-
1. Data: 2014-11-11 00:56:27
Temat: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: janek z pola <a...@e...pl>
Witam,
na stronie logowania do bankowosci internetowej Getin Bank wisi obecnie, tj.
2014-11-11 g. 00:55 komunikat o nastepujacej tresci:
>>>
W piątek, 7.11.2014 roku rozpocznie się proces łączenia Bankowości
Internetowych Getin Noble Banku. Od godziny 22:00 nastąpi przerwa w dostępie
do usług bankowych dla wszystkich Klientów Bankowości Getin Noble Banku.
Udostępnienie połączonego Systemu nastąpi w poniedziałek 10.11.2014 roku o
godzinie 23:59. W czasie przerwy technicznej Klienci Getin Banku będą mogli
realizować transakcje za pośrednictwem kart płatniczych. Pragniemy
przeprosić Państwa za wszelkie utrudnienia spowodowane planowanymi pracami.
Szczegółowe informacje na temat planowanego udostępnienia łączonego Systemu
Bankowości Internetowej oraz sposobu logowania znajdą Państwo tutaj.
>>>
Termin udostepnienia bankowosci elektronicznej podany w tym komunikacie, tj.
2014-11-10 g. 23:59 minal juz przed prawie godzina. Problem w tym, ze prace
te w Getin Bank mialy sie planowo zakonczyc:
a) 2014-11-10 g. 07:00 - taki komunikat wisial od piatku 2014-11-07
b) 2014-11-10 g. 13:00 - taki komunikat widzialem 2014-11-10 o 09:00 (pon.)
c) 2014-11-10 g. 16:00 - taki komunikat widzialem 2014-11-10 o 12:30 (pon.)
d) 2014-11-10 g. 23:59 - taki komunikat widzialem 2014-11-10 o 17:30 (pon.)
Ja sie kulturalnie pytam, co pierdalnelo w Getin Bank, ze 18 godzin po
pierwotnie planowanej dacie udostepnienia bankowosci elektronicznej, nadal
nie ma mozliwosci nawet zalogowania sie do tejze. Jednoczesnie Getin Bank
ciagle przesuwa planowamy moment otwarcia bankowosci elektronicznej.
Czy ktos moze byl dzisiaj - czyli 2014-11-10 (poniedzialk w srodku dlugiego
weekendu) w oddzialach i byl w stanie cokolwiek zalatwic - mam na mysli
jakas realna operacje a nie - przykladowo - przyjecie pisemnej dyspozycji
bez mozliwosci wprowadzenia w system komputerowy?
--
Wysłane z pola.
-
2. Data: 2014-11-11 02:07:49
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: www2 <t...@g...com>
Trzeba przyznac - niezla wpadka.
Dopiero teraz dzial reklamacji dostanie paralizu u nich ;-)
Na szczescie mnie prawie bez roznic w tych dniach bo w Getinie nie trzymam
kasy poza tej, ktora potrzebuje do obrobienia konta w promocji Tanie Zakupy.
Widac Panowie stwierdzili, ze drugiej okazji (tak dlugiego wolnego weekendu)
szybko dla nich nie bedzie, a ze nie chca Bozego Narodzenia to sie wzieli
i rozgrzebali ;-) Wcale sie im nie dziwie, ale chyba zapomnieli, ze to bank,
a nie zwykly komercyjny system dla ludzi z wewnatrz....
W sumie im nie zazdroszcze, choc scalaja swoje systemy jakkolwiek to brzmi.
Co innego mialo Pekao, ktore importowalo dane z BPH, a co innego teraz ma
Getin. Przy Pekao migracje zrobili z tego co pamietam w sylwetra albo wtedy
byly jakies testy. Tak czy siak - w Pekao - pelny profesionalizm, a stopien
zlozonosci problemu wykladniczo wiekszy (bo nie podejrzewam, aby oba banki
byly na tym samym systemie - cos z nazwa 3000). Getin delikatnie dal d....
Teraz to wyglada to tak jakby wszyscy z IT w Getinie albo poszli do domu,
albo spia nad pudelkami po zjedzonej pizzy, bo nawet zapomnieli
zmienic zaslepki (komunikatu) na stronie... ;) Niezle jaja...
Widac wrzesniowa proba migracji to byl tylko przedsmak obecnego weekendu.
Wtedy tez od rana pierwszego dnia roboczego mial byc jeden system, a byl...
powrot do starych smieci.
No coz - obawiam sie, ze 12.11 o godz. 7 zobaczymy kolejna zaslepke, albo
info, ze migracja sie nie powiodla i o kolejnej (pewnie w Boze Narodzenie
czy Sylwetra) poinformuja z wyprzedzeniem ;) Ale wtedy bedzie wdrazac to juz
w duzej czesci inna kadra kierownicza w dziale IT Getina... ;)
Oby nie... Teraz 2:05 i nadal aktualizacja ;-)
-
3. Data: 2014-11-11 03:07:20
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: janek z pola <a...@e...pl>
www2 wrote:
>
> Widac Panowie stwierdzili, ze drugiej okazji (tak dlugiego wolnego
> weekendu) szybko dla nich nie bedzie, a ze nie chca Bozego Narodzenia to
> sie wzieli i rozgrzebali ;-) Wcale sie im nie dziwie, ale chyba
> zapomnieli, ze to bank, a nie zwykly komercyjny system dla ludzi z
> wewnatrz....
Dobrą reczą jest, że planowo miały być 2 przerwy - tydzień po tygodniu.
Została zapowiedziana niedostępność 8-9 oraz 15-16 listopada. Można się
tylko domyślać jakie siły będą się ścierały w Getin Bank, żeby po tym
trwającym obecnie 24-godzinnym opóźnieniu podtrzymywać decycję o pracach w
kolejny weekend. Tym bardziej, że de facto przerwa w bankowości jest już
minimum do 12 listopada, do godziny 07:00. Przecież 11 listopada nie chodzą
klasyczne przelewy ELIXIR, czyli pewnie to co stanowi w takim banku z 60%
ruchu przelewów (reszta to jakieś ExpressElixiry, walutowe, wewnętrzne).
Czyli powtórka z rozrywki - ostatnio 14 do 18 sierpnia 2014 był weekend
prac, gdzie sporo klientów miało wprowadzone ujemne salda dostępnych środków
na systemie obsługującym płatności kartowe. To było około 84 godzin bez
dostępu do środków. Ten problem dotknął między innymi mnie.
Teraz trochę lepiej się udało, bo saldo na systemie kartowym się zgadza, ale
prace (zakładając że system wstanie 11 listopada o 07:00) będą trwały
również 84 godziny, lecz w zasadzie trzeba liczyć do 12 listopada do 07:00 -
to wychodzi 108 godzin niedostępności bankowości elektronicznej.
Sam aktualnie trwający weekend obniża im dostępność miesięczną na jakieś 85%
(jak system ruszy 12 listopada) lub 88% (jeżeli uznamy że start 11 listopada
jest akceptowalny). W sumie działania planowane, ale niesmak jest.
>
> No coz - obawiam sie, ze 12.11 o godz. 7 zobaczymy kolejna zaslepke, albo
> info, ze migracja sie nie powiodla i o kolejnej (pewnie w Boze Narodzenie
> czy Sylwetra) poinformuja z wyprzedzeniem ;) Ale wtedy bedzie wdrazac to
> juz w duzej czesci inna kadra kierownicza w dziale IT Getina... ;)
>
Czekam z niecierpliwością na info z 12 listopada z 09:00, że prace będą
trwały do 12 listopada do 13:00.
--
Wysłane z pola.
-
4. Data: 2014-11-11 10:20:20
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: www2 <t...@g...com>
www lezy i kwiczy, choc zaslepke juz dali uniwersalna ;-)
ale za przez mobilna aplikacje mozna sie logowac :)
-
5. Data: 2014-11-11 10:24:24
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: RobertS <b...@x...pl>
W dniu 2014-11-11 o 10:20, www2 pisze:
> www lezy i kwiczy, choc zaslepke juz dali uniwersalna ;-)
> ale za przez mobilna aplikacje mozna sie logowac :)
>
W związku z uruchomieniem połączonej Bankowości Internetowej Getin Noble
Bank S.A. dotychczasowy adres strony logowania zmienił się na nowy
secure.getinbank.pl Więcej informacji o zmianie znajdziesz tutaj
i można tylko wybrać opcję wyloguj...bardzo śmieszne
--
pozdrawiam
RobertS
-
6. Data: 2014-11-11 10:25:18
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: osa <w...@p...fm>
W dniu 2014-11-11 10:20, www2 pisze:
> www lezy i kwiczy, choc zaslepke juz dali uniwersalna ;-)
Tak uniwersalna że aż spierniczona ;)
https://secure.openonline.pl/index/forbidden
widać całe zasoby białkowe poszły na integrację i nie było komu ustawić
prawidłowych ścieżek do styli ;)
-
7. Data: 2014-11-11 10:39:21
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: janek z pola <a...@e...pl>
www2 wrote:
> www lezy i kwiczy, choc zaslepke juz dali uniwersalna ;-)
> ale za przez mobilna aplikacje mozna sie logowac :)
10:38 - ekran logowania jest już dostępny pod adresem secure.getinbank.pl
Podejmuję probę.
--
Wysłane z pola.
-
8. Data: 2014-11-11 10:40:34
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: www2 <t...@g...com>
Juz ruszylo. nice. ladny...
-
9. Data: 2014-11-11 10:55:52
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: janek z pola <a...@e...pl>
www2 wrote:
> Juz ruszylo. nice. ladny...
Ja się niestety nie przekonam czy ładny, ponieważ okazało się że należy
podpisać zupełnie nową umowę na bankowość elektroniczną. Jakby idioci z
Getin Bank wspomnieli o tym wcześniej, to bym to wczoraj załatwił w
oddziale.
Tymczasem przed podpisaniem umowy w formie elektronicznej wyskakuje opis:
>>>
W kolejnych krokach: zapoznasz się z regulaminem i umowami, dokonasz wyboru
sposobu dostarczania wyciągów oraz wybierzesz zgody marketingowe. Powyższe
kroki zaakceptujesz jednorazowym kodem autoryzacyjnym SMS.
>>>
Problem w tym, że aż do momemntu ekranu podsumowania, gdzie pojawia się info
że mam podać kod przesłany SMS, nie ma dialogu na zgody marketingowe. W
umowie którą akceptuję o typowych zgodach marketingowych ani słowa (umowa
stanowi tylko że można mi słać SMSy autoryzacyjne i dotyczące umów
produktów, czyli pewnie pod tym drugim hasłem kryje się agresywny marketing
SMS).
W każdym razie miała być aktualizacja zgód marketingowych i nie ma jej.
--
Wysłane z pola.
-
10. Data: 2014-11-11 11:12:02
Temat: Re: Getin Bank - bardzo dluga konserwacja
Od: jj <p...@w...pl>
Mnie zastanawia natomiast sens tego calego zamieszania. Najpierw tworza klony/brandy
osobne systemy, wyglad itd. A potem to wszystko wrzucaja do jednego wora. Nie mogli
od razu ladowac klientow do jednego getinu? openy, getinonline, gb24, openfinance,
idea. Sensu w tym nie widze (ale ja jestem prosty czlowiek)