjalnośc
    dekarz słowa "ilośc"użyłem świadomie...

  • 23. Data: 2009-10-22 14:06:46
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    viper <v...@o...pl> napisał(a):

    > i pomimo że moje wykształcenie to murarz zbrojarz specjalnośc
    > dekarz słowa "ilośc"użyłem świadomie...

    Ha, ha, ha, ha, ha

    Murarz zbrojarz, specjalność dekarz. Dobre. To też użżyłeś świadomie?

    ha, ha, ha , ha

    kc

  • 24. Data: 2009-10-22 14:17:00
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    http://lpj.pl/not_jez08.htm

    --
    le

  • 25. Data: 2009-10-22 14:18:26
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    Ingarden <e...@o...pl> napisał(a):

    > "32. Argumentum ostatni - ad personam: Widząc, że przeciwnik jest
    > mocniejszy atakować go osobiście, obrażać lub w jakikolwiek sposób,
    > porzucając prawdziwy przedmiot sporu."
    >
    > Sztuka Prowadzenia Sporów, Artur Schopenhauer
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Erystyka

    OOps, wyższy poziom. Tylko, że flowers nie jest moim przeciwnikiem

    kc

  • 26. Data: 2009-10-22 14:19:36
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

  • 27. Data: 2009-10-22 14:19:52
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > http://lpj.pl/not_jez08.htm
    >
    > --
    > le

    dzięki... jest szkoła życia, jest szkoła przetrwania... jest to pojęcie
    abstrakcyjne...a więc powtórzmy, taki kolega flower nie skalał się przesadną
    ILOŚCIĄ szkół he he...

  • 28. Data: 2009-10-22 14:37:04
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "skippy"
    >
    > Cyprian Norwid bedac na emigracji w jednym ze swoich wierszy zamiast
> [...]

    zgadza sie, a co mam napisać, nic nie bede interpretował

  • 29. Data: 2009-10-22 14:39:16
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    ilość vs liczba ma ew kretyńską wymowę jesli mówimy o ludziach, reszta to
    tam mało ważne

  • 30. Data: 2009-10-22 14:49:22
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Ingarden pisze:

> [...]
    > porzucając prawdziwy przedmiot sporu."
    >
    > Sztuka Prowadzenia Sporów, Artur Schopenhauer

    Trafienie w samo sedno.

    ---Cytat---
    Mili Państwo, dodam Wam na zakończenie,
    Że czy w upał, czy w czas mroźnej gołoledzi
    Coraz częściej słyszeć da się
    W telewizji, radio, prasie
    Ciepłe, szczere i otwarte wypowiedzi!

    A w tych wypowiedziach - wyznam Wam, Panowie -
    Nieodmiennie wciąż zadziwia mnie to jedno:
    To zadziwia mnie, Panowie,
    Że, ktokolwiek się wypowie,
    Trafia swoją wypowiedzią w samo sedno!

    Już od dawna nie słyszałem wypowiedzi,
    Co by błędu zawierała choć zarodek,
    Czasem zda mi się na oko,
    Że ktoś myli się głęboko,
    A on - sunie bez wysiłku w sedna środek!

    Celnych owych wypowiedzi słucham przeto,
    Rozmyślając sobie czasem przy ich wtórze,
    Czy ci ludzie w jednej chwili
    Tacy mądrzy się zrobili,
    Czy to sedno się zrobiło takie duże...?
    (Róbmy swoje - W. Młynarski)
    ---Koniec---

    Właśnie dzisiaj w Sejmie przez kilka godzin poseł Karpiniuk z kolegami
    poszerzali w pocie czoła owo sedno...

    Może nie jest aż tak duże, gdy ballada ta powstawała, ale jest już na
    prawdę spore!