  • 11. Data: 2010-09-24 12:13:57
    Temat: Re: Fundusz dla 10-latki?
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Kilka razy już pytałem, jak zainwestować pieniądze/założyć konto dla
    > dziecka, odpowiedzi były zawsze od "nie da się" poprzez "po co ci to"
    > do "nie wiem".
    >
    > A przecież, do cholery, zdarza się, że dzieci miewają majątek,
    > chociażby w spadku. Pewnie w praktyce rodzice obracają tym na kontach
    > założonych na siebie...

    Osoba małoletnia nie może być wlascicielem rachunku do ukonczenia 13lat.
    Zeby byc wlascicielem musi wyrazic ZGODE a do 13 lat nie ma praw.

    Jedynym wyjsciem jest polisa z uposazeniem.

  • 12. Data: 2010-09-24 12:17:15
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    b...@o...pl pisze:

    > nie da sie w ogóle czy nie da sie bez zgody sądu rodzinnego?

    Nie da sie założyć, gdyz do zalozenia wymagana jest ZGODA wlasciciela
    prawda ? A wlasciciel do 13 lat wyrazic zgody nie moze.

    Wszystkie TFI ktore cos takiego oferuja to sa rachunki rodzicow z cesja
    w przyszlosci (rozne tricki z ubezpieczeniem)

  • 13. Data: 2010-09-24 12:30:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> writes:

    > Osoba małoletnia nie może być wlascicielem rachunku do ukonczenia 13lat.
    > Zeby byc wlascicielem musi wyrazic ZGODE a do 13 lat nie ma praw.
    >
    > Jedynym wyjsciem jest polisa z uposazeniem.

    Etam. Od tego są opiekunowie prawni i sądy rodzinne, żeby nieletni
    mogli posiadać WŁASNY majątek.

    MJ

  • 14. Data: 2010-09-24 13:59:00
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Etam. Od tego są opiekunowie prawni i sądy rodzinne, żeby nieletni
    > mogli posiadać WŁASNY majątek.

    Majatek moge se miec, ale nie moga zalozyc konta, i rachunku.
    Opiekunowie prawni za zgoda sadu moga zalozyc ale dalej to nie jest
    rachunek dziecka

  • 15. Data: 2010-09-24 17:46:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Etam. Od tego są opiekunowie prawni i sądy rodzinne, żeby nieletni
    > mogli posiadać WŁASNY majątek.

    Zadzwoniłem na infolinię Skarbca, pani powiedziała, że tak, da się.
    Ale - jak to na infolinii - ręki bym za to nie dał. Tym bardziej, że po
    szczegóły skierowali mnie do punktów dystrybucyjnych.

    Zadzwoniłem zatem do dbNord, który sprzedaje między innymi Skarbca.
    Dopytałem się, pani oczywiście nie była pewna. Ma się zorientować i
    dzwonić po weekendzie. Zobaczymy.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-09-24 17:52:34
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-09-24 14:17, Jan Strybyszewski pisze:

    > Wszystkie TFI ktore cos takiego oferuja to sa rachunki rodzicow z cesja
    > w przyszlosci (rozne tricki z ubezpieczeniem)

    Skąd się bierze u ludzi piszących w tym wątku to stanowcze przekonanie:
    "Nie da się i koniec"? Mam wrażenie jakbym na mLinię zadzwonił.

    A co PT grupowicze np. na to:
    <http://arka.pl/_items/arka.pl/doc/arka_regulamin_pe
    wny_start_dziecka_stabilnego_wzrostu.pdf>
    "§ 3
    Podmioty uprawnione
    1. Uczestnikiem Programu może być osoba fizyczna.
    2. Uczestnikiem Programu może być osoba małoletnia. Przystąpienie oraz
    podejmowanie wszelkich czynności związanych z uczestnictwem w Programie
    osób małoletnich następuje na zasadach określonych w odpowiednich
    przepisach kodeksu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego."

    jak rozumiem Arka nie wiedziała że się nie da?

  • 17. Data: 2010-09-26 13:53:00
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2010-09-24 19:52, Bogdan B. pisze:

> [...]
    > osób małoletnich następuje na zasadach określonych w odpowiednich
    > przepisach kodeksu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego."

    Osoba małoletnia dolat 13 nie ma zdolnosci do czynosci prawnych a wiec
    nie moze byc strona umowy rachunku

    > jak rozumiem Arka nie wiedziała że się nie da?

    To tylko mydlenie oczu... strona umowy jest rodzic,

  • 18. Data: 2010-09-26 14:24:01
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Macie jakieś propozycje?

    Tfi mają specjalne programy oszczędnościowe dla małoletnich

    To tylko przykłady
    http://www.bphtfi.pl/klienci-indywidualni/programy-o
    szczednosciowe/pso/
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni/Pomnazanie_oszc
    zednosci/Programy_inwestycyjne/PAK_program_inwestycy
    jny/#tab3

    Darek

  • 19. Data: 2010-09-26 17:07:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> writes:

    > Majatek moge se miec, ale nie moga zalozyc konta, i rachunku.
    > Opiekunowie prawni za zgoda sadu moga zalozyc ale dalej to nie jest
    > rachunek dziecka

    Tylko czyj? Opiekuna? Do tego zgoda sadu potrzebna nie jest.

    MJ

  • 20. Data: 2010-09-26 19:20:48
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2010-09-26 16:24, Darek pisze:

> [...]
    szczednosciowe/pso/
    > http://www.pekao.com.pl/indywidualni/Pomnazanie_oszc
    zednosci/Programy_inwestycyjne/PAK_program_inwestycy

    PAK JUNIOR osoby poniżej 18 roku życia, w ich imieniu umowę podpisuje
    rodzic bądź prawny opiekun.

    Strona umowy nie jest wiec dziecko czytaj .... nie jest wlascicielem
    rachunku