  • 1. Data: 2009-11-26 13:55:41
    Temat: Czym bank możeobciążyć rachunek prócz odsetek karnych
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    Wpisy rzekomej zaległości w BIK:
    31.03.2009 - 473 zł
    30.04.2009 - 476 zł
    31.05.2009 - 479 zł
    po otrzymaniu raportu dłużnik spłaca 3.07.2009 490 zł.
    30.09.2009 bank w BIK-u wpisuje 218 zł zaległości.

    Potraficie to jakoś wytłumaczyć? Bo mnie jedyne co przychodzi do głowy to albo
    zawyżanie zobowiązania we wrześniu opłatami karnymi (czyli jakby nie było
    hodowanie długu) albo wcześniejsze zaniżanie zobowiązania czyli wprowadzenie w
    błąd dłużnika (który nigdy nie otrzymał żadnego zestawienia), który w ten sposób
    nie spłaca całości zobowiązania i tym samym dalsze hodowanie długu.

    mi

  • 2. Data: 2009-11-26 14:05:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Ja potrafię to wytłumaczyć obciążeniem rachunku odsetkami i/lub opłatami za
    niedozwolony debet, które naliczyły się w chwili gdy rachunek przestał być
    zdebetowany, za cały okres trwania sytuacji niedozwolonego debetu.

  • 3. Data: 2009-11-26 14:09:04
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > Ja potrafię to wytłumaczyć obciążeniem rachunku odsetkami i/lub opłatami za
    > niedozwolony debet, które naliczyły się w chwili gdy rachunek przestał być
    > zdebetowany, za cały okres trwania sytuacji niedozwolonego debetu.

    Aha, więc to tak nazywa się hodowanie długów w instytucjach zaufania
    publicznego. Od razu mi lepiej i zaufanie mi wzrosło.

    Więc proszę wytłumacz jeszcze jaki tytuł miały opłaty o jakie wzrastało
    zadłużenie w miesiącach marzec-maj (3zł), jeśli odsetki zostały naliczone
    dopiero później?

    mi

  • 4. Data: 2009-11-26 14:11:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mi" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:5...@n...onet.pl

    > Więc proszę wytłumacz jeszcze jaki tytuł miały opłaty o jakie wzrastało
    > zadłużenie w miesiącach marzec-maj (3zł), jeśli odsetki zostały naliczone
    > dopiero później?

    Na przykład: prowadzenie rachunku. Podejrzewałeś, że są to odsetki? Przecież
    kompletnie na to nie wyglądało.

  • 5. Data: 2009-11-26 14:13:01
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > Ja potrafię to wytłumaczyć obciążeniem rachunku odsetkami i/lub opłatami za
    > niedozwolony debet, które naliczyły się w chwili gdy rachunek przestał być
    > zdebetowany, za cały okres trwania sytuacji niedozwolonego debetu.

    Ah, bym zapomniał. Proszę wskaż mi pozycje z TOiP-ów, które pozwalają na
    naliczenie opłaty "za niedozwolony debet" jeśli rachunek nie jest prowadzony, bo
    umowa została zypowiedziana. Serio, bom ciekaw jaki myk zastosowały banki.

    Wg. oświadczenia papienki z okienta umowa jest dawno wypowiedziana.*

    mi
    *) Za cholerę nie wierzcie panienkom od dezinformacji w okienkach. Wszystko na
    papierze. Niby truizm, ale w tych "instytucjach zaufania publicznego" człowiek
    czasami popełnia błąd inaczej traktując bank niż firmę Oszust sp. z o.o.

  • 6. Data: 2009-11-26 14:15:37
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 15:09:04 +0100, mi napisał(a):

    > Więc proszę wytłumacz jeszcze jaki tytuł miały opłaty o jakie wzrastało
    > zadłużenie w miesiącach marzec-maj (3zł), jeśli odsetki zostały naliczone
    > dopiero później?

    A nie możesz po prostu zapytać w banku?
    Kurde już któraś z kolei osoba w ciągu paru dni która tu się pojawia i
    spłaca jakieś kwoty bankowi a nie wie za co.

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2009-11-26 14:17:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]

    > prowadzony, bo
    > umowa została zypowiedziana. Serio, bom ciekaw jaki myk zastosowały banki.

    Ja mam ci wskazywać? W jakim celu miałoby mi się chcieć szukać. Nie
    napisałeś zresztą nawet jaki to bank i jaki rodzaj rachunku oraz jak jest
    scharakteryzowany w raporcie BIK.

    Nazwa opłaty "za prowadzenie rachunku" to był tylko przykład tak poza tym.
    Równie dobrze mogłoby na przykład być "za posiadanie karty debetowej".

  • 8. Data: 2009-11-26 14:17:42
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > A nie możesz po prostu zapytać w banku?

    A wpadło ci do głowy, że za każdym razem gdy pytam to otrzymuję inną odpowiedź a
    przy tym odmówiono przyjęcia pisma?

    > Kurde już któraś z kolei osoba w ciągu paru dni która tu się pojawia i
    > spłaca jakieś kwoty bankowi a nie wie za co.

    ...bo to, że jestem to tą samą osobą to widać nie wpadło.

    mi

  • 9. Data: 2009-11-26 14:20:20
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 15:17:42 +0100, mi napisał(a):

    > A wpadło ci do głowy, że za każdym razem gdy pytam to otrzymuję inną odpowiedź a
    > przy tym odmówiono przyjęcia pisma?

    To zapłać te pieniądze prawnikowi a nie bankowi. I z tego co piszesz to
    zapłaciłeś na podstawie raportu z BiK nie pytając banku ile i za co mu
    wisisz.

    > ...bo to, że jestem to tą samą osobą to widać nie wpadło.

    Nie, ktoś też pisał jak to ileś lat temu płacił pekao. No chyba, że kolejny
    raz tak płacisz.

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2009-11-26 14:22:20
    Od: m...@p...onet.pl

    > Ja mam ci wskazywać?

    No jeśli się odezwałeś i niechcący podjąłeś ochrony instytucji zaufania
    publicznego w moich oczam... to możesz kontynuować. Piszę całkowicie poważnie,
    choć nie bez sarkazmu.

    > Nazwa opłaty "za prowadzenie rachunku" to był tylko przykład tak poza tym.
    > Równie dobrze mogłoby na przykład być "za posiadanie karty debetowej".

    Babsztyle twierdziły do tej pory, że umowa wypowiedziana. Jedna, że zamknięty,
    inna, że wypowiedziana przez bank. Inna odmówiła przyjęcia pisma i potwierdzenia
    faktu przyjęcia, byle nie trzeba było wiążąco odpowiedzieć.

    Kart nie mam od jakiś 9 lat. Choć po tym, gdy mbank naliczył potrójnie opłatę za
    karty na rekinku to nie zdziwię się, jeśli instytucja zaufania publicznego
    będzie twierdzić, że czeka na mnie nowa karta w oddziale.

    Masz jeszcze jakieś pomysły? Piszę serio, wkurzony jestem na hodowców długów a
    nie Ciebie.

    mi