  • 1. Data: 2005-04-09 10:18:03
    Temat: Dłużnik SKOK
    Od: DermalAmor <"djdermalamor[wytnij#$%^to]"@tlen.pl>

    Witam!

    Zwracam się do Was z prośbą o poradę. W zeszłym roku poręczyłem komuś
    pożyczkę w SKOK Stefczyka na kwotę 5000 zł. Ta osoba przestała spłacać
    raty, w związku z czym SKOK egzekwuje tą kwotę odemnie. Jak narazie nie
    mając innego wyjścia spłacam te raty, ale mam pytanie - czy jest jakaś
    możliwość odzyskania tych pieniędzy od dłużnika? Jeżeli ja przestanę
    spłacać, SKOK wypowie umowę kredytobiorcy - i co dalej? Czy jest jakaś
    możliwośc zwrócenia się do firm windykacyjnych, sądu? Z góry dziękuję za
    poradę.

  • 2. Data: 2005-04-09 11:16:14
    Temat: Re: Dłużnik SKOK
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2005 10:18:03 GMT, DermalAmor
    <"djdermalamor[wytnij#$%^to]"@tlen.pl> napisał:

> [...]
    > spłacać, SKOK wypowie umowę kredytobiorcy - i co dalej? Czy jest jakaś
    > możliwośc zwrócenia się do firm windykacyjnych, sądu? Z góry dziękuję za

    Jedyne wyjścia jakie mi przychodzą do głowy to formalnie sprawa sądowa z
    Twojego powództwa, drugie mało formalne to przyjaciele z kijami.

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0514-2, 2005-04-08
    Przetestowano na: 2005-04-09 13:16:26

  • 3. Data: 2005-04-09 12:21:36
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    DermalAmor napisał(a):
> [...]
    > spłacać, SKOK wypowie umowę kredytobiorcy - i co dalej? Czy jest jakaś
    > możliwośc zwrócenia się do firm windykacyjnych, sądu? Z góry dziękuję za

    Przede wszystkim zawiadamiaj go o dokonywaniu przez Ciebie płatności (i
    wzywaj do zapłaty). A potem, jak już ktoś napisał, pozostaje sąd.

    KG

  • 4. Data: 2005-04-09 12:34:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    DermalAmor <"djdermalamor[wytnij#$%^to]"@tlen.pl> writes:

> [...]
    > przestanę spłacać, SKOK wypowie umowę kredytobiorcy - i co dalej? Czy
    > jest jakaś możliwośc zwrócenia się do firm windykacyjnych, sądu?

    Oczywiscie. Mozna to zreszta zrobic juz w czasie trwania umowy
    o pozyczke.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2005-04-09 21:59:13
    Od: Varg <v...@p...megapolis_invert>

    kam <X#k...@w...pl#X> wrote:
    > Przede wszystkim zawiadamiaj go o dokonywaniu przez Ciebie płatności (i
    > wzywaj do zapłaty). A potem, jak już ktoś napisał, pozostaje sąd.

    A dokładnie sąd cywilny ;))

    --
    Cursed, lost highway
    Leading me astray