    From: "tek" <t...@a...emailowy.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Egipt
    Date: Fri, 30 Jul 2004 18:28:44 +0200

    > Jak wygląda płacenie w Egipcie:
    > * czy powszechnie (lub nie) akceptują karty ?
    > * jakie nominały $ najlepiej brać ?
    > * czy łatwo akceptują czeki podróżne np. AmEx ?
    > * czy w bankomatach jest korzystny kurs ?
    > * da się trafić i dogadać w marmurku ?
    > JaC

    potwierdzam większość informacji podanych przez kolegów powyżej - dodatkowo
    można także wypłacać gotówkę w lokalnej walucie (LE) w niektórych POSach
    obsługujących restauracje i sklepy. W Hurghadzie na głównej ulicy w starej
    części miasta (Dahar) jest taka restauracja rybna na II piętrze budynku, na
    parterze obok jest Lab Kodaka, a na przeciwko jakaś fila lokalnego banku. W
    tej restaruracji właśnie możesz np wypłacić normalnie gotówkę z ich kasy po
    autoryzacji transakcji w POSie, pytają tylko wcześniej ile chcesz i dlaczego
    tak mało :-) Oczywiście dostajesz slipa i składasz podpis!!

    BRAK jakichkolwiek problemów i ZERO prowizji - transakcja na wyciągu u mnie
    była potraktowana jak bezgotówkowa, więc IMHO jest bardziej opłacalna niż
    wyciąganie kasy ze ściany. Byłem tam w styczniu - do tej pory na koncie
    żadnych nie moich transakcji :-))

    pozdrawiam
    tek