  • 11. Data: 2012-07-15 21:03:01
    Temat: Re: Drżyjcie, p.b.b.-owcy!
    Od: Oli <O...@a...com>

    Użytkownik SQLwiel napisał:

    > Pod lupą skarbówki znajdą się także osoby posiadające znaczne lokaty bankowe oraz
    *mające rachunki w kilku
    > bankach*

    To były przecieki.Teraz już oficjalnie o rachunkach w kilku bankach
    http://podatki.onet.pl/mf-ujawnilo-pelna-liste-osob-
    ktore-moga-ukrywac-do,19925,5188527,1,agencyjne-deta

    Śmiać się czy płakać.

    Podpada pod ten warunek napewno( jeżeli nie więcej) połowa grupy pbb. Ale będzie ubaw
    jak znajdą na tych
    kontach dziesiątki milionów !! miligroszówek ;)

    --
    Oli

  • 12. Data: 2012-07-15 21:20:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-15, Oli <O...@a...com> wrote:

    [...]

> [...]
    ubaw jak znajdą na tych
    > kontach dziesiątki milionów !! miligroszówek ;)

    No ale przecież to jest kryterium dodatkowe. Kryterium podstawowym jest i była
    informacja o dużym
    wydatku (dom, samochód - a tu informacje przychodzą często z racji PCC, czy np.
    skorzystania z ulgi
    budowlanej, czy np. od urzędu komunikacji), a bez pokrycia w dochodach deklarowanych
    corocznie
    w US. Albo wykazanie dużej straty któryś rok z rzędu (w przypadku działalności
    gospodarczej).

    Nie wiem czy jest o co robić scenę, nikt na podstawie samej ilości kont kontroli
    robić nie
    będzie, chociażby dlatego, że US nie ma takich informacji (chyba, że dotyczy to kont
    przedsiębiorców, to ma, bo to jest do niego zgłaszane).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2012-07-15 21:33:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Oli wrote:

    > Śmiać się czy płakać.

    Raczej płakać.
    Jeśli urzędnicy potrzebują (do wytypowania docelowej grupy
    osób) wytycznych ministra, to kto tam pracuje w tych urzędach?
    Zawsze byłem zdania, że pracują tam jednak rozgarnięci ludzie.
    Gdybym był urzędnikiem, to rozważyłbym podanie ministra do sądu.

  • 14. Data: 2012-07-15 22:37:13
    Od: "Konfabulator" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    SQLwiel <_...@g...com> napisał(a):

    > Pod lupą skarbówki znajdą się także osoby posiadające znaczne lokaty
    > bankowe oraz *mające rachunki w kilku bankach*

    Szanowny Pan wiceminister, bo to chyba wiceminister opowiadał te brednie, nie
    był łaskawy podać jakichkolwiek podstaw prawnych prowadzenia tego typu
    "poszukiwań" w przypadku osób prywanych (nie prowadzących DG). Bo o ile w
    przypadku osób prowadzących DG, większość tych danych jest dla US jawna, to
    nie bardzo rozumiem po co specjalne rozporządzenia czy wytyczne, skoro automat
    w urzędzie powinien pokazywać kto okrada Państwo. Ale polski system podatkowy
    jest tak skonstruowany, że US nie wie o większości obrotu w gospodarce nic,
    więc z prostego faktu, że X zarobił w zeszłym roku 100 tysięcy, a wydał 500
    tysięcy zazwyczaj nie wynika dokładnie nic. Można wzywać na wyrywki, można
    wzywać każdego, ale koszt takich operacji byłby niewspółmiernie wysoki,
    zwłaszcza, że nie sądzę by jakikolwiek posądzony o ukrywanie dowodów podatnik
    poszedł to urzędu i powiedział, że oszukał Państwo, więc sprawy będą ciągnąć
    się latami po sądach, a na koniec pewnie nic nie zostanie wyegzekwowane, bo
    tych pieniędzy czy majątków dawno nie będzie. Ale życzę powodzenia, choć
    proponowałbym skoncentrować się na uproszczeniu, a co za tym idzie,
    uszczelnieniu systemu.

  • 15. Data: 2012-07-16 07:16:51
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-15 21:33, cef pisze:

> [...]
    > Zawsze byłem zdania, że pracują tam jednak rozgarnięci ludzie.
    > Gdybym był urzędnikiem, to rozważyłbym podanie ministra do sądu.

    Nie czepiaj się... Wiceminister też musi udowodnić, że jest do czegoś
    potrzebny i że coś robi... Bo a nuż okazałoby się, że wystarczy ustawa i
    urzędnicy skarbówki i co wtedy?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 16. Data: 2012-07-17 11:46:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "wiatrak" jthorj$nti$...@n...news.atman.pl

    *mające rachunki w kilku bankach*

    > Lecę zamykać Raffiego. Będzie jeden mniej. Zawsze to mniejszy wyrok :)

    300 lat zamiast dożywocia? W Białymstoku rosną sklepy budowlane -- jak
    grzyby po deszczu. Albo plajtują (nie odnotowałem tego), albo są klienci.
    Dookoła Białegostoku rosną domy, dworki, a nawet mikrorezydencje; wewnątrz
    Białegostoku też rosną domy i rośnie masa bloków.

    A ponoć średnia płaca w Polsce taka niska.

    -=-

    Mnie dzisiaj urzędy skarbowe wzywają...
    Jak zwykle... Wiozę tam (w XXI wieku) deklaracje. :)

    -=-

    Ile mm kont? Tego chyba nie wie nikt. W ilu bankach?
    14 naliczyłem pobieżnie.

    -=-

    Ktoś ma liczyć moje pobory na podstawie wielkości
    garści orzechów rzucanych przez Baśkę? W takim razie
    powinien mi oddać za te lata, gdy Baśka nie rzucała?
    I za te, gdy już rzucać przestanie? Wiem -- niepotrzebnie
    straszę... ;)

    -=-

    Ponoć człowiek podobający się Bogu otrzyma dobra od Boga nawet
    we śnie. Tak pewien Ada dostał Ewę. :) Wprawdzie Eliksiry nie
    chodzą przy świecach (gdy przeciętni ludzie śpią) ale to też
    zmienia się -- wkrótce być może będziemy dostawali owoce (oraz
    orzeszki) za naszą pracę we śnie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'