eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDzwoni do mnie babka ... - czyli jak łatwo wydobyć dane weryfikacyjne.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2011-03-21 10:31:04
    Temat: Re: Dzwoni do mnie babka ... - czyli jak AliorBank leci w kulki.
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 12:20:45 -0700, s_13 napisał(a):

    > jak znam życie, bank ma to obcykane dokładnie i zapisane tymi małymi
    > literkami w regulaminie...
    > BTW mam hipotekę na dom w santander consumer bank, mam zapis w umowie,
    > że w przeciągu dwóch lat zakończę budowę i poinformuję o tym bank,
    > budowę zakończyłem i poinformowałem, telefonicznie w BOK, przyjęli
    > informację... kilka dni po drugiej rocznicy dostaję pocztą pismo, że nie
    > poinformowałem... kara 50 pln i koszt powiadomienia 20 pln... :-)...
    > okazało się, że w jakimś regulaminie, którego na oczy nie widziałem,
    > stoi, że poinformowanie o zakończeniu budowy polega na dostarczeniu
    > skanu ostatniej strony dziennika budowy... więc mój telefon z info nic
    > nie dał, ba... podejrzewam, ze nawet pisemna informacja o fakcie bez
    > skanu nic by nie dała, konia z rzędem temu, co o tym wiedział i nie
    > naciął się... bo śmiem twierdzić, że to stały dochód tego banku...

    Prawdopodobnie jest to zwykła procedura, którą ktoś w banku ułożył i
    tyle. Raczej winy należałoby szukać u pracownika banku, który nie
    poinformował czy to przy zawieraniu umowy, czy właśnie podczas zgłoszenie
    na infolinii, że to należy wykonać tak i tak.

    --
    xbartx


  • 12. Data: 2011-03-22 19:31:51
    Temat: Re: Dzwoni do mnie babka ... - czyli jak łatwo wydobyć dane weryfikacyjne.
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-03-18 11:03, zażółcony pisze:
    > ... z jakiegoś obcego mi banku, pyta się mnie, czy jestem tym, kim
    > jestem (podała moje imię i nazwisko)
    > i na dzień dobry prosi o podanie daty urodzenia i nazwiska panieńskiego
    > matki.

    A niektóre banki chciałby się dodzwonić a nie potrafią ;) Oto fragment
    maila od pracownika jednego z banków:

    Nadmieniam, że próbowałem się z Panem skontaktować telefonicznie w tej
    kwestii, jednakże z uwagi na założoną blokadę na numery zastrzeżone
    połączenie nie mogło dojść do skutku. W przypadku informacji o
    oddzwonieniu, proszę o wyłączenie na ten czas wspomnianej blokady, co
    umożliwi mój kontakt z Panem.


    Czyż ta prośba o wyłączenie ACra nie jest rozkoszna? :D Bank nie potrafi
    zadzwonić z niezastrzeżonego numeru i prosi klienta o wyłączenie tej
    funkcji ;) Żeby było śmieszniej to ten sam bank kilka dni temu umożliwił
    wreszcie włączenie ACRa klientom swojej marki telefonii komórkowej :D


  • 13. Data: 2013-11-07 17:32:02
    Temat: Re: Dzwoni do mnie babka ... - czyli jak łatwo wydobyć dane weryfikacyjne.
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 18 marca 2011 11:03:28 UTC+1 użytkownik zażółcony napisał:
    > ... z jakiegoś obcego mi banku, pyta się mnie, czy jestem tym, kim jestem
    > (podała moje imię i nazwisko)
    > i na dzień dobry prosi o podanie daty urodzenia i nazwiska panieńskiego
    > matki.
    >
    > Na to ja 'czerwona lampka' i spokojnie odpowiadam: a w jakiej sprawie ?
    > No i już w tym momencie babka zaczyna się denerwować, że ona nie może mi
    > powiedzieć,
    > musi zgodnie z procedurami przeprowadzić autoryzację itp itd. Ja jej
    > spokojnie wyjaśniam,
    > że rozumiem, ale ja również muszę chronić swoje dane, a dzwoni do mnie z
    > banku,
    > z którym kontak, jeśli miałem, to sporadyczny.
    > Wtedy babka, jeszcze bardziej zdenerwowana zaczyna szybko nawijać, że mogę
    > ją
    > zweryfikować - i podaje całą procedurę - wejśc na stronę itp itd. Po czym,
    > co mnie znów zdziwiło,
    > pyta, czy jednak moglibyśmy to pominąć i od razu przejść dalej.
    >
    > Zdecydowałem jednak, że mimo wszystko zdecydująsięna kontynuację i podałem
    > wymagane dane. Okazało się, że chodzi o to, że AliorBank przejął jakiś mój
    > kredyty
    > po HSBC i cos tam nie styka z ostatniąratą. Ok. Sprawa jasna i wyjaśniona.
    >
    > Jednakże pozostał mi duzy znak zapytania: co to za praktyka ?
    > Bank jest czysty - zweryfikował mnie.
    > Ale bezpieczeństwo moje, czyli klienta po drodze zostało pogrzebane.
    >
    > Ktoś obcy oczekiwał ode mnie, bym bez zwłoki i bez zastanowienia podał przez
    > telefon
    > typowe dane, które mogą posłużyć do weryfikacji na infolinii w innych
    > bankach.
    >
    > Mówiąc krótko: siebie chronią a klienta maja w dupie ?

    Alior Bank leci w kulki - "Najwyższa kultura bankowości" -
    http://alior-leci-w-kulki.pl/

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1