  • 31. Data: 2008-04-11 22:31:49
    Temat: Re: Dziwne praktyki w mBanku
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 11 Apr 2008 04:56:16 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Piszesz z osobistego doswiadczenia?

    Tak.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 32. Data: 2008-04-12 03:04:40
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Kwi, 22:31, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Tak.

    To jest konkretny argument.

  • 33. Data: 2008-04-12 16:30:17
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > i poniekąd mają rację, ale czy wygrają z systemem?

    > to nie jego wina, ale brak ww. dokumentu może być dla niego utrudnieniem

    Akurat jestem świeżo po pyskówce z policjantem. Zatrzymał do rutynowej
    kontroli i oprócz dokumentów pojazdu zażyczył sobie DO. Najpierw kilka zdań na
    temat po co mu to kiedy w prawku jest fotka, ale daję mu książeczkę. I
    zdziwko. Panie to jest nie ważne. No to zapytałem go czy umie czytać i czy wie
    co to znaczy bezterminowo. Na to on, ale panie przecież trąbili w radio i w TV
    że tracą ważność. To ja z kolei grzecznie pytam czy jest jakiś obowiązek
    oglądania TV lub słuchania radia. Ja pracuje, duperelami się nie zajmuję,
    dowód mam bezterminowy i w idealnym stanie, więc czegoś nie rozumiem. A jeżeli
    coś jest nie tak to mogli mnie zawiadomić że coś mam zrobić albo czegoś nie
    robić. US mnie znajduje jak trzeba to listonosz też znajdzie. No i Pan
    policjant teatralnym szeptem stwierdził że jemu też to wisi martwym bykiem,
    ale taki mają prikaz. A teraz spieprzaj Pan i nie pokazuj tych kartek. Na tym
    się zakończyło. Czyli policjant też człowiek.
    Pozdrówka.

    nie kradnij, minister finansów nie toleruje konkurencji

  • 34. Data: 2008-04-13 10:03:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    złodziej podatków pisze:

> [...]
    > ale taki mają prikaz. A teraz spieprzaj Pan i nie pokazuj tych kartek. Na tym
    > się zakończyło. Czyli policjant też człowiek.

    W Polsce prawo stanowi władza ustawodawcza. A że policjant dupa i o tym
    nie wie, to podpiera się TV i radiem.

    Gdybyś trochę poszukał to znajdziesz ustawę, w której dowody
    książeczkowe unieważniono.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2008-04-13 13:39:06
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wie, to podpiera się TV i radiem.
    >
    > Gdybyś trochę poszukał to znajdziesz ustawę, w której dowody

    Ale ja wcale nie mam zamiaru tracić cennego czasu na grzebanie w dziennikach
    ustaw. Należę właśnie do tej grupy która ze względów jak to wcześniej nazwano
    ideologicznych nie wymienia dowodu. Dla mnie bezterminowo to znaczy
    bezterminowo. I taka była też wykładnia sądu który jakiś czas temu zajmował
    się podobną sprawą tylko że chodziło o PJ. Jeżeli nikt nie zaprotestuje to
    będziemy wymieniali wszelkie dokumenty kiedy tylko jakiemuś kretynowi się
    zachce. Już mówi się o kilku konmiecznych wymianach świeżo wydanych dowodów.
    Oczywiście wszystko na koszt obywatela. To nie lepiej było zaczekać kilka lat
    i zrobić to za jednym razem a na razie testować na tych którzy np. z powodu
    zniszczenia musieli wystąpić o nowy DO. Chyba że chodziło o to co zawsze. O
    kasę. W końcu kilkanaście milionów obywateli X bodaj że coś około 40 zeta to
    całkiem poważna kwota. A jak się przemnoży X 3 ????

    złodziej podatków

  • 36. Data: 2008-04-13 14:30:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dla mnie bezterminowo to znaczy
    > bezterminowo.

    Bilety Narodowego Banku Polskiego tez nie mialy terminu waznosci. Czy do
    dzis ich uzywasz? ;)

    MK

  • 37. Data: 2008-04-13 18:05:27
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    złodziej podatków napisał(a) w wiadomości:
    <2...@n...onet.pl>...

> [...]
    >zachce. Już mówi się o kilku konmiecznych wymianach świeżo wydanych dowodów.

    Ja miałem zamiar z tych samych powodów nie wymieniać, ale... spóźniłem się
    z wyrobieniem paszportu, w nowym są już jakieś "świństwa", poza tym w
    krajach UE nie jest niezbędny.
    Miałem zamiar poczekać do tego nowego dowodu, ale po przeczytaniu kilku
    dyskusji co może zawierać nowy biometryczny dowód wolałem wymienić teraz
    - za 10 lat będę się martwił.

    Arek

  • 38. Data: 2008-04-13 18:39:18
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

    > Miałem zamiar poczekać do tego nowego dowodu, ale po przeczytaniu kilku
    > dyskusji co może zawierać nowy biometryczny dowód wolałem wymienić teraz
    > - za 10 lat będę się martwił.

    Ta biometria co jest teraz w paszportach, to jest na razie śmiech a nie
    biometria.

    Faktem jest, że zmierza to wszystko w dość dziwnym kierunku, całkowitej
    kontroli. Płacenie KK, logowanie się do BTS'ów, kamery na skrzyzowaniach,
    bazy pasażerów samolotów trzymane po x lat... Do tego możliwości związane z
    przeszukiwaniem sieci. Można się śmiać, ale mnie to wcale nie śmieszy. Ani
    mi się to nie podoba.

    marekz

  • 39. Data: 2008-04-13 20:25:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Kwi, 20:39, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
> [...]
    > przeszukiwaniem sieci. Można się śmiać, ale mnie to wcale nie śmieszy. Ani

    Idzie rok 1984 jak cholera.
    I to nie tylko w ue.

    http://www.kapitalizm.org/?action=show_article&art_i
    d=4329

    A co do wymiany dowodow, to oficjalnie sie przyznano, ze budzet
    panstwa zarobil na tej operacji ladnych kilka milionow zl.

  • 40. Data: 2008-04-13 21:00:23
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...

    > Idzie rok 1984 jak cholera.
    > I to nie tylko w ue.

    Nie wiem czy to w konwencji kpiny piszesz, czy naprawdę. ;-) Bo ja piszę
    calkiem poważnie.

    Nie wiem co tak naprawdę wnosi biometria w paszporcie, oprócz ułatwienia
    gromadzenia danych o jego właścicielu. Bo żeby biometria podwyższała
    bezpieczeństwo, to już sa jakieś jaja w żywe oczy, dwa razy bardziej
    kwadratowe niż historyjki jak to chip w kartach hybrydowych podwyższa jej
    bezpieczeństwo.

    Jak będę potrzebował fałszywego paszportu, to ten procesor w paszporcie
    unijnym mnie nie powstrzyma przed zakupem paszportu panamskiego czy
    boliwijskiego. Podobnie tworzenie PESEL2. Niby to jest racjonalne, jedna
    wspólna baza, zamiast odrębnej PESEL, REGON i jeszcze do tego NIP. Ale znowu
    jest to udostepnienie kompletu informacji - przynajmniej potencjalnie -
    wszystkim korzystającym z tego systemu.

    Światełko alarmowe włączyło mi się kilka miesięcy temu, kiedy przy użyciu
    portalu nasza-klasa dla zabawy i dla jaj podjąłem próbe odszukania
    kilkunastu znajomych, pamiętając z ich danych tylko imiona i jakies inne
    szczątkowe dane. Po kilku dniach poszukiwań wiem o nich bardzo dużo, a oni
    nawet mogliby nie mieć pojęcia jak dokladnie zostali namierzeni i przez kogo
    gdybym nie chciał im tego powiedzieć.

    Powiedzmy, że nasza-klasa to fenomen, który za kilka lat z pewnością
    przeminie, ale co do innych danych, typu właśnie transakcje kartowe, listy
    pasażerów, biometria w dokumentach, nie jest już tak dobrze. Dodatkowo
    tajemnica bankowa jest coraz bardziej rozszczelniana, coraz łatwiej różnym
    organom tego państwa dostać się do danych związanych z rachunkami bankowymi.
    W USA jazdy w temacie Patriot Act i pochodnych...

    Uważam, że to się powoli wyradza, ale mam nadzieję, że być może wcześniej
    lub później doprowadzi to do obalenia pseudodemokracji europejskiej.

    Została jeszcze Ameryka Południowa i może trochę Australia (bo Australią się
    jak na razie nikt specjalnie nie przejmuje). A co później? Antarktyda i
    Afyka? :-) Mars? :-))))

    marekz