  • 121. Data: 2005-10-30 09:51:06
    Temat: Re: Grrrrrrrrrr
    Od: "Adam Bosiacki" <B...@w...pl>

    >To zabawne, że zwolennicy PRAWA i Sprawiedliwości mają tak żałosną wiedzę o
    >obowiązującym w tym kraju prawie.

    A Glenn z góry (to jest zanim dostanę należnego kopa) przepraszam, że źle
    ciąłem i włożyłem jej w usta wcale nie jej opinię.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 122. Data: 2005-10-30 10:18:54
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Adam Bosiacki wrote:

    > A Glenn z góry (to jest zanim dostanę należnego kopa) przepraszam

    Spox - nie kopię - czasem tylko gryzę ;-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 123. Data: 2005-10-31 09:45:48
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> wrote in message

    > Czytam to co piszesz z rosnącym zadziwieniem.
    > Czy mógłbyś wymienić *ustawy* wymagające *bezwzględnej większości*?

    Tak, oczywiście, zagalopowałem się, mój błąd. Chodziło mi o możliwość zmiany
    konstytucji - tu 50% + 1 to za mało, prawda?

    > Myślę Tomku, że pora na spacer po świeżym powietrzu.

    Zgodnie z Twoją sugestią (choć bez wiedzy o niej) spędziłem sobotę na
    porządkowaniu ogrodu - posadziłem kilka nowych roślin (w tym pięknego klona
    kanadyjskiego i nieco bzu), posprzątałem liście etc. Bardzo przyjemne, choć
    do dziś jestem nieco obolały :)

    T.

  • 124. Data: 2005-10-31 09:52:04
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-10-31 10:45- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Tomasz Nowicki, gdy pisał(a):
> [...]
    > klona kanadyjskiego i nieco bzu), posprzątałem liście etc. Bardzo
    > przyjemne, choć do dziś jestem nieco obolały :)

    No i bardzo zdrowo :-)
    Myślę, że to jest znakomite zakończenie całego wątku ;-)

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 125. Data: 2005-10-31 10:30:32
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message

    > ROTFL !

    Widzę, że koniecznie chcesz zyskać przewagę w dyskusji za pomocą środków
    pozamerytorycznych. Nie dziwi mnie to u tak zagorzałej zwolenniczki PO,
    która też woli polityczne judo od rzeczowej dyskusji. Ale czytaj niżej.

    > I przepchnie - z pomocą Samoobrony i reszty "obrotowych" (PSL LPR). Co nie
    > przepchnie w całości, to poprawi w senacie. A Kaczka nr 2 wszystko
    > podpisze.

    Niekoniecznie. Nie zapominaj, że SO jest emanacją SLD i jeśli nie urwie się
    SLD ze smyczy, będzie nadal głosować pod dyktando starego układu (w sprawach
    zasadniczych, bo w tych mniej ważnych Lepper ma zwyczaj robić wiele
    nieistotnego szumu medialnego). Więc PiS nie bardzo może liczyć na SO w
    najważniejszych sprawach. PSL jaki jest, każdy widzi - to komuchy z dziada
    pradziada i już się nie zmienią, ponadto oni też mają synekury ze starego
    rozdania i z nich zbyt łatwo nie zrezygnują. LPR też nie lepsza, tyle, że
    bardziej "medialna" - nie przypuszczam, by Giertych szedł śmiernie w
    zaprzęgu Kaczyńskich, dotąd takie rzeczy mu się nie zdarzały. Poza tym ma
    malutko głosików w sejmie. Każda z tych partii może być równie łatwo
    przeciągnięta na stronę PiS, jak PO - i zapewne wielokrotnie będą zmieniać
    front w różnych konfiguracjach. Dlatego to właśnie Kaczyńskim nie będzie
    łatwo uzyskać poparcie w kolejnych głosowaniach. Albo też - raz będzie
    łatwiej, innym razem - trudniej, czasem zaś nie uda się w ogóle. Ponadto nie
    można zapominać, że PO też będzie zgłaszać inicjatywy ustawodawcze i szukać
    dla nich poparcia w "bagnie" - to stworzy pozór aktywności ustawodawczej,
    oczywiście blokowanej przez partię rządzącą, senat lub prezydenta i wytworzy
    odpowiednie wrażenie medialne. W sumie PiS nie zdoła zapewne przeprowadzić
    większości najważniejszych zmian i ugrzęźnie w beznadziejnych sejmowych
    pyskówach.

    > Kultury mamusia nie uczyła-szkoda.

    To nie jest dla Ciebie żadne wytłumaczenie :)

    > myśl, że na grupie pl.biznes.banki nie ma samych pracowników banków - czy
    > jednak zbyt skomplikowane?

    Najlepszym przykładem są tacy ludzie, jak yayco czy ja sam. Jeśli Ty także -
    tedy przepraszam, tym razem jednak, sądząc po innych wątkach, naprawdę
    miałem wrażenie, że pracujesz w banku lub innej instytucji finansowej, choć
    powinienem brać też pod uwagę uczelnie wyższe i szkolnictwo - sądząc po tym,
    że zdarza Ci się nieźle Glennnndzić ;)

    > Jak mówiłam - czekam na tą świetlaną przyszłośc pod rządami PiS. Zwłaszcza
    > na te mieszkania. Kwaśniewskiemu nie wyszło, to może kaczory sobie
    > poradzą.

    Nie dziwi mnie to, że pokładasz nadzieje w PiS - w końcu PO bywała nieraz u
    władzy w różnych swych wcześniejszych wcieleniach i nie ma przesadnej ilości
    sukcesów na koncie, to w końcu może zniechęcić nawet najbardziej
    zaślepionych amatorów.
    Jednak w kwestii mieszkań - czyżbyś, jako zwolenniczka liberalnej PO, była
    za budowaniem mieszkań z budżetu? To lekko paranoiczne, nie sądzisz? Ja
    popieram PiS, mam jednak nadzieję, że nawet nie będą próbować budować tych
    mieszkań. Za to może zdołają tak skonstruować prawo gospodarcze, podatkowe
    itp., żeby przedsiębiorcom opłacało się budować, a konsumenci mieli za co
    mieszkania te kupić. Twoje drwiny są naprawdę żałosne - bo z tego, że
    obecnie buduje się rocznie marne stoileś tysięcy mieszkań, można wyciągnąć
    jedyny sensowny wniosek - że tylko tylu ludzi jest w stanie mieszkania
    kupić. Ale na pewno nie taki, że nie da się budować 10x więcej. Bo do tego
    potrzeba spełnić tylko kilka warunków, m. in.
    - usunąć idiotyczne bariery prawne i urzędowe hamujące gospodarkę i
    podrażające pracę
    - usunąć problem powszechnego braku planów zagospodarowania przestrzennego w
    gminach (to będzie najtrudniejsze i najdroższe, ale w końcu od czego są
    fundusze strukturalne)
    - znaleźć sposób zachęcenia zagranicznego i rodzimego kapitału do
    inwestowania w budownictwo - to się musi opłacać, podejrzewam, że dobrą
    drogą byłoby zmniejszanie roli budżetu jako największego kredytobiorcy w
    Polsce, by przestał on być w tym względzie konkurencją dla przedsiębiorców i
    konsumentów.

    Inna rzecz, że PiS nie odpowiedział na proste pytanie - czy na pewno może
    się udać rozpędzenie budownictwa bez ruszenia kwestii katastru - ale nie w
    wersji proponowanej dotychczas (czy raczej, którą dotychczas nas straszono).
    Dobry kataster bowiem mógłby łatwo doprowadzić do rozruszania rynku
    nieruchomości i uwolnienia zablokowanych dotychczas, a niewykorzystywanych
    lub wykorzystywanych nieefektywnie, terenów inwestycyjnych, zaś taksy z
    niego płynące - wspomóc budowę nowych planów zagospodarowania.

    W przypadku zaś kapitału - czy nie należałoby obłaskawić takich ludzi jak
    Bratkowski, by ruszyć wreszcie temat kas oszczędnościowych, ubezpieczeń
    wzajemnych i rozproszenia (decentralizacji) inwestycji gospodarczych. Po
    szczegóły odsyłam do Jego tekstów. Przypomnę też, że mądry ten człowiek jest
    zwolennikiem PO :)

    T.

  • 126. Data: 2005-10-31 10:31:42
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    > Myślę, że to jest znakomite zakończenie całego wątku ;-)

    Rzekłeś.

    T.

  • 127. Data: 2005-10-31 20:43:34
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Tomasz Nowicki wrote:
> [...]
    > środków pozamerytorycznych. Nie dziwi mnie to u tak zagorzałej
    > zwolenniczki PO, która też woli polityczne judo od rzeczowej

    Tylko pozwoliłam sobie krótko (bo dłużej zrobili to za mnie inni)
    skomentować to co napisałeś. Zdaje się że ten komentarz nie był
    "pozamerytoryczny" - nie uważasz?

    > Niekoniecznie. Nie zapominaj, że SO jest emanacją SLD
    /ciach reszta/

    Nie zapominam - gdybym zapomniała, to bracia Kaczyńscy to nieustannie
    przypominali. Ostatnio jakby mniej często - za to jeden z nich zaczął coś
    chrzanić o prawie każdego posła do bycia wicemarszałkiem :-) Pryncypia
    poszły w kąt.

    > To nie jest dla Ciebie żadne wytłumaczenie :)

    Sprytnie wyciąłeś własne wycieczki pod moim adresem - zaczynasz być tak
    elastyczny w argumentacji jak Twoi ulubieńcy.

> [...]
    > finansowej, choć powinienem brać też pod uwagę uczelnie wyższe i
    > szkolnictwo - sądząc po tym, że zdarza Ci się nieźle Glennnndzić ;)

    Pudło. Co do radosnej twórczości nt. nicka - odsyłam do uwagi o mamusi i
    kulturze.

    > Jednak w kwestii mieszkań - czyżbyś, jako zwolenniczka liberalnej PO,
    > była za budowaniem mieszkań z budżetu? To lekko paranoiczne, nie
    > sądzisz?

    O kulturze nie słyszałeś. O ironii też nie? To o czym słyszałeś?

    >Ja popieram PiS, mam jednak nadzieję, że nawet nie będą
    > próbować budować tych mieszkań.

    A ja złośliwie czekam na efekty tych "gruszek na wierzbie". Jeden już takie
    obiecywał.

    >Za to może zdołają tak skonstruować
    > prawo gospodarcze, podatkowe itp., żeby przedsiębiorcom opłacało się
    > budować, a konsumenci mieli za co mieszkania te kupić.

    No właśnie "skonstruować", "zarządzić", "dać ulgi", "zadekretować" - a może
    tak uprościć system podatkowy, obniżyc podatki, znieść różne koncesje i
    koncesyjki, pogonić w diabły różne "inspekcje robotniczo-chłopskie" ?

> [...]
    > stoileś tysięcy mieszkań, można wyciągnąć jedyny sensowny wniosek -
    > że tylko tylu ludzi jest w stanie mieszkania kupić.

    Ciebie nie bawi obiecanka o 3 mln mieszkań? To rzeczywiście żałosne.

> [...]
    > kredytobiorcy w Polsce, by przestał on być w tym względzie
    > konkurencją dla przedsiębiorców i konsumentów.

    I to zrobi PiS ze swoim interwencjonistycznym programem :-) Z Ciebie to
    niepoprawny optymista jest.

> [...]
    > nieefektywnie, terenów inwestycyjnych, zaś taksy z niego płynące -
    > wspomóc budowę nowych planów zagospodarowania.

    Paczpan - a Kluska sie zarzekał, że popiera Lecha K. bo on przeciwko
    katastrowi jest. Coś Ci najwyraźniej umknęło :-)

> [...]
    > gospodarczych. Po szczegóły odsyłam do Jego tekstów. Przypomnę też,
    > że mądry ten człowiek jest zwolennikiem PO :)

    Nie musisz pisać kim jest Bratkowski-chyba że chcesz się pochwalić swoją
    wiedzą w zakresie "wiem że Ziemia jest okrągła". Może jeszcze przeczytasz
    jak się przejechał po Twoich ulubieńcach i ich programie i to otworzy Ci
    oczy. Na tym kończę ten wątek, bo on już kompletnie OT i na dodatek jest
    nudny. Czekam teraz na świetlaną przyszłość pod rządami bliźniaków
    wspomaganych przez Leppera oraz Ligę Przyjaciół Rosji. Amen.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 128. Data: 2005-10-31 21:41:55
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Mon, 31 Oct 2005 21:43:34 +0100, Glenn napisał(a):

    > Paczpan - a Kluska sie zarzekał, że popiera Lecha K. bo on przeciwko
    > katastrowi jest. Coś Ci najwyraźniej umknęło :-)

    Hehe swoją drogą to ciekawa koncepcja, żeby przy pomocy katastru
    /rozpędzić/ budownictwo mieszkaniowe. Nigdy na to nie wpadłem, że te
    onegdajsze 2% może sprawić, że ludzie będą woleli rozebrać domy i puścić
    cegły taniej na rynku wtórnym.
    Co do Bratkowskiego - przeszło 10 lat temu zachwalał SKOKi a jakie szambo z
    tego wyszło...

    --
    Olgierd
    ||| gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@p...pl |||

  • 129. Data: 2005-11-02 09:51:09
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message

    > Tylko pozwoliłam sobie krótko (bo dłużej zrobili to za mnie inni)
    > skomentować to co napisałeś. Zdaje się że ten komentarz nie był
    > "pozamerytoryczny" - nie uważasz?

    Był o tyle, że schowałaś się za kpiną, by uniknąć rzetelnej argumentacji.

> [...]
    > przypominali. Ostatnio jakby mniej często - za to jeden z nich zaczął coś
    > chrzanić o prawie każdego posła do bycia wicemarszałkiem :-) Pryncypia

    To się niestety nazywa polityka. Podobnie jak owocna koalicja PO z SLD w
    stolicy - mimo rozlicznych państwowotwórczych deklaracji liderów Platformy.
    Poza tym elektorat mimo wszystko potwierdził mandat dla Leppera i byłoby
    stosowaniem podwójnych standardów godzenie się na bezkarność Piskorskiego,
    Lewandowskiego etc., a w poprzedniej kadencji licznych prominentnych
    działaczy SLD i odmawianie Lepperowi prawa do sprawowania mandatu
    poselskiego. Mnie także nie podoba się ta morda i ten styl buraczany, nie
    godzę się na zasiadanie przezeń w fotelu marszałka, jednak nie powinienem
    ulegać zaślepieniu i widzieć w Lepperze jedyny czarny charakter naszej sceny
    politycznej. Są inne, o wiele czarniejsze, tyle że bardziej ogładzone i
    piękniej się wypowiadające - i współpraca z nimi dlatego miałaby nie być dla
    PiS kompromitująca?
    Ciekawe, że widzisz w oku PiSu źdźbło wsadzone przez Kurskiego, a nie chcesz
    pamiętać belki autorstwa Brochwicza w sprawie Jaruckiej. Ciekawe też, że
    jakoś nie dostrzegasz prawdziwych powodów rozwalenia Cimoszewicza - a nie
    jest to jeden prosty powód. Dziwię się, że tego rodzaju metody PO nie budzą
    Twojej niechęci, kiedy znacznie mniej kompromitujące zagrania Kaczyńskich
    wywołują z Twej strony okrzyki zgrozy. To drobna niekonsekwencja, nie
    sądzisz?

    > Sprytnie wyciąłeś własne wycieczki pod moim adresem - zaczynasz być tak
    > elastyczny w argumentacji jak Twoi ulubieńcy.

    Dajmy temu spokój, bo usilnie starasz się uciekać do argumentów ad personam,
    aja się na to nie godzę.

    > Pudło. Co do radosnej twórczości nt. nicka - odsyłam do uwagi o mamusi i
    > kulturze.

    Nick to nie nazwisko. Jeśli uważam coś za pretensjonalne, mogę szczerze o
    tym mówić - i mówię. Wiem, że w necie istnieje zwyczaj chowania się pod
    pseudonimami, czasami uzasadniony, a czasami mający jedynie poprawić
    samopoczucie właścicielowi. Jeśli więc naigrywam się z Twojego pseudo, to
    nie z Ciebie - a co najwyżej z Twoich przywar, jeśli je dostrzegam.

    > O kulturze nie słyszałeś. O ironii też nie? To o czym słyszałeś?

    Tak, ale bardziej cenię ironię cienką i ostrą (co nie znaczy, że potrafię
    się taką posługiwać), a nie powtarzanie tego samego średniego dowcipu kilka
    razy, w nadziei, że interlokutorzy wreszcie zechcą się roześmiać. Porównaj
    sobie żarty yayca i własne. Albo lepiej - żarty Tyma na tematy socjologiczne
    i te na tematy polityczne - jakaż niebywała różnica!

    > A ja złośliwie czekam na efekty tych "gruszek na wierzbie". Jeden już
    > takie
    > obiecywał.

    Schadenfreude będzie, zdaje się, najnowszym platformerskim modus operandi w
    tej kadencji. O ile platforma wytrzyma wewnętrzne naprężenia.

> [...]
    > tak uprościć system podatkowy, obniżyc podatki, znieść różne koncesje i
    > koncesyjki, pogonić w diabły różne "inspekcje robotniczo-chłopskie" ?

    Było na to już wiele szans, zwłaszcza tuż przed uwaleniem rządu
    Olszewskiego. Mam Ci przypomnieć, kto z dzisiejszych tuzów centroprawicy
    maczał w tym palce? Jeśli drażnią Cię takie pojęcia, jak "konstruowanie
    prawa", to w jaki sposób chcesz, by praktycznie realizować idee uproszczenia
    podatków czy decentralizacji państwa? Za pomocą pobożnych życzeń? Bo ja
    zawsze myślałem, że w tym celu należy zbudować odpowiednie ramy prawne. A
    "inspekcje" to chyba wymyślił elektorat Tuska, nieprawdaż? Jaruzelski,
    Kiszczak, Rakowski, Miller.

    > Ciebie nie bawi obiecanka o 3 mln mieszkań? To rzeczywiście żałosne.

    Smuci, że polityk w kraju europejskim musi uciekać się do takich uproszczeń,
    by zyskać poparcie ogłupianych przez dziesięciolecia mas. Ale chociaż to
    uproszczenie - to nie do końca nierealne.

    > I to zrobi PiS ze swoim interwencjonistycznym programem :-) Z Ciebie to
    > niepoprawny optymista jest.

    Może. W ostatnich kilku kadencjach starałem się wierzyć w pełne rozsądku i
    wyważonych argumentów zapewnienia KLD, UW i PO - ale dziwnym trafem zawsze
    się zawodziłem. Mówili o otwarciu gospodarki, uproszczeniu prawa i
    promowaniu przedsiębiorczości, a potem podgarniali wszystko pod warszawkę
    via budżet, ukrywali teczki, chronili stary esbesko-salonowy układ i
    budowali na poły mafijne struktury gospodarcze podessane pod budżet. Oraz
    wykorzystywali prywatyzację do kręcenia sobie lodów. Oczywiście, nie
    zapominam, że SLD było jeszcze gorsze, a SO - jeszcze brutalniejsza, ale co
    z tego? Dlatego teraz stawiam na ludzi, którzy przede wszystkim chcą
    oczyścić państwo z chorobliwych narośli i pasożytów. mam nadzieję, że im się
    uda, choć wiele wskazuje na to, że łatwo nie będzie, bo stary układ jest
    dobrze umocowany i odżywiony, ma media i poparcie dużej części wpływowych
    środowisk.

    > Paczpan - a Kluska sie zarzekał, że popiera Lecha K. bo on przeciwko
    > katastrowi jest. Coś Ci najwyraźniej umknęło :-)

    Przeciwko takiemu, który był proponowany przez SLD - Tobie umknęło, że to
    miała być kolejna dojna krowa dla pieczeniarzy i cwaniaków. Zapewniam Cię,
    że prawidłowo skonstruowany kataster jest jak najbardziej po myśli PiS. Ale
    sama nazwa została tak zręcznie zohydzona opinii publicznej, że nikt nie
    waży się jej używać - jeszcze długo.

> [...]
    > jak się przejechał po Twoich ulubieńcach i ich programie i to otworzy Ci

    Czytałem i co z tego? Zobaczymy, co będzie mówił za dwa lata. Poza tym nie
    stwierdziłem, że jest on dla mnie autorytetem w każdej sprawie. na pewno
    jednak w tych, o których pisałem.

    > oczy. Na tym kończę ten wątek, bo on już kompletnie OT i na dodatek jest

    EOT

    T.

  • 130. Data: 2005-11-02 09:54:23
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> wrote in message

    > Hehe swoją drogą to ciekawa koncepcja, żeby przy pomocy katastru
    > /rozpędzić/ budownictwo mieszkaniowe. Nigdy na to nie wpadłem, że te
    > onegdajsze 2% może sprawić, że ludzie będą woleli rozebrać domy i puścić

    Jeśli postrzegasz kataster przez pryzmat SLD-owskich gróźb i pomruków, to
    gratuluję :)
    Poszperaj w źródłach i przekonaj się, w jaki sposób kataster może wspomóc
    rozwój budownictwa...

    > Co do Bratkowskiego - przeszło 10 lat temu zachwalał SKOKi a jakie szambo
    > tego wyszło...

    ...w ilu SKOKach było szambo? Czy jeden, wciąż dość niejasny przypadek ma
    określać cały system?
    Bratkowski nie mylił się co do kas oszczędnościowych - co najwyżej w
    stosunku do ludzi

    T.