  • 31. Data: 2011-03-10 14:29:50
    Temat: Re: Do skipiego georga - ostatnia próba
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Znalazłem niestety jest to wyciąg od 24 04 2009 - 12.02.2010 moj stosunek
    > wyniósł 1,02444 !!!!
    > Cena jednostki od 22.88zł do 25.79zł
    > I teraz najważniejsze:składki wahają się od 14 zł do 400zł w przeciągu 13
    > miesięcy. Jak możesz więc pisać zę to jest nieistotne george? A w ogole
    > dlaczego są takie róznice?

    jak ci wyszło 13 miesiecy ? jak dla mnie to jakies 10 z hakiem.

    Anyway.
    W podanym okresie rentownosc twego ofe wychodz 6,5% (10 miesiecy).
    Nie masz konta elektronicznego w Alianz ?
    Moze dasz rade wziąć cały okres (10lat) do jakiegos excela.

    W rejestrze masz te 14pln , i 400 pln.
    ale zwykle te "małe" to jakes odsetki ktore powinienes skumulować do wpłat
    miesiecznych. Zreszta powinny byc tytuły, np
    "2009 X składka 400,0"
    "2009 X odsetki 14,0"

    sumaryczna miesieczna skladka dla uproszcznia to 415... itp.
    ale nie przejmuj sie tym, nie chodzi o aptekarską dokładność

  • 32. Data: 2011-03-10 14:30:47
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:21:00 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > rzecz
    >
    > Ogólnie sie zgadzam, liczenie na emeryture OFE nie ma sensu.
    > jak zapewne zauważyłes dyskusja dotyczy juz tylko i wyłacznie matematyki :)
    > Dlatego pewnie jest tak zaciekła bo każdy jest pewny swego.
    > Ocena efektywnosci OFE ma sens o tyle że należy sobie uświadomić jak wygląda
    > real a nie manipulacja OFE w przekazywanych laurkach z wykresami wzrostu
    > wartosci jednostki uczestnictwa, które z krzywą twojego kapitału w OFE mają
    > tyle wspólnego co zeszłoroczny śnieg.
    >
    > george

    Fajna zabawa ale skup się george bo ci wysłałem dane z wyciągu. Koza
    zeżarła jednak dane z pozostałych lat więc nie wiem jaki to ma sens żeby
    liczyć coś dla jednego roku (i to w dodatku 2009 ;).

  • 33. Data: 2011-03-10 14:31:32
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Absolutnie nie upieram się ani tego nie pisałem Jeśli spojrzysz na wzorek
    > który zapodałem georgowi to zobaczysz że owa rentowność to
    >
    > R=1-(C/10zł) do potęgi 1/120
    >
    > w skali MIESIĄCA.
    > gdzie C to dzisiejsza cena jednostki.
    >
    > Jest to o wiele bardziej skompliowane niż dzielenie

    A ten wzorek to na co niby jest ?

    george

  • 34. Data: 2011-03-10 14:34:17
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > zeżarła jednak dane z pozostałych lat więc nie wiem jaki to ma sens żeby
    > liczyć coś dla jednego roku (i to w dodatku 2009 ;).

    juz ci odpowiedziałem,
    pozostaje jednak liczyć wiec na kogos kto ma Alianz troche dłużej niz rok
    (chodzi o dane).

    george

  • 35. Data: 2011-03-10 14:35:57
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:29:50 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > jak ci wyszło 13 miesiecy ? jak dla mnie to jakies 10 z hakiem.

    Masz rację. Mam 13 wierszy ale te dodatkowe 3 to właśnie odsetki o kórych
    piszesz.

    > Anyway.
    > W podanym okresie rentownosc twego ofe wychodz 6,5% (10 miesiecy).
    > Nie masz konta elektronicznego w Alianz ?

    Mam ale zakładałem je tak dawno temu, że będę musiał je sobie odświerzyć.

    > Moze dasz rade wziąć cały okres (10lat) do jakiegos excela.

    Pewnie trochę się pomęczę ale da się zrobić

  • 36. Data: 2011-03-10 14:39:01
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 14:31:32 +0000 (UTC), G W napisał(a):

    > 2000

    > A ten wzorek to na co niby jest ?
    >
    > george

    Wzorek jest po to żeby mając wartość początkową i końcową obliczyć
    oprocentowanie (np. lokaty) w danym okresie kapitalizacji.
    Jest więc to odwrotność zwykłego wzorku na procent skłądany.

  • 37. Data: 2011-03-10 14:43:10
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 15:35:57 +0100, root napisał(a):

> [...]

    No to chyba sie zgadza bo ja wyliczyłem 7,4% w skali roku

  • 38. Data: 2011-03-10 14:51:12
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    przeciez na wyciagu sa wszystkie jednostki uczestnictwa od 99
    a na papierze z zus cala kasa przelana do ofe, tez od 99

  • 39. Data: 2011-03-10 14:53:04
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > No to chyba sie zgadza bo ja wyliczyłem 7,4% w skali roku

    to jest 6,5% w skali roku (obliczone na podstawie 10 miesiecy).
    wiec sie nie zgadza.

  • 40. Data: 2011-03-10 14:54:39
    Od: "G W" <g...@N...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Wzorek jest po to żeby mając wartość początkową i końcową obliczyć
    > oprocentowanie (np. lokaty) w danym okresie kapitalizacji.
    > Jest więc to odwrotność zwykłego wzorku na procent skłądany.

    skoro tak, to go nie stosuj, nie rozumiesz go.
    Ten wzor nie ma w naszym przypadku zastosowania.

    george