  • Data: 2007-11-05 20:18:04
    Temat: Dziwne pytanie ale mnie nurtuje`!!!
    Od: "Michał R." <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    otóż chodzi o oprocentowanie np. lokat ale i kredytów

    wiem że banki ustalają swoje stawki oprocentowania w zależności od stóp NBP
    i od stóp na rynku międzybankowym - nie wiem WIBID WIBOR LIBOR itp.

    wiem że stopy % to cena pieniądza na jaki bank nam pożycza albo na jaki my
    bankowi pożyczamy

    zastanawia mnie więc skąd i dlaczego w ogóle są różnice w oprocentowaniu
    lokat i kredytów w bankach komercyjnych. Szukając lokat na takiej samej
    lokacie jest róznica nawet 3%. Dlaczego np. Pekao Sa czy fortis płacą mało
    za lokaty a np. Lukas Polbank czy getin bank mają wyższe stawki

    1) rozumiem że jest konkurencja i banki same realizują swoje polityki - bo
    jest wolny rynek

    ale interesuje mnie jak to banki kalkulują - dlaczego taki getinbank płaci
    za lokatę 5.50 a inne banki 3,75?

    czy nie prościej byłoby bankom umówić się że lokaty to jakaś tam stopa
    międzybankowa + 0,5 %

    jak to dział i dlaczego\??