  • 21. Data: 2008-04-11 11:45:40
    Temat: Re: Dziwne praktyki w mBanku
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 11 Apr 2008 00:57:04 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Nie wygraja :(
    >Przy wymianie paszportu trzeba miec aktualny dowod osobisty.

    Nie trzeba.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 22. Data: 2008-04-11 11:46:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 11 Apr 2008 08:45:43 GMT, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    wrote:

    >Dowód osobisty (ważny, z aktualnymi danymi - art. 40 ustawy ewidencji
    >ludności i dowodach osobistych) lub inny dokument potwierdzający tożsamość i
    >obywatelstwo polskie (do wglądu).
    >----
    >
    >Czy wymieniany paszport jest dokumentem potwierdzającym tożsamość i
    >obywatelstwo (zakładając, że jest jeszcze ważny)?

    Oczywiście, że tak.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 23. Data: 2008-04-11 11:56:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Kwi, 13:45, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Nie trzeba.

    Piszesz z osobistego doswiadczenia?

  • 24. Data: 2008-04-11 12:23:04
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:ftniv0$8rk$1@inews.gazeta.pl...

    > Ode mnie chcieli przy zgloszeniu zmiany dowodu ze starego na nowy.

    Ja zmienialem testowo na wymyslony numer, a nastepnie na rzeczywisty.
    Niczego nie chcieli poza ustna deklaracja.

    marekz

  • 25. Data: 2008-04-11 12:34:18
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Kwi, 14:23, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
    > Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    > wiadomościnews:ftniv0$8rk$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja zmienialem testowo na wymyslony numer, a nastepnie na rzeczywisty.
    > Niczego nie chcieli poza ustna deklaracja.

    Kserokopii domagaja sie chyba wtedy, jesli zmiana danych zbiegnie sie
    z zamowieniem czegos nowego (np konta) w mbanku za "jednym zamachem".
    Jesli jedyne zlecenie to zmiana danych, to wtedy nie chca kopii.
    Chociaz jak bralem u nich kredyt gotowkowy, to chyba (powtarzam -
    chyba) kserowali dowod w centrum finansowym.

  • 26. Data: 2008-04-11 12:52:20
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    > Nie wygraja :(
    > Przy wymianie paszportu trzeba miec aktualny dowod osobisty.

    Z tego co wiem to można sobie paszporcik przedłużyć w konsulacie i wtedy żadne
    dowodziki nie są potrzebne :)

    W.

  • 27. Data: 2008-04-11 12:57:57
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    > Użytkownik "Wielebny" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ty masz fanaberie z uwielbieniem dla zielonej ksiazeczki, pozwol innym tez
    > miec:P

    Ja po prostu troszkę inaczej wyobrażam sobie sprawnie funkcjonujące państwo,
    którego celem jest uprzyjemnianie życia obywatelowi.

    Jeżeli państwo chce żebym posiadał jakiś dokument, który państwo uważa, że
    powinienem mieć to niech sobie ten dokument wyprodukuje i wyśle pocztą na mój
    adress. Oczywiście koszt powinno pokryć z zapłaconych już przeze mnie podatków,
    a nie wymagać dodatkowego haraczu.

    W.

  • 28. Data: 2008-04-11 16:55:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    krzysztofsf w

    sf.googlegroups.com>:
> [...]
    se.googlegroups.com> >>> Przy wymianie paszportu trzeba miec aktualny dowod osobisty.

    > Poniewaz paszport jest wymieniony w wykazie dokumentow jako nastepny
    > punkt, po tym, ktory cytujesz, sadze, ze moze chodzic o ewentualnosc
    > przedstawienia np. aktu urodzenia.

    A ja sądzę, że to wymysły "pani z okienka"...

    Rozporządzenie <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/1090.htm> zawiera § 3.
    1. Osoba ubiegająca się o wydanie paszportu i paszportu tymczasowego w kraju
    składa:
    [...]
    3) odpis skrócony lub zupełny aktu urodzenia - w przypadku ubiegania się o
    wydanie paszportu po raz pierwszy, jeżeli nie jest możliwe ustalenie
    tożsamości osoby ubiegającej się o paszport na podstawie innych dokumentów;

    > Sadze, ze urzednik w biurze paszportowym dysponuje interpretacjami w
    > jakich przypadkach moze przyjac inny dokument i jaki zamiast dowodu
    > osobistego.

    Każdy poświadczający tożsamość i obywatelstwo?
    <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/1027.htm>

    Art. 4. Dokument paszportowy uprawnia do przekraczania granicy i pobytu za
    granicą oraz poświadcza obywatelstwo polskie, a także tożsamość osoby w nim
    wskazanej w zakresie danych, jakie ten dokument zawiera.

    > Zakladasz urzad przyjazny spoleczenstwu, zwlaszcza przy histerycznej
    > nagonce na niewymieniajacych dowody?

    Bynajmniej. Zakładam, że w urzędzie chcą zrobić ze mnie wielbłąda.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 29. Data: 2008-04-11 17:24:26
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    gg napisał(a) w wiadomości: ...
    >Ja zrozumiałem że Wielebny nie ma zamiaru wymienić dowodu. Być może za 50
    >lat, jak do rządów znów dorwie się pis, dorobi się z tego powodu nawet
    >jakiegoś dodatku kombatanckiego .

    Nie sądzę. Wiceminister Piotr Pietak był gorącym orędownikiem wymiany
    dowodów (i rozwoju systemu PESEL2). A on z PiSem raczej nie walczył.
    Wprost przeciwnie...
    Ale to szaleństwo ogarnia cały świat. Podobno już w 2014 mają być
    ujednolicone (ale tylko w sensie wyglądu i funkcjonalności) dokumenty
    praw jazdy w różnych stanach USA. Są głosy, że to zamach na wolność.
    No ale oni terroyzmu się boją...

    Arek

  • 30. Data: 2008-04-11 18:55:14
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Jak wymieniłem DO to na mLinii wystarczyło tylko przedyktować numer
    nowego dowodu mKonsultantowi. Niczego nie trzeba było kserować i wysyłać.

    K.