  • 21. Data: 2007-07-02 16:53:38
    Temat: Re: Czy to jest legalne 2 - przeciecie karty w sklepie
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 2 Jul 2007 18:33:16 +0200, DooMiniK wrote:

    > Z tego też powodu warto mieć jakieś zabezpieczenie - np. drugie
    > konto na które możemy sobie szybko przelać pieniążki...

    Pieniążków to się raczej nie opłaca przelewać.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 22. Data: 2007-07-02 19:59:57
    Temat: Re: to jest NIELEGALNE
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Ale zapominacie, że w opisywanym przypadku to nie sprzedawca zatrzymał
    > kartę, a raczej klient jej nie zabrał (czyli de facto zgubił). Innymi
    > słowy - nie doszukiwałbym się tu żadnego związku z przepisami
    > dotyczącymi zatrzymania i niszczenia karty przez sprzedawcę.

    Przeciwnie, te zasady maja do takiej sytuacji zastosowanie tak samo
    jak w przypadku transakcji z innym niz zwykle koncem.

    > W dodatku - nawet gdyby znalazca nawet oddał kartę do banku, to bank i
    > tak by ją zniszczył, uznając że numer karty został poznany przez osobę
    > niepowołaną.

    Tego to my nie wiemy, bank moze za chwile wydac nowa karte z identycznym
    numerem (choc pewnie inna data waznosci). Aczkolwiek pewnie zwykle
    wyda karte z innym numerem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2007-07-02 21:35:20
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > W dodatku - nawet gdyby znalazca nawet oddał kartę do banku, to bank i
    > tak by ją zniszczył, uznając że numer karty został poznany przez osobę
    > niepowołaną.

    Mam pytanie. Ile osób niepowołanych, poznaje mój nr. karty (wraz z datą ważności,)
    kiedy on jest uwidoczniony na wydruku z terminala, który to wydruk zostaje w sklepie
    i przechodzi przez wiele rąk ?
    Dopiero od niedawna na niektórych terminalach mam na wydruku ukrytą pod gwiazdkami
    cześć nr. karty.Ale trafiają się jeszcze terminale co drukują pełny nr. KK + datę
    ważności.
    (szkoda, ze jeszcze PIN'u nie drukują + salda+ adresu domowego + nr konta...:)

    pozdrowienia Piotr W.

  • 24. Data: 2007-07-02 22:25:46
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Piotr W. <p...@p...com> wrote:
> [...]
    > Dopiero od niedawna na niektórych terminalach mam na wydruku ukrytą
    > pod gwiazdkami cześć nr. karty. Ale trafiają się jeszcze terminale co

    Taa, ja kiedyś się bawiłem z bliska takim terminalem eService co miał
    gwiazdkowane numery na slipie - to jest wielka lipa, bo jak się wejdzie
    w menu i tam się zrobi coś co się nazywało "wydruk zbioru" czy jakoś tak
    to drukowało wszystkie transakcje dnia z pełnymi numerami kart.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 25. Data: 2007-07-02 23:17:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 2 Jul 2007 23:35:20 +0200, "Piotr W." <p...@p...com>
    wrote:

> [...]
    ważności.
    >(szkoda, ze jeszcze PIN'u nie drukują + salda+ adresu domowego + nr konta...:)

    Wiesz, na wydruku dziennym wszystkie dane jednak są.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 26. Data: 2007-07-03 06:50:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Przeciwnie, te zasady maja do takiej sytuacji zastosowanie tak samo
    > jak w przypadku transakcji z innym niz zwykle koncem.

    Na podstawie...?

    Przepisy zatrzymania i niszczenia karty przez sprzedawcę opisują
    sytuacje w których sklep ma prawo z różnych powodów zatrzymać (zabrać!)
    kartę wbrew woli jej posiadacza, ale za to przy jego całkowitej wiedzy o
    dokonywanym zatrzymaniu. Nieświadome zgubienie karty przez posiadacza na
    terenie sklepu z całą pewnością nie podpada pod ten przypadek.

    --
    Przemyslaw Kwiatkowski [Micha], m...@f...org.pl, 2:480/127@FidoNet
    SMS# +48 601 238089, GPG: 2CA0 F353 85FD B0F1 1BD4 73D7 F85D 2717

    "Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced."
    (c) Gregory Benford

  • 27. Data: 2007-07-03 07:15:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 30 Jun 2007 06:52:48 +0200, "vis" <k...@g...pl> wrote:

    >czy jej tam nie zostawila. Uslyszala, ze zostawila ja, ale nie musi
    >sie fatygowac, poniewaz karta zostala przecieta. Tylko tyle wiem.
    >Czy sklep moze przeciac karte - czytaj zniszczyc ja?

    Może, a nawet powinien. Najprawdopodobniej sklep zadzwonił do banku, a
    ten polecił kartę zniszczyć.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 28. Data: 2007-07-03 15:59:21
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Bo muszą być.
    Na slipie dla sprzedawcy też są.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://pl.opera.com/

  • 29. Data: 2007-07-03 18:24:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <p...@p...miernik.name> writes:

    > Taa, ja kiedyś się bawiłem z bliska takim terminalem eService co miał
    > gwiazdkowane numery na slipie - to jest wielka lipa,

    Nope, klienci zostawiaja kwity z gwiazdkami i w tym sensie jest to
    korzystne.

    > bo jak się wejdzie
    > w menu i tam się zrobi coś co się nazywało "wydruk zbioru" czy jakoś tak
    > to drukowało wszystkie transakcje dnia z pełnymi numerami kart.

    No chyba nie chcesz uniemozliwic sprzedawcy poznania numerow kart?
    To by musialo dzialac na tej zasadzie co platnosci w sieci w Polsce
    - centrum karciane musialoby zwracac odpowiednio dlugi kod
    autoryzacji, zeby sam kod wystarczal do obciazenia (i udowodnienia
    tego, wiec najlepiej dobry pod wzgledem kryptograficznym - podpis
    elektroniczny itd).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2007-07-03 18:48:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Na podstawie...?

    Na podstawie umowy ze swoim acquirerem, oczywiscie.

> [...]
    > dokonywanym zatrzymaniu. Nieświadome zgubienie karty przez posiadacza na
    > terenie sklepu z całą pewnością nie podpada pod ten przypadek.

    Oczywiscie, "podpada" pod znalezienie w sklepie przez sprzedawce
    obojetnie jakiej karty.
    --
    Krzysztof Halasa