  • 21. Data: 2009-10-04 00:56:15
    Temat: Re: Dieter wszedlem w USD
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>

    > Marzenia ściętej głowy. Jeden z drugim zadeklarują że sobie poradzą, a po
    >
    > 60tce będą na utrzymaniu
    > państwa, bo coś nie wyszło po drodze. A jak państwo odmówi, to z
    > kamieniami na Belweder. Natomiast ZUS przydałaby się prawdziwa
    > konkurencja, bo skoro ciągle mu brakuje,
    > to znaczy, że pieniądze w ZUS są wirtualnie odkładane.
    >
    > Z.

    Może czas aby nauczyć się odpowiedzialności za swoje losy a nie zależeć od
    łaski pańskiej?
    Obecny system emerytalny wkrótce zbankrutuje.
    Ciekaw jestem tych tłumów idących na Belveder
    a Co do kamieni to raczej specjalność naszych DROGICH górników.

    pozdr
    IWSP

  • 22. Data: 2009-10-04 08:47:22
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 35 letni mundurowi? A może 45 letni górnicy, hutnicy czy nauczyciele
    > pracujący 18 godzin tygodniowo, przez 9 miesiecy w roku i regularnie
    > biorący roczne urlopy zdrowotne? A może księża i zakonnicy mający opłacane
    > składki z funduszu kościelnego? To może w końcu rolnicy płacący całe 1200
    > zł rocznie składek na KRUS?

    Nie mam na myśli tych patologii, tylko przeciętnego Polaka, który
    przepracował całe życie na normalnych zasadach.

  • 23. Data: 2009-10-04 08:51:47
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > Może czas aby nauczyć się odpowiedzialności za swoje losy a nie zależeć od
    > łaski pańskiej?

    Powiedz to tej rzeszy pracującej za minimalną stawkę.

  • 24. Data: 2009-10-04 08:56:32
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@naserwerze_o2.pl> napisał w wiadomości

    > ci, co pracowali całe życie poradzą sobie. Mają inny charakter. A co
    > powiesz o potężnej ilościowo grupie tych
    > co pracowali ok. 1/3 życia ?
    > Był niedawno taki program aktywizacji ludzi starszych 50+. Poniósł
    > kompletną klapę.

    Wiesz co, nie wiem jak sobie poradzą, to jest w ogóle cud, że to
    społeczeństwo jakoś sobie radzi, w końcu jego większość była wychowywana w
    duchu i realiach zupełnie innego systemu. Gdyby takich anglików postawić w
    tej sytuacji to po prostu by się masowo poszli utopić w Bałtyku.

  • 25. Data: 2009-10-04 09:01:14
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > bardzo dobrze. I dlatego nie uwierze że ""kiedyś było lepiej". Słowo
    > "ograniczenia" nie oddaje dawnej sytuacji
    > w pełni. Np. za małe buty, bo innych nie było, i chleb z cukrem jako
    > posiłek.

    Nie było lepiej, było inaczej. Było biednie ale nikt nie głodował raczej,
    nie był wykluczony, pozostawiony samemu sobie.

  • 26. Data: 2009-10-04 11:36:02
    Od: Zbyszek <zbign@naserwerze_o2.pl>

> [...]
    > w duchu i realiach zupełnie innego systemu. Gdyby takich anglików
    > postawić w tej sytuacji to po prostu by się masowo poszli utopić w

    :)) raczej w Morzu Polnocnym

    a co do tych emerytow - mam takie poczucie że sobie nie poradzą, ale to
    wyjdzie dopiero za jakis czas.
    Z.

  • 27. Data: 2009-10-04 11:45:02
    Od: Zbyszek <zbign@naserwerze_o2.pl>

    Dnia 04-10-2009 o 02:56:15 Ireneusz Wik <i...@w...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Może czas aby nauczyć się odpowiedzialności za swoje losy a nie zależeć
    > od
    > łaski pańskiej?

    jak zauważył Fidelio - z ludzmi z innego systemu to na razie nierealne.
    Moze za jakis czas, po bolesnej lekcji. A ZUS to temat rzeka, wszyscy w
    tym wątku napisali
    uwagi, z ktrymi w wiekszosci sie zgadzam, wiec juz nie odpisuje.

    Wracając do tematu USD i zadłuzenia, to obawiam sie tego o czym chyba
    myslal Dieter:
    Polacy zadluzajac sie jako jednostki i jako panstwo staja sie niewolnikami
    kapitalu, a ten to wykorzysta. Niewolnictwo finansowe, niemal dobrowolne.

    Z.

  • 28. Data: 2009-10-05 10:08:34
    Od: k...@o...pl

    > bardzo dobrze. I dlatego nie uwierze że ""kiedyś było lepiej". Słowo
    > "ograniczenia" nie oddaje dawnej sytuacji
    > w pełni. Np. za małe buty, bo innych nie było, i chleb z cukrem jako
    > posiłek.

    No to chyba jednak ta wiedza z encyklopedii pochodzi. Ciekawe jak by to było
    gdyby tak nie można było sprzedać majątku po PRL-u i byśmy nie dostali złamanego
    centa, a kiedyś nie dość, że myśmy żyli coraz lepiej to i spory kawał świata
    dzięki nam nie głodował, a kapitalizm jak się rozwijał na pół darmo albo i
    taniej kupionych surowcach.

  • 29. Data: 2009-10-07 19:48:36
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 04-10-2009 o 10:47:22 Fidelio <t...@o...eu> napisał(a):

    > Nie mam na myśli tych patologii, tylko przeciętnego Polaka, który
    > przepracował całe życie na normalnych zasadach.

    tych chyba nie ma tak dużo. Wprost 41/09 artykuł "Rolowanie młodych"
    polecam w temacie, w sieci jest wersja elektroniczna... w placówce ZUS.
    Takie małe PS.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.