  • 11. Data: 2024-06-05 04:26:25
    Temat: Re: Dają gdzieś więcej niż 3,5%?
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 04.06.2024 o 17:25, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 4 Jun 2024 17:03:48 +0200, w
    > <alpine.LNX.2.11.2406041700430.1052@ProBook-SW>, Dawid Andrzej Rutkowski

    Od 100 tys. tylko 600 zł? Jeszcze podatek od tego potrącą.

    --
    animka

  • 12. Data: 2024-06-05 11:15:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jun 2024 04:26:25 +0200, Animka wrote:

    > Od 100 tys. tylko 600 zł? Jeszcze podatek od tego potrącą.

    No tak te odsetki działają. tylko 400zl (500-podatek), ale za to co
    miesiąc.

    J.

  • 13. Data: 2024-06-05 11:25:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jun 2024 21:56:20 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:

    > A, no tak, tak wymyślili, że "zwykłe" promocyjne 3% i "dodatkowe"
    > 3% promocyjne, za te 5 pyknięć.
    > I jeszcze jedne odsetki wypłacają na koniec miesiąca, a drugie na
    > początek następnego.
    > I oczywiście dwie belkowizny - jakoś nie mogę się zebrać żeby ich
    > opieprzyć za to kradzenie po groszu na miesiąc.

    Bez większego znaczenia, gdy rozmawiamy o poważnych kwotach.
    W ING wypłacają odsetki raz, ale 6% tam nie mają.

    Można tez na lokaty. Ogolnie nie polecam, ale jak ci tych 2 gr szkoda.

    No i można kwotę optymalizować belkowo :-)

    > No ale za te pyknięcia jest naprawdę niezły moneyback, jeśli trzymasz 100k
    > to te 3% dają 50zł za jedno pyknięcie - chyba warto ;P

    O ile w ogóle tak należy to liczyc, bo przecieć coś kupujesz, i
    kartami płacisz, czy jest promocja, czy nie.

    > Nie zmienia faktu, że jest to wkurzające - obecnie na 16 kart mam 7,
    > którymi coś tam trzeba pykać i daje to 46 pyknięć miesięcznie,
    > na szczęście żona pomaga,

    Tak, i jeszcze trzeba liczyc te pyknięcia.
    Zrezygnuj z połowy, i/lub zmien karty :-)

    > Choć oczywiście każda z tych kart daje na tyle dużo że warto zawracać łeb.
    > Na szczęście niedługo odchodzi mc world z citka, będzie 10 mniej.
    > No i dobrze że jest kerfur, w którym dowolną płatność możesz rozbić
    > na N płatności nawet po 1gr - pod warunkiem że każda będzie inną kartą,
    > niestety te cholerne komputery to sprawdzają ;>

    Zawsze możesz sobie po jednym artykule kasować :-)

    J.

  • 14. Data: 2024-06-06 00:23:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 05.06.2024 o 11:15, J.F pisze:

    > No tak te odsetki działają. tylko 400zl (500-podatek), ale za to co
    > miesiąc.

    Śmiech na sali :D

    --
    animka

  • 15. Data: 2024-06-06 01:00:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 6 Jun 2024 00:23:19 +0200, w <v3qogs$qd$1$Animka@news.chmurka.net>, Animka
    <a...@t...wp.pl> napisał(-a):

    > Śmiech na sali :D

    Wyższe od inflacji, co marudzisz? :)

  • 16. Data: 2024-06-06 13:36:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 00:23:19 +0200, Animka wrote:

    > Śmiech na sali :D

    No wiesz, 400zl nieduzo, ale 6% to ogólnie duzo.

    Wniosek z tego jest jeden - masz za mało oszczędnosci :-)
    Od miliona byłoby 4 tys ...

    Gdzies na to się niestety jeszcze inflacja nakłada, i jest jeszcze
    gorzej.

    J.

  • 17. Data: 2024-06-06 17:32:29
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Thu, 6 Jun 2024, Animka wrote:

    > Śmiech na sali :D

    No tak, dla Animki śmiechu na sali nie ma tylko przy oprocentowaniach
    typu "40%, komu? Tobie!" w (nie)bezpiecznej kasie oszczędności
    czy w bursztynowym złocie albo finroyalu.

    Tylko w tym cały dynks, że tam śmiechu nie ma ani przy wpłacaniu
    ani przy wypłacaniu - bo wypłacania nie ma.

    A to i tak pikusie przy tym, co się działo w Albanii pod koniec XXw.,
    warto poczytać, do dzisiaj tam mają karabiny po domach na pamiętkę
    tamtych wydarzeń (tzn. wzięli je sobie wtedy na pamiątkę z wojskowych
    magazynów).
    Ale kraj piękny i fajni ludzie, burdel na poziomie tego jak w PL, ale
    inny, więc naprawdę warto pojechać.

    Zaś co do burdelu - tak po wycieczce do Włoch z góry (Bolonia) na dół
    (Neapol) (w drugą stronę się nie da, bajzel wzrasta wraz ze spadkiem
    szerokości geograficznej i trzeba się powoli przyzwyczajać)
    powrót do PL wydał mi się powrotem do normalnego kraju.
    Aż dziw bierze.
    Chociaż mieliśmy szansę na coś zupełnie innego, gdyby pisiory wygrały
    trzeci raz, próbkę mieliśmy już z powołaniem nierządu - ale jak to się
    szybko zapomina.

    Cóś jak z tym memem - zdjęcie wielkiego fajerwerku i podpis "wybuch
    największego fajerwerku na świecie" nad jakimś japońskim miastem - na N,
    ale nie było to Nagasaki" - i komentarz "widzieli większe"...

  • 18. Data: 2024-06-06 20:40:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 17:32:29 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:
> [...]

    > szerokości geograficznej i trzeba się powoli przyzwyczajać)
    > powrót do PL wydał mi się powrotem do normalnego kraju.

    Ale ruch drogowy, czy wszystko?

    > Aż dziw bierze.

    "Marsylia, jakie tam chamstwo na drogach .. jakbym nie był z Warszawy,
    to bym nie dał rady" :-)

    > Chociaż mieliśmy szansę na coś zupełnie innego, gdyby pisiory wygrały
    > trzeci raz, próbkę mieliśmy już z powołaniem nierządu - ale jak to się
    > szybko zapomina.

    No ale akurat kary za wykroczenia drogowe podniesli ...

    J.

  • 19. Data: 2024-06-06 22:31:04
    Od: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>

    On Thu, 6 Jun 2024, J.F wrote:

    > Ale ruch drogowy, czy wszystko?

    Musiałbym się zastanowić, ale to, co odpierdzielają na tych skuterkach
    w Neapolu to ociera się o samobójstwo.
    W DC tak nie ma, no raz jeden hindus dostawco-żerca tak mi na pasach
    za plecami przejechał że jakbym złapał to bym ujebał łeb przy samej dupie.
    a potem miałbym kłopoty, więc dobrze, że nie złapałem.

    Zaś reszta to tak na luzie, więcej słońca tam (i jakoś kawa z rana
    robi dobrze, a nie szkodzi, więc żyje się lepiej), ale
    czasem robi się to irytujące, np. na lotnisku.

    Ale na południu czuć mafię - straszna szkoda, bo to taki raj opanowany
    przez diabła jednak :(
    I zadziwia architektura w Neapolu, widać, że te dwa wieki temu jeszcze
    była to niesamowita potęga i bogactwo - a teraz to takie bidne,
    choć we Włoszech np. każdy kościół, choćby z bidną, odrapaną fasadą,
    w biednej dzielnicy - jak wejdziesz do środka to o wow.

    > "Marsylia, jakie tam chamstwo na drogach .. jakbym nie był z Warszawy,
    > to bym nie dał rady" :-)

    Nasz kierowca był z Neapolu, więc tam na północy to był grzeczny, ale jak
    do siebie wrócił to zaczął robić numery typu jeżdżenie autokarem tam
    gdzie absolutnie nie wolno - mieliśmy siedzenia w pierwszym rzędzie
    właśnie nad kierowcą, można było dostrzec przerażenie w oczach
    kierowców jadących z przeciwka - no i jeszcze zaczął komentować,
    grzecznie, ale komedia była przednia ;>

    > No ale akurat kary za wykroczenia drogowe podniesli ...

    I bardzo dobrze.
    Ale to akurat było z gatunku "powiedział prawdę bo się pomylił".
    Albo, jak mawiał admirał Tamagutchi: "nakaż manewery unikowe, amatorzy też
    miewają szczęście".

    Ale po napisaniu tego postu wyszedłem z domu i jednak się przekonałem,
    że w PL na ulicach i wszędzie jest jednak pełno pojebów,
    tego się ukryć nie da :(

  • 20. Data: 2024-06-07 12:42:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 22:31:04 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:

    > Ale po napisaniu tego postu wyszedłem z domu i jednak się przekonałem,
    > że w PL na ulicach i wszędzie jest jednak pełno pojebów,
    > tego się ukryć nie da :(

    Bo ja wiem ... mnie się jezdzi normalnie, jakies pojeby to z rzadka.

    Ale pare kanałów na youtube powstało, PolskieDrogi, StopCham, i widok
    jest ciekawy :-)

    Ale wczesniej pisali, że tyle filmów z wypadkami z Rosji, wynika z
    tego, że tam łapownictwo duże, więc trzeba mieć kamerę, kamery są
    powszechne, fimują, i co ciekawsze trafiają na YT.
    A że naród specyficzny, to dużo tego było.

    Kamery potaniały, sporo rodaków już ma, to jest z czego wybierać i u
    nas :-)

    A z taiej Belgii, to aż nudne - czym oni się chwalą :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=7AvLOo7qOS8

    Francja lepsza
    https://www.youtube.com/watch?v=YLK_NKxhOWc

    Włosi ... to z północy?
    https://www.youtube.com/watch?v=sqkk7_T4FaY

    A polska rzeczywista średnia

    https://www.youtube.com/watch?v=zwi0qef7tzU
    https://www.youtube.com/watch?v=KSllArhpxyg

    teraz to w ogole bajka
    https://www.youtube.com/watch?v=GkOOy1uBcKc

    Bardziej wschodnie odcinki,
    https://www.youtube.com/watch?v=rF8HJ6Ar4ds
    https://www.youtube.com/watch?v=zwi0qef7tzU

    Nuda, nuda, nuda ... i dobrze :-)

    nawiasem mówiąc - ruch na tych "zwykłych krajówkach" czesto taki, że
    nie ma jak sie wychylic.

    I pozostają nam tylko tacy piloci z fantazją

    https://www.youtube.com/watch?v=6W_9SyQv4F4

    J.