  • 21. Data: 2011-03-10 13:58:08
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    Archangell <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jedynym problem jest to, że Root myli rentowność ze wzrostem wartości
    > jednostki uczestnictwa w Funduszu Emerytalnym. Dopoki będzie mu sie
    wydawało,
    > że to jest to samo to sie nie dogadamy.
    >
    > Arch

    właśnie widzę, ale chyba powoli zbliżamy sie do rozwiązania :)
    (mam nadzieje że root popatrzy na ten wyciag i poda dane).

    george

  • 22. Data: 2011-03-10 14:00:08
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " Archangell" <a...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ilal99$c7k$1@inews.gazeta.pl...

    > Jedynym problem jest to, że Root myli rentowność ze wzrostem wartości
    > jednostki uczestnictwa w Funduszu Emerytalnym. Dopoki będzie mu sie
    > wydawało,
    > że to jest to samo to sie nie dogadamy.

    Zauważmy też, że lepszą rentowność uzyska ten, który od 1999 coraz mniej
    zarabia, a nie ten który coraz więcej

  • 23. Data: 2011-03-10 14:03:34
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 13:55:53 +0000 (UTC), Archangell napisał(a):

> [...]
    > jednostki uczestnictwa w Funduszu Emerytalnym. Dopoki będzie mu sie wydawało,

    Słowo daję nie rozumiem Cię. Nie dlatego piszę żeby sie spierać ale
    wytłumacz mi to bardziej szczegółowo o co ci chodzi z tą rentownością
    funduszu?

  • 24. Data: 2011-03-10 14:05:55
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > musiałbym do swojego arkusza nanieść wszystkie 120 składek!!!
    > rzy założeniu jednak że składka byłaby identyczna to rentowność liczyłbym
    > ze zoru
    >
    > R=1-(C/10zł) do potęgi 1/120
    >
    > w skali MIESIĄCA.
    > gdzie C to dzisiejsza cena jednostki.
    > Dla ceny 30zł wychodzi 0.919% na miesiąc a więc roczna rentowność:
    > (1+0.00919)^12 = 11,61 %
    >
    > To teoria oczywiście bo nie uwzględniamy prowizji. Mimo to podejrzewam że
    > te 8% w skali roku z prowizją na pewno się uzyskuje

    nie musisz nanosić 120 składek, podziel sume składek przez 120 ( o ile
    liczysz okres 10letni). No chyba że ci zależy na nieskończonej prezycji.

    Anywy, nie bardzo widze sens podstawiania do tego wzoru ceny jednostki.
    Skąd pochodzi ten wzór na rentownośc ? Coś mi sie wydaje ze stosujesz go bez
    zrozumienia...

    george

  • 25. Data: 2011-03-10 14:10:03
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Słowo daję nie rozumiem Cię. Nie dlatego piszę żeby sie spierać ale
    > wytłumacz mi to bardziej szczegółowo o co ci chodzi z tą rentownością
    > funduszu?

    Wartość jednostki i jej zmiany są w ocenie efektywnoscu OFE bez znaczenia.
    Jesli nie rozumiesz, to powiedzmy przyjmij to na wiarę.

    10 lat temu zacząłes inwestować w kghm, co miesiąc wydajesz na akcje kghm
    100 pln przez 10 lat / 12 misiecy na rok
    dziś sprzedałeś całą budowaną pozycje za kwote 14616,88

    jaka była rentownosc tej inwestycji ?

    george

  • 26. Data: 2011-03-10 14:15:16
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    G W wrote:

    > Jaki oprocentowanie musiałoby miec owo konto aby uzbierac tyle ile ma
    > teraz OFE na twoim koncie ?

    Fajna zabawa tylko wnioski bezużyteczne. Powiedzmy, że jesteśmy kolegami z
    klasy. Mamy tyle samo lat. Idziemy w tym samym czasie do pracy, jesteśmy
    uczestnikiem tego samego OFE, pracujemy w jednym dziale, na takich samych
    stanowiskach. W któryś weekend jedziemy na narty. Ty łamiesz nogę i wisisz
    na wyciągu 3 miesiące. Masz okres bezskładkowy. Ja w tym czasie wykonuje
    Twoja robotę i mam płatne nadgodziny. I co możemy porównać? Wzrost? Wagę?
    cała dyskusja zaczęła się od próby oceny "inwestycja OFE" Nieważne jak
    liczyć czy jak root czy jak skippy wychodzi, że to nie inwestycja tylko
    bankrut. Szkoda sobie dupę zaprzątać i lepiej zająć się lobbingiem na rzecz
    zaprzestania tego działania przez państwo. Już tu pokazałem, że wysokość
    emerytury nie zależy od tego czy zabrane przez państwo pieniądze będą w
    worku ZUS czy OFE czy innym srofe. Nawet nie jesteśmy w stanie porównać
    kosztu działania OFE z ZUS bo koszty obsługi ZUS nie są publikowane. O
    kosztach w OFE wiemy, że są za wysokie. Śmieszne. ZUS od OFE za samo
    przekazanie składki bierze 0,8%. Dopóki nie będzie odpowiednio więcej
    pracujących niż niepracujących to emerytury nie będą duże. Przekładanie
    pieniędzy z ręki do ręki nic nie da.

  • 27. Data: 2011-03-10 14:15:29
    Od: " Archangell" <a...@N...gazeta.pl>

    > Słowo daję nie rozumiem Cię. Nie dlatego piszę żeby sie spierać ale
    > wytłumacz mi to bardziej szczegółowo o co ci chodzi z tą rentownością
    > funduszu?

    Próbujemy ustalić w tych wszystkich wątkach jaka jest rentowność naszych
    składek wpłacanych do OFE. Ty się upierasz że rentowność za okres np od 2000
    roku do 2010 roku mozna obliczyć dzieląc wartość jednostki uczestnictwa z
    2010 roku przez wartość jednostki uczestnictwa z 2000 roku. Niestety to nie
    jest żadna rentowność wpłacanych do OFE składek. To jedynie obrazuje że
    wartość jednostki uczestnictwa wzrosła o ileś procent w ciągu 10 lat.
    Wartość jednostki uczestnictwa o tyle wzrosła a nie Twoje środki finansowe
    wpłacane do OFE.

    Arch

  • 28. Data: 2011-03-10 14:16:32
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 13:58:08 +0000 (UTC), G W napisał(a):

> [...]
    >>

    > właśnie widzę, ale chyba powoli zbliżamy sie do rozwiązania :)
    > (mam nadzieje że root popatrzy na ten wyciag i poda dane).

    Znalazłem niestety jest to wyciąg od 24 04 2009 - 12.02.2010 moj stosunek
    wyniósł 1,02444 !!!!
    Cena jednostki od 22.88zł do 25.79zł
    I teraz najważniejsze:składki wahają się od 14 zł do 400zł w przeciągu 13
    miesięcy. Jak możesz więc pisać zę to jest nieistotne george? A w ogole
    dlaczego są takie róznice?

  • 29. Data: 2011-03-10 14:19:51
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:15:29 +0000 (UTC), Archangell napisał(a):

> [...]
    > roku do 2010 roku mozna obliczyć dzieląc wartość jednostki uczestnictwa z
    > 2010 roku przez wartość jednostki uczestnictwa z 2000 roku.
    Absolutnie nie upieram się ani tego nie pisałem Jeśli spojrzysz na wzorek
    który zapodałem georgowi to zobaczysz że owa rentowność to

    R=1-(C/10zł) do potęgi 1/120

    w skali MIESIĄCA.
    gdzie C to dzisiejsza cena jednostki.

    Jest to o wiele bardziej skompliowane niż dzielenie

  • 30. Data: 2011-03-10 14:21:00
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > przekazanie składki bierze 0,8%. Dopóki nie będzie odpowiednio więcej
    > pracujących niż niepracujących to emerytury nie będą duże. Przekładanie

    Ogólnie sie zgadzam, liczenie na emeryture OFE nie ma sensu.
    jak zapewne zauważyłes dyskusja dotyczy juz tylko i wyłacznie matematyki :)
    Dlatego pewnie jest tak zaciekła bo każdy jest pewny swego.
    Ocena efektywnosci OFE ma sens o tyle że należy sobie uświadomić jak wygląda
    real a nie manipulacja OFE w przekazywanych laurkach z wykresami wzrostu
    wartosci jednostki uczestnictwa, które z krzywą twojego kapitału w OFE mają
    tyle wspólnego co zeszłoroczny śnieg.

    george