  • 1. Data: 2006-05-07 15:16:27
    Temat: Czy powiadomic bank o utracie dowodu osobistego?
    Od: "KK" <j...@o...pl>

    Dzisiaj skradziono mi torebke ze wszystkimi dokumentami. Karty
    platnicze juz mam zastrzezone, natomiast mam pytanie:
    - czy musze powiadomic bank o utracie dowodu osobistego? Nie chce zeby
    ktos na moj dowod dokonal jakis wyplat. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-07 15:29:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "KK" <j...@o...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > - czy musze powiadomic bank o utracie dowodu osobistego? Nie chce zeby
    > ktos na moj dowod dokonal jakis wyplat. Pozdrawiam

    Proponuje powiadomic. Nie chodzi tu nawet o wyplaty, ale ktos korzystajac z
    tego dokumentu moze probowac otworzyc konto (potem za jego posrednictwem
    dokona jakiegos oszustwa) lub wyludzic kredyt, a klopoty spadna na ciebie.
    Jak bedziesz zglaszac utrate dowodu wyraznie popros o wpisanie go do bazy
    MIG-DZ, czasami osobo przyjmujacym nie chce sie tego robic. MIG-DZ jest
    miedzybankowa baza dokumentow zastrzezonych, wiec korzystajac z tego
    dokumentu nie uda sie dokonac zadnej operacji w banku, a nawet jesli sie uda
    to odpowiedzialnosc spadnie na osobe, ktore tego nie sprawdzila.

    MK

  • 3. Data: 2006-05-07 16:09:18
    Od: <k...@p...ffpe.pl>

    Uzytkownik "KK" <j...@o...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Dzisiaj skradziono mi torebke ze wszystkimi dokumentami. Karty

    Najbezpieczniej jest zmienic bank na inny.
    Bo moga komus wyplacic

    jklina

  • 4. Data: 2006-05-07 17:10:14
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    MK napisał(a):

    > Proponuje powiadomic. Nie chodzi tu nawet o wyplaty, ale ktos korzystajac z
    > tego dokumentu moze probowac otworzyc konto (potem za jego posrednictwem

    http://www.bik.pl/inne_bazy.htm

    Z powyższego wynika, że do bazy wpisuje także policja.

    Tak się jednak zastanawiam:

    a) czy każde zgłoszenie na komisariacie trafia do tej bazy
    b) czy powiadomienie organu wydającego (UM) także powoduje wpisanie
    dokumentu do bazy MIG-DZ

  • 5. Data: 2006-05-07 17:32:24
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-05-07 19:10, osobnik Wojciech Nawara stwierdził, iż:
    > Tak się jednak zastanawiam:
    > a) czy każde zgłoszenie na komisariacie trafia do tej bazy

    Z praktyki? Żadne (w każdym razie nie spotkałem się).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 6. Data: 2006-05-07 17:35:46
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    Jezeli dowód Ci skradziono i juz bylas na policji to warto tez
    odwiedzic Urzad Gminy/Miasta, aby:
    1. zglosic kradziez dowodu (osoba pracujaca w tym urzedzie powinna
    odnotowac ten fakt i poinformowac MIG-DZ)
    2. zlozyc papiery o nowy dowód

    Bank informacje o Twoim skardzionym dowodzie zanotuje u siebie w
    systemie, ale nie sadze, by wyslal informacje do MIG-DZ

  • 7. Data: 2006-05-07 17:43:14
    Od: "nod" <n...@o...pl>

    ad. a)
    Tak, a przynajmniej jest taki obowiazek.

    ad. b)
    Powinno, bo jezeli DO zgubisz to policja zgloszenia nie przyjmie
    (znam z autopsji), natomiast, gdy o fakcie poinformowac poszedlem
    Urzad Miasta, to kobitka odnotowala to w jakims rejestrze a ja
    musialem sie podpisac pod tym.

  • 8. Data: 2006-05-08 13:25:06
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    MK napisał(a):
> [...]
    > dokona jakiegos oszustwa) lub wyludzic kredyt, a klopoty spadna na ciebie.

    Czy w tym przypadku panienka z okienka, która przyjęła dowód bez
    sprawdzenia tożsamości nie powininna za to odpowiadać?

  • 9. Data: 2006-05-08 17:22:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jacek Popławski" <j...@i...pl> wrote in message

    > Czy w tym przypadku panienka z okienka, która przyjęła dowód bez
    > sprawdzenia tożsamości nie powininna za to odpowiadać?

    Jesli bedziesz w stanie udowodnic, ze to ktos inny korzystajacy ze
    skradzionego DO, to na pewno bank bedzie zmuszony sam pokryc straty.
    W zasadzie to nie chodzi tu o wine tylko o to zeby uniknac klopotow oraz
    zaoszczedzic ich innym. Gdy dokument jest wpisany do MIG-DZ i ktos tego nie
    sprawdzi, wtedy jest to jawne zaniedbanie obowiazkow. Gdy dokument nie jest
    wpisany to uruchomiona zostaje wielka machina. Klient jest wzywany na
    przesluchania, po drodze rozpoczyna sie windykacja, pozniej moze byc proces
    itd. Jestem pewien, ze nie chcialbys uczestniczyc w tym, nawet gdybys byl
    niewinny.

    MK

  • 10. Data: 2006-05-08 18:20:51
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> napisał(a):

    > http://www.bik.pl/inne_bazy.htm
    >
    > Z powyższego wynika, że do bazy wpisuje także policja.

    Kiedy mojej żonie ukradziono torebkę, a w tym dokumenty policjant sam
    zadeklarował, że dowód osobisty został zastrzeżony przez niego w jakiejś
    centralnej bazie danych. Bez upomiania się został też wydany jakiś kwit
    poświadczający, że zostało dokonane zgłoszenie o jego kradzieży.
    Było to w komisariacie na Cyryla w Wawie i przyznam, że byłem zdziwiony oraz
    wdzięczny policjantowi za tak spokojne i fachowe załatwienie tego
    zgłoszenia, bo jeszcze upominanie sie czy wykłucanie z kimkolwiek o jakieś
    bzury było ostatnią rzeczą na jaką miałem ochotę.

    Miłego dnia
    Tomek