  • 1. Data: 2004-12-29 10:41:28
    Temat: Dolary, euro - zamiana na złotówki
    Od: "Michał Zaremba" <m...@N...gazeta.pl>

    Tak jak w temacie. Posiadam zwykłe konto złotówkowe w banku. Chciałbym
    zamienić dolary i euro na złotówki i wpłacić na to konto. Jaki sposób zamiany
    będzie najlepszy, w którym stracę najmniej na przeliczeniu? Sam bank ma
    kiepski kurs wymiany - gorszy od NBP. Czy jak założę konto walutowe to
    przelicznik będzie korzystniejszy?

  • 2. Data: 2004-12-29 11:28:39
    Temat: Re: Dolary, euro - zamiana na złotówki
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Posiadam zwykłe konto złotówkowe w banku. Chciałbym
    > zamienić dolary i euro na złotówki i wpłacić na to konto.
    > Jaki sposób zamiany będzie najlepszy,
    > w którym stracę najmniej na przeliczeniu?
    Nie wiem jak w Łodzi, ale w Katowicach kantory często miewają
    lepsze kursy niż banki
    np: http://www.kantor.to.pl/

    > Sam bank ma kiepski kurs wymiany - gorszy od NBP.
    > Czy jak założę konto walutowe to przelicznik będzie korzystniejszy?
    Może/nie musi np. PKO BP ma odrobine lepsze kursy przy operacjach
    bezgotówkowych (Dewizy) niż gotówkowych (Pieniądze)
    http://217.153.56.187/kursy.xml
    ale i tak gorsze od np BRE
    http://www.brebank.com.pl/ekonomia/index.jhtml

  • 3. Data: 2004-12-29 12:29:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Michał Zaremba"
    > Tak jak w temacie. Posiadam zwykłe konto złotówkowe w banku.
    > Chciałbym
    > zamienić dolary i euro na złotówki i wpłacić na to konto.

    otworz konto walutowe dla tych wplat a z zamiana na zlotowko
    poczekaj - teraz jest najgorszy moment na taka zamiane od przynajmniej
    osmiu lat
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-12-29 13:30:27
    Od: "Jaco" <n...@C...com>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > otworz konto walutowe dla tych wplat a z zamiana na zlotowko
    > poczekaj - teraz jest najgorszy moment na taka zamiane od przynajmniej
    > osmiu lat

    To że teraz jest najgorszy nie znaczy że nie będzie jeszcze gorszego. Różne
    teorie uwzględniające parytety wymiany mówią że dolar jest wart poniżej 2,5
    zł. Nie wiem czy są słuszne ale faktem jest że od kilkunastu lat złoty
    sukcesywnie się umacnia.

    J.

  • 5. Data: 2004-12-29 15:45:10
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Wed, 29 Dec 2004 14:30:27 +0100, "Jaco" <n...@C...com>
    wrote:

> [...]
    >zł. Nie wiem czy są słuszne ale faktem jest że od kilkunastu lat złoty

    Niechby sie tak umocnil przed zamiana na euro.

  • 6. Data: 2004-12-29 21:34:53
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > otworz konto walutowe dla tych wplat a z zamiana na zlotowko
    > poczekaj - teraz jest najgorszy moment na taka zamiane od przynajmniej
    > osmiu lat
    > *** blad ***

    Wiesz ... wsrod dealerow walutowych pytanych o przyszle kursy krazy takie
    powiedzonko:
    "Jak bym to wiedzial to bym tu nie siedzial" ; ))

    pzdr
    wkg

  • 7. Data: 2004-12-29 23:11:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Jaco" <n...@C...com> writes:

> [...]
    > zł. Nie wiem czy są słuszne ale faktem jest że od kilkunastu lat złoty

    Moim zdaniem raczej ponizej 1,5 zl (podobnie jak euro), tyle ze kurs
    sprzedazy/kupna nie zalezy od tego ile dolar jest wart, a raczej od
    np. wplywu rzadu itp.

    Natomiast raczej pewne jest, ze albo zlotowka bedzie sie umacniac
    (raczej bedzie coraz mniej slaba), albo inflacja w Polsce bedzie wyzsza
    niz w euro. A zapewne beda to obie rzeczy na raz.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2004-12-30 08:48:31
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    wkg wrote:

    > Wiesz ... wsrod dealerow walutowych pytanych o przyszle kursy krazy
    > takie powiedzonko:
    > "Jak bym to wiedzial to bym tu nie siedzial" ; ))

    przeciez ja mu nic nie przepowiadam, pisze tylko ze jest to dla USD najgorszy
    moment od 8 lat, a czy bedzie dolar jeszcze tanszy to juz inna inszosc :-)
    *** blad ***