  • 11. Data: 2010-01-11 18:23:36
    Temat: Re: DG na koncie osobistym i co mi zrobią ?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:hieqh0$mu4$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Należy także zauważyć, że rachunki firmowe nie są obelkowane. Przychód z
    > odsetek wchodzi po prostu do przychodu firmy (co w "zwykłych"
    > okolicznościach w zasadzie na jedno wychodzi...).

    Nie wychodzi na jedno.
    Jesli do DG uzywaszzwyklego rachunku, to podatek placisz PODWOJNIE.
    Bo oprocz tego, ze bank zabiera Ci ryczaltowo 19% z odsetek, to dodatkowo
    jeszcze raz te odsetki musisz wpisac do stosownej ewidencji jako przychod!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2010-01-11 18:39:26
    Od: bzdreg <b...@o...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > jeszcze raz te odsetki musisz wpisac do stosownej ewidencji jako przychod!

    Pewno i prawda, ale jeśli ktoś ma nadwyżki finansowe przy DG, to jest
    p.zda nie biznesmen, bo biznesmen ma tak biznesować, żeby zarabiać
    więcej, niż odsetki od kredytu, czyli ma się mu opłacać jechać na kredytach.
    :)
    Trochę piszę żartem, ale chyba nikt nie broni osobie.f.p.d.g. wypłacać
    sobie dowolnej kwoty w formie pensji? Nie znam się, niech mnie kto oświeci?

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 13. Data: 2010-01-11 19:13:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    SDD pisze:

    >Pewno i prawda, ale jeśli ktoś ma nadwyżki finansowe przy DG, to jest p.zda
    >nie biznesmen, bo biznesmen ma tak biznesować, żeby zarabiać więcej, niż
    >odsetki od kredytu, czyli ma się mu opłacać jechać na kredytach.

    A to zalezy jaki biznes. Wyobraz sobie np. bardzo wzietego adwokata, ktory
    jest tak dobry, ze mu ludzie laduja kupe kasy a on nei ma czasu tego
    inwestowac, bo ma kupe spraw do prowadzenia i naplyw nowych strumieni kasy.
    Moze wydac troche na pracownikow, ale i tak glowna robote on sam musi
    odwalic osobiscie, bo zaden zleceniobiorca nie bedzie tak dobry a sadowi nie
    bedzie wystarczylo, ze widzi aplikanta przyslanego przez slawnego mecenasa.
    To tylko przyklad, ale ukazuje istotne problemu - nie w kazdym fachu jest
    czas na inwestowanie kasy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2010-01-11 19:42:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 11.01.10 19:39, bzdreg pisze:
    > Trochę piszę żartem, ale chyba nikt nie broni osobie.f.p.d.g. wypłacać
    > sobie dowolnej kwoty w formie pensji? Nie znam się, niech mnie kto oświeci?

    Nie zabroni, ale w tym przypadku pensja nie stanowi KUP.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2010-01-12 18:25:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "tes" <n...@o...pl> writes:

    > Właśnie pozostało tylko jedno pytanie, czego US sie moze przyczepić ?
    > i tak z ciekawości po co bankom REGON skoro nie wystawia wam faktur za
    > prowadzenie konta ?

    REGON nawet nie jest potrzebny do otrzymania faktury zwiazanej z DG,
    potrzebny jest NIP. Szczerze mowiac, nie wiem po co ten REGON. Po to
    zeby osoby bez REGONu nie mogly miec konta "firmowego"? Dziwne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2010-01-12 22:27:49
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    tes <n...@o...pl> had the courage to write:
    > Na czym polega róznica miedzy kontem firmowym i osobistym oprócz nazwy ?
    > W urzędzie skarbowym w VAT-R po prostu podaje nr konta na którym będą
    > przychodzy/rozchody firmy, dlaczego nie moze to być konto osobiste ?
    > Wczoraj rozmawiałem z konsultantką Inteligo, która na moje pytanie czy
    > mogę sobie załozyć w moim koncie prywatnym kolejne subkonto (gdzie będę
    > miał nowy numer konta) i uzywać go dla mojej działalności gospodarczej
    > odpowiedziała twierdząco i że bank nie będzie miał nic przeciwko temu,
    > jeśli już to tylko US moze miec jakiś problem, ale jaki tego nie mogła
> [...]

    Jest stosowna decyzja na stronach Ministerstwa Finansów, ale musisz sam
    poszukać (kiedyś znalezienie jej zajęło mi ok. 15-20 minut, musisz niestety
    przejrzeć dziesiątki innych decyzji zanim trafisz). Decyzja owa stwierdza,
    że rachunek do d.g. MOŻE być tzw. rachunkiem indywidualnym - a to z tego
    powodu, że prawo podatkowe nakazując używanie rachunku bankowego w d.g. nie
    wyszczególnia, że ma być on jakiegoś określonego typu.

    Jak już koledzy wspomnieli, sprawa rozbija się o dwie kwestie:

    1. Zgodność z regulaminem banku (tylko skąd bank może wiedzieć, czy używasz
    rachunku do d.g.?)
    2. Rozliczania zysku z procentów oraz odprowadzania podatku Belki (który dla
    kont "indywidualnych" odprowadzany jest przez bank automatycznie).

    k.

  • 17. Data: 2010-01-14 13:10:04
    Od: "tes" <n...@o...pl>

    > 2. Rozliczania zysku z procentów oraz odprowadzania podatku Belki (który
    > dla kont "indywidualnych" odprowadzany jest przez bank automatycznie).

    czyli pozostał właściwie tylko jeden problem, ale czy to jest problem, być
    może nie zrozumiałem go do końca

    - bank odprowadzi automatycznie belkowe więc co ? US będzie chciał drugi raz
    opodatkować to konto ?

  • 18. Data: 2010-01-14 20:35:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 14.01.10 14:10, tes pisze:

    > czyli pozosta? w?a?ciwie tylko jeden problem, ale czy to jest problem, byae
    > mo?e nie zrozumia?em go do konca
    >
    > - bank odprowadzi automatycznie belkowe wiec co ? US bedzie chcia? drugi raz
    > opodatkowaae to konto ?

    Nie, po prostu zapłacisz to belkowe nawet, gdybyś miał straty.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2010-01-14 21:22:45
    Temat: Re: DG na koncie osobistym i co mi zrobiÄ&#65533; ?
    Od: z...@o...pl

    > REGON nawet nie jest potrzebny do otrzymania faktury zwiazanej z DG,
    > potrzebny jest NIP. Szczerze mowiac, nie wiem po co ten REGON. Po to
    > zeby osoby bez REGONu nie mogly miec konta "firmowego"? Dziwne.

    Konto rozliczeniowe nazywane potocznie "firmowym" zakładają nie tylko
    podmioty gosp., ale także fundacje i stowarzyszenia nie prowadzące DG,
    parafie i diecezje różnych wyznań, kluby, partie polityczne, itd. itp.

    Nie każdy z tych podmiotów ma wpis EDG albo KRS, niektóre nie mają NIP

    ale Tak jak każdy człowiek posiada PESEL, tak każdy inny podmiot
    musi mieć REGON (a osoba z DG ma i PESEL i ma REGON)

    stąd zamiłowanie banków do tego właśnie identyfikatora.
    Jednoznaczny wyróżnik dla systemu komputerowego, nic wiecej.

  • 20. Data: 2010-01-14 21:56:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z...@o...pl writes:

> [...]
    > parafie i diecezje różnych wyznań, kluby, partie polityczne, itd. itp.
    >
    > Nie każdy z tych podmiotów ma wpis EDG albo KRS, niektóre nie mają NIP

    Ale to samo z siebie wciaz nie jest powodem do wymagania REGONu.
    Ale moze cos innego jest.
    BTW konta firmowe to nie tylko konta rozliczeniowe.

    > ale Tak jak każdy człowiek posiada PESEL, tak każdy inny podmiot
    > musi mieć REGON (a osoba z DG ma i PESEL i ma REGON)

    Przeciez wcale nie jest prawda to, ze kazdy czlowiek posiada PESEL, ani
    nawet to, ze kazdy fizyczny klient polskiego banku posiada PESEL, ani ze
    kazdy polski obywatel posiada PESEL. Mysle ze nawet zlozenie tych
    warunkow (polski obywatel, klient polskiego banku) nie wystarczy.

    Tyle ze PESEL nie jest niezbedny do zalozenia konta (tzn. moze byc
    niezbedny w konkretnym banku, ale nie jest to warunek ogolny).

    > stąd zamiłowanie banków do tego właśnie identyfikatora.
    > Jednoznaczny wyróżnik dla systemu komputerowego, nic wiecej.

    Takim wyroznikiem moglby byc np. symbol identyfikatora
    (PESEL/NIP/REGON/itp) + aktualny numer. Gdyby chodzilo tylko o to,
    banki nie stawialyby takiego sztucznego wymagania. Ale byc moze tu
    chodzi o cos innego, nie wiem.

    A tak w ogole, firmy zagraniczne (ktore przeciez moga zakladac w Polsce
    konta) posiadaja REGON?
    --
    Krzysztof Halasa