  • 1. Data: 2006-10-19 17:57:44
    Temat: Format konta w UK
    Od: "eL.j" <pierd@pl>

    Witam,
    muszę przesłać do Anglii na konto określoną kwotę w
    funtach. Dostałem od klienta numer konta w formacie
    xxxx xxxx. Oczywiście również Sort Code.
    Ale do przelewu np. w PKOBP potrzebuje
    jakiś numer konta GB xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx .
    Bank klienta to National Westminter Bank.
    Jest możliwość gdzieś to samemu sprawdzić, czy
    muszę męczyć gościa, żeby poszedł do swojego banku
    po ten format numeru?

    Dzięki za sugestie.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-10-19 19:41:38
    Temat: Re: Format konta w UK
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Dzięki za sugestie.

    http://www.natwest.com/commercial02.asp?id=COMMERCIA
    L/INTERNATIONAL/IBAN/WHAT_DOES_AN_IBAN_LOOK_LIKE

    Z jednej strony
    You should not attempt to create your own IBAN or a beneficiary's IBAN from
    account details held. Please contact your Branch or Relationship Manager if
    you cannot locate your own IBAN.

    Z drugiej jednak
    Zapusć googla z National Westminster Bank iban
    do wyliczenia pozostałby Ci jedynie liczba kontrolna (po GB)

    wybór należy do Ciebie
    pozd
    as

  • 3. Data: 2006-10-19 19:41:51
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

    Użytkownik "eL.j" <pierd@pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bank klienta to National Westminter Bank.
    > Jest możliwość gdzieś to samemu sprawdzić, czy
    > muszę męczyć gościa, żeby poszedł do swojego banku

    dziwne .... ja od wielu miesięcy co miesiąc ślę do
    Anglii na numer 3xxx xxx8 i oprócz tego że pko mnie
    kasuje circa 110 pln to niczego oprocz Sort Code nie chcieli.
    Natomiast mając IBAN kosztowałobymnie to 30 pln :(

    dawidek

  • 4. Data: 2006-10-19 19:57:19
    Od: "eL.j" <pierd@pl>

    Użytkownik "Dawidek ||gazeta pl"
    <c...@i...tlen.pl> napisał :

    > dziwne .... ja od wielu miesięcy co miesiąc ślę do
    > Anglii na numer 3xxx xxx8 i oprócz tego że pko mnie
    > kasuje circa 110 pln to niczego oprocz Sort Code nie chcieli.
    > Natomiast mając IBAN kosztowałobymnie to 30 pln :(

    No tak jak to wkońcu jest. Ponoć 30 zł mogę zapłacić za przelew,
    mając ten numer w formacie 22 znakowym, ale wtedy pozostałą kwotę
    za operację zapłaci odbiorca.
    Za 110 zł również muszę mieć ten numer 22 znakowy , ale odbiora już
    nie zapłaci nic za przelew. Takie informacje uzyskałem w oddziale PKOBP.
    :/

  • 5. Data: 2006-10-19 20:15:55
    Od: "eL.j" <pierd@pl>

    Tak sie zastanawiam, ile mogą wynosić koszty tej operacji w Anglii,
    bo zamiast płacić w Polsce 110 zł, może bardziej opłaciłoby się wysłać tej
    osobie kilka funtów
    więcej i niech ona sobie tam płaci za operację od strony banku angielskiego.

  • 6. Data: 2006-10-19 20:44:35
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <4...@n...home.net.pl>, pierd@pl says...
> [...]
    > Bank klienta to National Westminter Bank.
    > Jest możliwość gdzieś to samemu sprawdzić, czy
    > muszę męczyć gościa, żeby poszedł do swojego banku

    Hmm?? IBAN to raczej potrzebny do przelewow w systemie STEP2 w walucie
    Euro ... oczywiscie jak przelewasz inna walute IBANK nie zaszkodzi ale
    nic tez nie da ... wiec nie bardzo rozumiem

    Ale jesli dotyczy sie UK to znajdziesz info na temat IBANu w UK:

    http://www.ecbs.org/download/tr201/unitedkingdom.pdf

    AP