  • 1. Data: 2009-11-26 17:28:45
    Temat: Dostałem dwa kredyty - który wybrać ?
    Od: Marek K <1...@g...com>

    Mam pozytywne decyzje na kredyt hipoteczny z dwóch banków.
    W PLN i EUR, różnica w racie oczywiście spora, ale w tej chwili
    bardziej mnie interesuje bezpieczeństwo całej operacji i ew. ryzyko,
    czy pułapki kredytu walutowego.

    Kredyt 420 tys na 35 lat, mam zamiar spłacić wcześniej (powiedzmy w
    6-10 lat)
    Ktoś poradzi ?

  • 2. Data: 2009-11-26 17:58:48
    Temat: Re: Dostałem dwa kredyty - który wybrać ?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2009-11-26 18:28, Użytkownik Marek K napisał:
> [...]
    > czy pułapki kredytu walutowego.
    >
    > Kredyt 420 tys na 35 lat, mam zamiar spłacić wcześniej (powiedzmy w

    A jak ma się wartość zabezpieczenia w stosunku do wartości kredytu wziętego
    w EUR, ale przeliczonej na PLN? Przelicz sobie wg bieżącego kursu i np. 1
    EUR = 5 PLN.

    --
    Sławomir Szyszło
    Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

  • 3. Data: 2009-11-26 18:40:03
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > czy pułapki kredytu walutowego.
    >
    > Kredyt 420 tys na 35 lat, mam zamiar spłacić wcześniej (powiedzmy w
    1. na taki okres to brałbym w PLN,
    2. sprawdź, który kredyt wiąże się z mniejszymi opłatami początkowymi
    (prowizja, obowiązkowe ubezp.)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-11-26 21:30:01
    Od: a a <1...@g...com>

    On 26 Lis, 18:58, Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > Sławomir Szyszło
    > Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

    Przeliczyłem
    przy kursie dzisiejszym jest to 1.71, zakładając 5pln/eur wychodzi
    1.45
    biorąc pod uwagę wartość przyszłą będzie 1,8 przy 5pln/eur
    ale co te liczby oznaczają ??

  • 5. Data: 2009-11-26 21:44:39
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2009-11-26 22:30, Użytkownik a a napisał:

> [...]
    > 1.45
    > biorąc pod uwagę wartość przyszłą będzie 1,8 przy 5pln/eur

    To, że jak spadnie ona poniżej 1, to:
    a) bank będzie chciał dodatkowego ubezpieczenia lub podwyższenia marży lub
    innych kombinacji
    b) będzie chciał dodatkowego zabezpieczenia, skoro bieżąca nieruchomość nie
    zabezpiecza kredytu.

    Właściwie może chcieć nieco wcześniej, tj. gdy saldo kredytu jest większe
    niż 80% wartości nieruchomości.

    Jeśli zakładasz wcześniejszą spłatę, to weź pod uwagę, że mając kredyt
    walutowy możesz trafić na moment, gdy euro będzie drogie i wcześniejsza
    spłata będzie mało opłacalna.

  • 6. Data: 2009-11-26 21:47:33
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Marek K wrote:
> [...]
    > czy pułapki kredytu walutowego.
    >
    > Kredyt 420 tys na 35 lat, mam zamiar spłacić wcześniej (powiedzmy w

    Generalnie to za 10 lat raczej na pewno będziemy w strefie euro, albo
    cała UE się rozpadnie ;)

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 7. Data: 2009-11-27 07:53:33
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2009-11-26 19:40, RobertS pisze:

    > 1. na taki okres to brałbym w PLN,
    ... bo w walucie za samo wejście płacisz spred i to moze
    być największa część kosztów kredytu, która nie
    zwróci się przez 6-10 lat z różnicy w oprocentowaniu.

  • 8. Data: 2009-11-27 10:33:04
    Od: a a <1...@g...com>

    On 27 Lis, 08:53, ~|_ukasz <l...@a...pl> wrote:

    >    ... bo w walucie za samo wejście płacisz spred i to moze
    > być największa część kosztów kredytu, która  nie
    > zwróci się przez 6-10 lat z różnicy w oprocentowaniu.

    spred na wejściu ? - chyba na wyjściu (tzn przy spłacie rat lub
    nadpłacie kapitału)

  • 9. Data: 2009-11-27 11:23:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Generalnie to za 10 lat raczej na pewno będziemy w strefie euro, albo cała
    > UE się rozpadnie ;)

    Najgorsze, że to wcale nie musi być alternatywa rozłączna. Możemy być w
    strefie euro w momencie rozpadu UE. :)

  • 10. Data: 2009-11-28 19:49:51
    Od: euro <l...@w...pl>

    > Ktoś poradzi ?

    Przeczytaj sobie dyskusje na grupie o tytule: "Co sadzicie o tym
    kredycie?" z dnia 07.11.2009 13:55. Zrob sobie symulacje po wejsciu do
    UE po 6 latach i bedziesz mial pogglad. Co jest wazne to jakie masza
    parametry marzy kredytu w PLN i EUR oraz czy kredyt jest w EUR czy
    denominowany do EUR!?