    From: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy oni nie potrafią normalnie...
    Date: Thu, 22 Oct 2009 16:49:22 +0200

    Ingarden pisze:

    > "32. Argumentum ostatni - ad personam: Widząc, że przeciwnik jest
    > mocniejszy atakować go osobiście, obrażać lub w jakikolwiek sposób,
    > porzucając prawdziwy przedmiot sporu."
    >
    > Sztuka Prowadzenia Sporów, Artur Schopenhauer
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Erystyka

    Trafienie w samo sedno.

    ---Cytat---
    Mili Państwo, dodam Wam na zakończenie,
    Że czy w upał, czy w czas mroźnej gołoledzi
    Coraz częściej słyszeć da się
    W telewizji, radio, prasie
    Ciepłe, szczere i otwarte wypowiedzi!

    A w tych wypowiedziach - wyznam Wam, Panowie -
    Nieodmiennie wciąż zadziwia mnie to jedno:
    To zadziwia mnie, Panowie,
    Że, ktokolwiek się wypowie,
    Trafia swoją wypowiedzią w samo sedno!

    Już od dawna nie słyszałem wypowiedzi,
    Co by błędu zawierała choć zarodek,
    Czasem zda mi się na oko,
    Że ktoś myli się głęboko,
    A on - sunie bez wysiłku w sedna środek!

    Celnych owych wypowiedzi słucham przeto,
    Rozmyślając sobie czasem przy ich wtórze,
    Czy ci ludzie w jednej chwili
    Tacy mądrzy się zrobili,
    Czy to sedno się zrobiło takie duże...?
    (Róbmy swoje - W. Młynarski)
    ---Koniec---

    Właśnie dzisiaj w Sejmie przez kilka godzin poseł Karpiniuk z kolegami
    poszerzali w pocie czoła owo sedno...

    Może nie jest aż tak duże, gdy ballada ta powstawała, ale jest już na
    prawdę spore!