  • 11. Data: 2007-05-09 09:05:09
    Temat: Re: Czy zlozony w oddziale przelew mozna anulowac?
    Od: "platini76" <p...@W...gazeta.pl>

    Marcin <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Tak sie wlasnie zastanawiam, czy po wykonaniu przelewu z konta mozna go
    > anulowac zanim nie wyjdzie sesja elixir?
    > Zastanawiam sie, bo sprzedaje samochod. Umowie sie z kupujacym w oddziale jego
    > banku (BOS), on zrobi przelew na moje konto i sie rozejdziemy. Ale nie wiem,
    > czy on nie moze czasem wrocic za 5 minut i poprosic o anulowanie takiego przele
    > wu?
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Witam,

    Istnieje specjalne potwiedzenie przelewu, ktore bank na polecenie zlecajacego
    przelew wysyla np. faksem do beneficjenta. Oprocz wszystkich informacji z
    tradycyjnego przelewu takie potwierdzenie zawiera oswiadczenie pracownika
    banku tresci mniej wiecej takiej: przelew zrealizowano BEZ MOZLIWOSCI
    WYCOFANIA. Cwiczylem takie potwierdzenia przy przelewach np. do Urzedu
    Celnego, mysle ze robia to wszystkie banki. Kosztuje to gora 20 PLN.

    Pzdr
    platini

  • 12. Data: 2007-05-09 22:48:22
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy w każym przypadku oraz czy w tym konkretnym banku, ale jest
    > to możliwe i spotykane (zazwyczaj gdy ktoś się pomylił w kwocie/danych
    > itd.).
    > Rozsądnym rozwiązaniem w twoim przypadku jest założenie konta w Bosiu :)
    > sprawdzasz czy kasa jest na twoim koncie i przelewasz gdzie chcesz, a
    > konto zamykasz.

    Znaczy... i co sie dzieje?
    Ja tam z BOS'ia znam z dawnych czasow tylko biuro maklersie i to byly
    eleganckie przekretasy - zeby nie powiedziec inaczej (wtedy byli
    "pionierami") ale to co piszesz jest bardzo ciekawe ;-D.

    Belin

  • 13. Data: 2007-05-10 09:29:38
    Od: " atott" <a...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > czy on nie moze czasem wrocic za 5 minut i poprosic o anulowanie takiego

    dla bezpieczenstwa proponuje spisac umowe kupna sprzedazy. na gebe to
    skarpetki mozna kupowac albo jajka na bazarze.

  • 14. Data: 2007-05-10 20:14:51
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Tue, 8 May 2007 12:36:30 +0000 (UTC), Marcin napisał(a):

    > Kurcze, to nie wyglada ciekawie. A moze oprocz przelewu jest cos takiego jak
    > wplata na konto w innym banku? Moze bredze, bo nie znam terminologii, ale np.
    > jak oplace cos na poczcie, to raczej nie moge tego cofnac... czy w marmurowych
    > bankach jest tak samo?

    W 1996 roku pamiętam biuro maklerskie przelało moje pieniądze z rachunku
    marlerskiego na ror ale innego klienta, mimo iż moja dyspozycja była
    prawidłowa. Po 2 miesiącach cofnęli tamtemu pieniądze i przekazali mi.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net