    From: " " <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Dziwne warunki umowy do lokaty optymalizator w OF
    Date: Fri, 21 Aug 2009 09:31:15 +0000 (UTC)

    Założyłam optymalizatora. Kilka warunków umowy:

    10. Wypłata środków następuje na rachunek wskazany w dyspozycji zerwania
    lokaty, po otrzymaniu przez Bank dyspozycji klienta. W przypadku, gdy całość
    środków z zerwanej Lokaty zostanie zainwestowana w produkt inwestycyjny
    wymieniony w Załączniku nr 2 do niniejszej umowy za pośrednictwem doradcy z
    grupy Noble Bank SA, Bank naliczy 100% odsetek należnych za okres trwania lokaty.

    Mój komentarz: Co??? Tzn że można dostać mniej niż 100% odsetek? Czyżby
    zachwalany wszędzie optymalizator z oprocentowaniem 6,5% i dzienną
    kapitalizacją ma tak naprawdę niższe oprocentowanie? Ciekawe, czytajmy dalej...

    9. W przypadku określonym w ust. 8 umowy Bank potrąci z kapitału Lokaty kwotę
    stanowiącą równowartość 70% odsetek naliczonych w trakcie trwania lokaty.

    8. Klient ma prawo złożyć dyspozycję wypłaty środków z lokaty przed upływem
    okresu trwania lokaty, co oznacza zerwanie lokaty ze skutkiem natychmiastowym.

    ale

    5. Lokata ma charakter odnawialny z kapitalizacją. Po upływie okresu umownego
    lokata jest automatycznie odnawiana na taki sam okres i na warunkach
    przewidzianych dla terminowych lokat oszczędnościowych o stałym
    oprocentowaniu, obowiązujących w dniu rozpoczęcia kolejnego okresu umownego wg
    aktualnej na dzień odnowienia tabeli oprocentowania, opłat i prowizji. Za
    początek okresu umownego przyjmuje się następny dzień kalendarzowy po upływie
    danego okresu umownego.

    Mój komentarz: więc wygląda na to, że lokatę zakończyć można tylko przez
    zerwanie (ze względu na "ciągły" proces odnawiania), a na zerwaniu się traci i
    jeszcze płaci się za to karę. Czy ktoś z czytelników wczytał się w warunki
    umowy i ma podobne po powyżej zacytowanych?

    Pozdrawiam, Ruda.