  • 1. Data: 2004-07-29 06:42:58
    Temat: Egipt
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jak wygląda płacenie w Egipcie:
    * czy powszechnie (lub nie) akceptują karty ?
    * jakie nominały $ najlepiej brać ?
    * czy łatwo akceptują czeki podróżne np. AmEx ?
    * czy w bankomatach jest korzystny kurs ?
    * da się trafić i dogadać w marmurku ?
    JaC

  • 2. Data: 2004-07-29 08:44:00
    Temat: Re: Egipt
    Od: "JaKi" <j...@p...onet.pl>

    > Jak wygląda płacenie w Egipcie:
    > * czy powszechnie (lub nie) akceptują karty ?

    Powszechnie, choć nieraz proszą o płatnosc od wyższych kwot

    > * jakie nominały $ najlepiej brać ?

    Drobne ;-) Jesli chcesz jezdzic na wycieczki to wez 10,20$, nie oplaca sie
    placic za wycieczki w ichniejszej walucie, bo kiepski przelicznik. Ceny za
    wycieczki (przynajmniej rok temu) w wiekszosci przypadkow byly podane w $. Rok
    temu przeliczali tez 1$=1E, ale ich kurs byl faktycznie zblizony.

    > * czy łatwo akceptują czeki podróżne np. AmEx ?

    Czeki nie wiem, karty AmExa tak

    > * czy w bankomatach jest korzystny kurs ?

    Poszukaj mojego zestawienia w archiwum z maja/czerwca ubieglego roku.

    > * da się trafić i dogadać w marmurku ?

    Trafic sie da, dogadywac sie nie mialem potrzeby. Ale ogolnie oni maja
    zdolnosci jezykowe, o czym sie przekonasz slyszac "moj przyjaciel z Polski" :D
    Mozesz juz zaczac cwiczyc sztuke wymigiwania sie od wstapienia do sklepiku na
    herbatke ;-)

    zycze milych wakacji !

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2004-07-29 13:44:38
    Od: "Narcyz Piękny" <g...@N...gazeta.pl>

    666 <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > * jakie nominały $ najlepiej brać ?
    > * czy łatwo akceptują czeki podróżne np. AmEx ?
    > * czy w bankomatach jest korzystny kurs ?

    Hej, wrocilem tydzien temu. Bierz ze soba drobne 1 i 5 dolarówki, tak samo
    euro, aby miec na biezace wydatki. Odradzam duże nominały, chyba, że np.
    płacisz hurtem za cały pobyt. Kurs dolara 1 $ = 6,16 LE (funta eg.) jak
    wyjeżdżałem. Mało banków, więc wtedy wymiana w dużych hotelach, raczej bez
    prowizji. Nagminnie nie wydają reszty w funtach, napiwki daje się rzędu 1-5
    LE.
    Karta kredytowa tak, ale nie w malym sklepiku przeciez (patrz początek).
    Bankomatów jak na lekarstwo. Z dogadaniem sie mozna poradzic - glownie po
    angielsku (ale to jest egipski angielski), ja miałem szczęście do
    francuskiego w hotelu i na statku.

  • 4. Data: 2004-07-29 14:10:47
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Narcyz Piękny" <g...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ceav06$cme$1@inews.gazeta.pl...
    > 666 <j...@i...pl> napisał(a):

    > Karta kredytowa tak, ale nie w malym sklepiku przeciez (patrz początek).
    > Bankomatów jak na lekarstwo.

    W Hurghadzie sporawo ich jesti, w sklepikach tez nie ma problemu z
    placeniem.

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-07-29 14:36:36
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > Bankomatów jak na lekarstwo. Z dogadaniem sie mozna poradzic - glownie po
    > angielsku (ale to jest egipski angielski), ja miałem szczęście do

    W Kairze, Luksorze i Hurgadzie na 100% wyplacisz pieniadze z bankomatu.
    Natomiast male nominaly warto miec ze soba w gotowce wlasnie na cele
    napiwkow.

    Pozdrawiam

    Malin

  • 6. Data: 2004-07-30 16:28:44
    Od: "tek" <t...@a...emailowy.pl>

> [...]
    > * jakie nominały $ najlepiej brać ?
    > * czy łatwo akceptują czeki podróżne np. AmEx ?
    > * czy w bankomatach jest korzystny kurs ?

    potwierdzam większość informacji podanych przez kolegów powyżej - dodatkowo
    można także wypłacać gotówkę w lokalnej walucie (LE) w niektórych POSach
    obsługujących restauracje i sklepy. W Hurghadzie na głównej ulicy w starej
    części miasta (Dahar) jest taka restauracja rybna na II piętrze budynku, na
    parterze obok jest Lab Kodaka, a na przeciwko jakaś fila lokalnego banku. W
    tej restaruracji właśnie możesz np wypłacić normalnie gotówkę z ich kasy po
    autoryzacji transakcji w POSie, pytają tylko wcześniej ile chcesz i dlaczego
    tak mało :-) Oczywiście dostajesz slipa i składasz podpis!!

    BRAK jakichkolwiek problemów i ZERO prowizji - transakcja na wyciągu u mnie
    była potraktowana jak bezgotówkowa, więc IMHO jest bardziej opłacalna niż
    wyciąganie kasy ze ściany. Byłem tam w styczniu - do tej pory na koncie
    żadnych nie moich transakcji :-))

    pozdrawiam
    tek