  • 1. Data: 2004-12-28 21:40:17
    Temat: jaki program dla "Zlotowki"(pkt przyjmowania przelewow)
    Od: "Blesso" <blesso[no spam]@wp.pl>

    Witam
    Czy mozecie mi polecic program obslugujacy punkt przyjmowania przelewow(typu
    "Zlotkowka" - "Grosik")
    program obslugujacy czytnik kodow paskowych (na przelewach),majacy baze
    danych bankow i ich dane (do odczytu z kod paskowego)
    dzialajacy na niezbyt szybkim PC
    googluje i szukam w necie ale nie znajduje tego czego oczekuje

    Pozdrawiam
    Blesso

  • 2. Data: 2004-12-29 10:23:41
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Blesso <blesso[no spam]@wp.pl> wrote:
> [...]
    > dzialajacy na niezbyt szybkim PC
    > googluje i szukam w necie ale nie znajduje tego czego oczekuje

    Z tego co rozumiem chcesz go sobie za free pobrac z sieci? :) Raczej bym
    zapomnial na twoim miejscu oi takim scenariuszu.
    Albo go kopiujesz od jakiegos franczyzobiorcy, albo sam wchodzisz w ten
    interes, albo sam zlecasz napisanie.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2004-12-29 11:52:54
    Od: "Blesso" <blesso[no spam]@wp.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <> napisał w
    > Z tego co rozumiem chcesz go sobie za free pobrac z sieci? :)
    __________________________________

    No wlasnie ze chce kupic program ( firmowo-legalny)_tylko nie wiem jaki
    bo chodzi mi o porgram ktory by obslugiwal czytnik kodow paskwoych i mial w
    sobie baze danych bankow
    czyli przejezdzam skanerem po przelewie( kod paskowy ) i wyswietlaja mi sie
    dane ( wklejaja w odpowednie miejsce elektoronicznego przelewu ) zawarte w
    tymze kodzie ( nazwa banku,nr konta itp)
    wiekszosc programow to tylko obsluga "elektronicznych przelewow" -ale baze
    danych trzeba zapewne tworzyc samemu (?)
    a mi chodzi o all in inclusive ;)

    Blesso

  • 4. Data: 2004-12-29 12:26:15
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Blesso napisał(a):

    > No wlasnie ze chce kupic program ( firmowo-legalny)_tylko nie wiem jaki
    > bo chodzi mi o porgram ktory by obslugiwal czytnik kodow paskwoych

    A te kody są objęte jakąś normą? Dawniej gdy papierek trafiał do
    beneficjenta to te kody służyły do łatwej identyfikacji tytułu
    płatności. Każda instytucja tworzyła więc swoje własne standardy.
    Czy teraz coś się zmieniło? Wiem, że są teraz różne "Unikasy" i inne
    takie, ale:

    1) czy wszystkie korzystają z tego samego standardu kodowania informacji
    (tzn. czy są ze sobą "kompatybilne")?
    2) czy ten sposób kodowania nie jest przypadkiem zastrzeżony? (tzn. czy
    program firm trzecich może sobie z tego skorzystać)
    3) czy w kodzie kreskowym są rzeczywiście zakodowane wszelkie informacje
    dot. przelewu? Jak ja bym tworzył taką "Unikasę" to bym to zrobił tak,
    że kod kreskowy zawiera tylko kwotę i "wskaźnik" na dane znajdujące się
    w mojej bazie. I tylko w mojej bazie danych byłyby dokładne dane dot.
    przelewu (dostarczone przez firmę, która "wydrukowała" kod kreskowy).

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2004-12-29 13:02:26
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No wlasnie ze chce kupic  program  ( firmowo-legalny)_tylko nie wiem jaki
    > bo chodzi mi o porgram ktory by obslugiwal czytnik kodow paskwoych
    Czytnik powinien obsłuzyć każdy program,
    interfejs zamieniający kreski na cyferki(i ewent.litrki)
    znajduje sie już w czytniku a nie w programie.
    Na wyjściu czytnika dostajesz dane alfanumeryczne
    tak samo jak z klawiatury.
    Jeśli masz czytnik to spróbuj zczytać dowolny kod paskowy np w arkuszu
    kalk. erytorze czy nawet w zwykłym notatniku - też będzie działać :-)

> [...]
    > dane ( wklejaja w odpowednie miejsce elektoronicznego przelewu ) zawarte w
    > tymze kodzie ( nazwa banku,nr konta itp)
    To już wyższa szkoła jazdy bo zawartość kodu paskowego na przelewie
    nie jest ustandaryzowana, moze zawierać dowolne informacje
    w dowolnej kolejności i wcale nie musi zawierać ani numeru rachunku ani kwoty.

  • 6. Data: 2004-12-29 13:04:48
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004 12:52:54 +0100, "Blesso" <blesso[no spam]@wp.pl>
    wrote:

    >czyli przejezdzam skanerem po przelewie( kod paskowy ) i wyswietlaja mi sie
    >dane ( wklejaja w odpowednie miejsce elektoronicznego przelewu ) zawarte w
    >tymze kodzie ( nazwa banku,nr konta itp)

    do tego nie trzeba specjalnego programu. Kupujesz czytnik z
    interfejsem klawiaturowym (włącza się go "w szereg" z klawiaturą
    komputera) i każdy odczytany kod pojawia się w "normalnym" programie
    tak, jakby uzytkownik wciskał klawisze.

    >wiekszosc programow to tylko obsluga "elektronicznych przelewow" -ale baze
    >danych trzeba zapewne tworzyc samemu (?)

    a baza danych banków jest dostępna. Aha, nie licz na to, że kod
    kreskowy będzie zawierał numer rachunku bankowego :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-12-29 13:06:15
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004 13:26:15 +0100, Łukasz Cielecki
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >1) czy wszystkie korzystają z tego samego standardu kodowania informacji
    >(tzn. czy są ze sobą "kompatybilne")?

    na pewno nie

    >2) czy ten sposób kodowania nie jest przypadkiem zastrzeżony? (tzn. czy
    >program firm trzecich może sobie z tego skorzystać)

    AFAIK nie jest możliwe zastrzeżenie czegoś takiego (no, może oprócz
    EAN8 i EAN13, ale to kody do oznaczania produktów).

    >3) czy w kodzie kreskowym są rzeczywiście zakodowane wszelkie informacje
    >dot. przelewu? Jak ja bym tworzył taką "Unikasę" to bym to zrobił tak,

    nie

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2004-12-29 14:00:19
    Od: "flash" <f...@W...pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie jest ustandaryzowana, moze zawierać dowolne informacje
    > w dowolnej kolejności i wcale nie musi zawierać ani numeru rachunku ani

    Przez jakiś czas miałem w swoim życiu kontakt z punktem przyjmowania
    przelewów bankowych.
    Program który obsługiwałóem został napisany na zlecenie sieci obsługującej
    te punkty.
    W większości przypadków każda sieć zleca napisanie takiego programu firmie
    zewnętrznejwg. określonych zasad, i np.
    co do uzupełniania danych przelewu było tak że tylko na rachunki instytucji
    lokalnych wszystkie dane się pojawiały po skanowaniu kodu.
    Cała operacja polegała na tym, że program po otrzymaniu danych z kodu
    kreskowego, sprawdzał do jakiej instytucji należy druk przelewu
    ( np. gdy dwie firmy miały identyczne kody, tj. długość 13znaków, to
    pojawiało się okienko wyboru z obcjami ODBIORCA1, ODBIORCA2, INNY)
    i dopiero potem uzupełniał odpowiednie pola.
    Gdy pod skaner dało się druk z kodem kreskowym w nie znanym dla programu
    standardzie( tj. nie należącym do pewnej grupy odbiorców) dane z kodu byłu
    wstawiane w pole TYTUŁEM:.. a reszte było trzeba wklepać ręcznie.
    A więc trzeba raczej zlecić napisanie programu, oraz zdobyć informacje od
    lokalnych odbiorców (Gazownia, Elektrownia, Operator TV kablowej..etc.)
    informacje co do standardów kodów kreskowych i zawartych w nich
    informacjach..

  • 9. Data: 2004-12-29 16:32:31
    Od: "Blesso" <blesso[no spam]@wp.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <> napisał
    > a baza danych banków jest dostępna. Aha, nie licz na to, że kod
    > kreskowy będzie zawierał numer rachunku bankowego :-)

    ale baza bankow z danymi kodow kreskowych ( nazwa banku /oddzial adres?)
    chodzi mi o to by miec jak najmniej wpisywania
    czyli skan przelewu ( odczytuje sie z niego nazwa banku na ktore przelewa
    sie forsiaki )
    wpisuje dane wplacajacego kwote
    to mowisz ze nie mozena odczytac numeru rachunku bankowego z kodu kreskowego
    ? szkooda
    to co mozna odczytac?
    (np na przelewach bankowych / lub rachunkach wystawionych przez
    przedsiebiorstwa ( TP SA / Plus/Era/ Idea czy chocby gazowania )

    z gory dzieki

    Blesso

  • 10. Data: 2004-12-29 17:54:18
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004 17:32:31 +0100, "Blesso" <blesso[no spam]@wp.pl>
    wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <> napisał
    >_____________________________________________
    >
    >ale baza bankow z danymi kodow kreskowych ( nazwa banku /oddzial adres?)
    >chodzi mi o to by miec jak najmniej wpisywania

    nie rozumiem. Jak chcesz uniknąć wpisywania, jeśli na dokumencie
    źródłowym w kodzie kreskowym _nie_ ma informacji o numerze rachunku
    bankowego? Przecież kod kreskowy drukuje beneficjent, a skoro ten kod
    ma mu wystarczyć do identyfikacji zobowiązania, to numer rachunku
    bankowego jest tam zupełnie niepotrzebny.

    >to co mozna odczytac?

    to, co zapisał beneficjent. Pewnie numer konta klienta w systemie
    księgowym, numer faktury, czasem kwota zaobowiązania.

    --
    Jarek Andrzejewski