  • Data: 2007-01-21 16:12:25
    Temat: Europejski system kartowy
    Od: "Telly Savalas" <t...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Może nie jest to odpowiednie miejsce na zadanie tego pytania jednak mam
    ogromną nadzieję, że znajdą się tutaj ludzie, którzy będą mogli coś
    powiedzieć w poruszonej tutaj kwestii.
    Mianowicie ostatnio dość głośno zrobiło się o opłatach jakie pobierają banki
    od transakcji kartowych + same organizacje, jakie daną kartę wydają.
    W związku z tym nasuwa mi się na myśl jedno pytanie. Otóż czy dobrym
    wyjściem z zaistniałej sytuacji (tj. wysokie prowizje przy transakcjach
    jakie ponosi sprzedający itp.) nie było by stworzenie stricte europejskiego
    systemu płatniczego na wzór VISA czy MasterCard, który w znaczącym stopniu
    był by powiązany z EBC? Może dzięki temu można by było bardziej
    spopularyzować transakcje bezgotówkowe?

    Oczywiście rozumiem, że moje osobiste dywagacje są swoistego rodzaju
    abstrakcją jednak czy stworzenie ww. europejskiego systemu kartowego nie
    było by kolejnym ważnym filarem w tworzeniu jednolitego rynku płatniczego w
    UE?