  • 1. Data: 2009-07-10 18:58:05
    Temat: Dziwactwa Providentu
    Od: k...@p...onet.pl

    Od kilku lat jestem chronicznym klientem Providentu - co tydzień przychodził do
    mnie inkasent - jak dotąd spłacałem pożyczkę regularnie (jakies tam potknięcia
    sporadycznie się zdarzały).
    Miesiąc temu stwierdziłem jednak, że nie chcę spotykać się z inkasentem
    (mniejsza o powody) i postanowiłem spłacać pożyczkę przelewami (oczywiście via
    internet).
    I tu zaczęło się dziać coś dziwnego.

    Provident absolutnie nie chce podać żadnego numeru konta (na swojej stronie też
    nie ma) i twierdzi że muszę wpłacać do rąk inkasenta, bo... tak było ustalone w
    umowie o pożyczkę.
    Faktycznie, może tak i było, ale co im szkodzi zmienić tryb spłacania? co się
    za tym kryje? (przecież ten ich upór wygląda na czysty idiotyzm). Może ktoś
    potrafi wyjaśnić tę zagadkę?

    K.S.

    Nie odmawiam spłacania - pieniądze dla Providentu od miesiąca czekają na moim
    koncie w banku. Odmawiam tylko spłacania poprzez spotkania z inkasentem. I
    proszę mnie do tego nie namawiać.

    1)
    Tekst umowy oczywiście gdzieś zapodziałem. Może ktoś ma takowy pod ręką i
    sprawdzi jak tam jest napisane o trybie spłacania.
    2)
    I jeszcze jeden dziwaczny idiotyzm Providentu. Inkasent oczywiście kwituje
    zawsze wpłacaną przeze mnie ratę, ale gdzieś od roku zacząl podsuwać
    pokwitowanie MNIE - tzn ja jemu płacę i ja mam podpisywać że zapłaciłem.
    Śmiałem się lecz podpisywałem (choć z pewnością nie było tego w umowie).

  • 2. Data: 2009-07-10 19:20:37
    Temat: Re: Dziwactwa Providentu
    Od: k...@o...pl

    wyjaśnienie "zagadki" jest dziecinnie proste

    ustawa zabrania pobierania odsetek wyższych niż
    iles tam (chyba niż 24% albo 26% nie pamiętam)
    a Ty płacisz o wiele wiele więcej. Tzn. odsetki
    wynoszą teoretycznie tylko tyle ile można. Reszta
    opłat to oplata za "extra luksus" przyjmowania od
    ciebie spłat w Twoim mieszkaniu.

    Po prostu: jesteś takim burżujem, że nie masz co robić
    z kasą i dlatego wymyśliłeś sobie że będziesz placił
    setki albo i tysiące zlotych za to że firma prowident
    wyśle do ciebie co tydzień swojego posłanca. I z powodu
    właśnie tego kaprysu (wstrętu do wypełniania przelewów)
    płacisz nie 24% czy 26% ale grubo ponad 70%

    Gdybyś zaczął płacić przelewami, wtedy okazaloby się
    że firmie należy się o wiele wiele mniej pieniędzy i
    musieliby ci je oddać. I o to w tym chodzi.

    PS: jak można wdepnąć w provident więcej niż jeden raz?
    jak można być "chronicznym" :) klientem tej firmy?bo zakładam że skoro
    obsługujesz internet to i kalkulator
    także umiesz obsłużyć i wyliczyłeś że ci się to nie opłaca?

  • 3. Data: 2009-07-10 19:24:14
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 10 Lip, 21:20, k...@o...pl wrote:

> [...]
    > obsługujesz internet to i kalkulator
    > także umiesz obsłużyć i wyliczyłeś że ci się to nie opłaca?

    Może Providentem spłaca pozostałe kredyty, hehe.

  • 4. Data: 2009-07-10 19:38:24
    Od: k...@o...pl

    > Może Providentem spłaca pozostałe kredyty, hehe.

    Providentem to można ew. spłacać długi wobec Ukraińców
    jeżeli takowe się posiada, a pragnie się nie utracić
    żadnego palca.

    Z uwagi na okoliczność że banki palców nie łamią, a od
    przeterminowanego zadłużenia pobierają mniejsze odsetki
    niż provident od zwyczajnego, spłacanie kredytow bankowych
    providentem przypominałoby jeżdżenie taksówką po zasiłek
    z opieki społecznej.

  • 5. Data: 2009-07-11 04:39:51
    Od: zgred <z...@n...com>

    k...@p...onet.pl pisze:

    Google, "provident koszta opłaty oprocentowanie"

    ->

    Wybrałem kwotę pożyczki 1500 zł. i roczny okres kredytowania. RRSO
    wyszło 71%. MAM ICH. Niestety nie. Same odsetki wyniosły 185 zł czyli
    roczne nominalne oprocentowanie to 12%. Opłata za obsługę domową raptem
    702 zł. ubezpieczenie 180 zł - mam nadzieję że przynajmniej przed czymś
    rzeczywiście to ubezpieczenie mnie zabezpiecza. Kolejna instytucja,
    która spełnia wymogi odnośnie oprocentowania. Ja jednak za wizytę pana z
    teczka nie chciałbym płacić tyle co za weekendowy pobyt u Pani Dr Eris
    w Krynicy.

    ... ale wątek jest potrzebny! Niektórzy ciągle myślą, że Provident to
    "ostatnia deska ratunku" w gardłowej sprawie.

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 6. Data: 2009-07-11 19:07:11
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 21:20:37 +0200, k...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > właśnie tego kaprysu (wstrętu do wypełniania przelewów)
    > płacisz nie 24% czy 26% ale grubo ponad 70%

    Provident ZTCW daje pożyczki w odróżnieniu od innych instytucji gdy ktoś ma
    złą historię kredytową.

  • 7. Data: 2009-07-11 19:15:08
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 20:58:05 +0200, k...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Odmawiam tylko spłacania poprzez spotkania z inkasentem. I
    > proszę mnie do tego nie namawiać.

    A mnie zainteresował Twój wstęt do inkasenta. Śmierdzi mu z ust? ;)

    W Polsce zostało zamordowanych już pięcioro inkasentów Providenta w czasie
    pracy, trudno więc się dziwić, gdyby zachowywali się nerwowo:

    38,Cena_repa.html

  • 8. Data: 2009-07-11 19:45:03
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sat, 11 Jul 2009 06:39:51 +0200, name: zgred:

    > ubezpieczenie 180 zł - mam nadzieję że przynajmniej przed czymś
    > rzeczywiście to ubezpieczenie mnie zabezpiecza.

    Nie rozśmieszaj mnie. Od kiedy ubezpieczenie kredytu
    zabezpiecza kredytobiorcę??? :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 9. Data: 2009-07-11 19:47:06
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w wiadomości

    > W Polsce zostało zamordowanych już pięcioro inkasentów Providenta w czasie
    > pracy, trudno więc się dziwić, gdyby zachowywali się nerwowo:
    >
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,97659,66658
    38,Cena_repa.html

    Warto też przeczytać dwa pozostałe artykuły o podobnej tematyce z linków
    poniżej:
    http://www.policyjni.pl/Policyjni/1,91152,6432557,Fa
    tum__Czwarte_zabojstwo_pracownicy_Providenta.html
    http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,85994,6108751,Za
    bojstwo_za_kredyt.html

    Jako zdecydowany zwolennik kary śmierci, widziałbym wśród zabójców z powodu
    kredytu 3000 zł albo raty 80 zł idealny target do jej zastosowania. Naprawdę
    nie odczuwam najmniejszej potrzeby współfinansowania prób resocjalizacji
    takich obiektów.

    Co do samej pracy repa, to intuicyjnie patrząc jest to wysoce ryzykowne
    zajęcie i rzeczywiście wydaje się, że liczba pięciu zabójstw nie jest jakoś
    szokująco wysoka w stosunku do oczekiwanego ryzyka w tej pracy. Ciekawe jaka
    jest prowizja takiego repa.

  • 10. Data: 2009-07-11 19:54:18
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Sat, 11 Jul 2009 21:47:06 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Ciekawe jaka
    > jest prowizja takiego repa.

    W artykule, który linkowałem było coś o tym, czytałem dawno i nie pamiętam
    dokładnie. Wrażenia, jakie mi zostały, to takie, że oni zarabiają bardzo
    mało i nie mają czegoś takiego jak prowizja, płacone mają od czasu czy też
    liczby obsłużonych klientów.