    From: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Grrrrrrrrrr
    Date: Mon, 31 Oct 2005 11:30:32 +0100
    <4...@n...onet.pl> <djja8l$pmu$1@inews.gazeta.pl>
    <djkmoh$g1g$1@atlantis.news.tpi.pl> <435e1e3c$1@news.home.net.pl>
    <djlbc0$lg0$1@atlantis.news.tpi.pl> <435f3453$1@news.home.net.pl>
    <djo33s$km0$1@atlantis.news.tpi.pl> <djo44k$t73$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <djptp9$hea$1@atlantis.news.tpi.pl> <djq9uc$5hi$1@inews.gazeta.pl>
    <djql3k$3l4$1@nemesis.news.tpi.pl> <djql8c$a8a$1@inews.gazeta.pl>
    <djqttv$2b5$1@atlantis.news.tpi.pl> <djquhj$psl$1@inews.gazeta.pl>
    <djr0la$d0m$1@atlantis.news.tpi.pl> <djrb3d$t08$1@inews.gazeta.pl>
    <djsn02$ba8$1@atlantis.news.tpi.pl> <djt3hh$3tc$1@inews.gazeta.pl>
    <djtga6$hph$1@nemesis.news.tpi.pl> <djtoqg$7uk$1@inews.gazeta.pl>
    <djtqpq$6b5$1@atlantis.news.tpi.pl> <dk0f6s$66e$1@inews.gazeta.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message
    news:dk0f6s$66e$1@inews.gazeta.pl...

    > ROTFL !

    Widzę, że koniecznie chcesz zyskać przewagę w dyskusji za pomocą środków
    pozamerytorycznych. Nie dziwi mnie to u tak zagorzałej zwolenniczki PO,
    która też woli polityczne judo od rzeczowej dyskusji. Ale czytaj niżej.

    > I przepchnie - z pomocą Samoobrony i reszty "obrotowych" (PSL LPR). Co nie
    > przepchnie w całości, to poprawi w senacie. A Kaczka nr 2 wszystko
    > podpisze.

    Niekoniecznie. Nie zapominaj, że SO jest emanacją SLD i jeśli nie urwie się
    SLD ze smyczy, będzie nadal głosować pod dyktando starego układu (w sprawach
    zasadniczych, bo w tych mniej ważnych Lepper ma zwyczaj robić wiele
    nieistotnego szumu medialnego). Więc PiS nie bardzo może liczyć na SO w
    najważniejszych sprawach. PSL jaki jest, każdy widzi - to komuchy z dziada
    pradziada i już się nie zmienią, ponadto oni też mają synekury ze starego
    rozdania i z nich zbyt łatwo nie zrezygnują. LPR też nie lepsza, tyle, że
    bardziej "medialna" - nie przypuszczam, by Giertych szedł śmiernie w
    zaprzęgu Kaczyńskich, dotąd takie rzeczy mu się nie zdarzały. Poza tym ma
    malutko głosików w sejmie. Każda z tych partii może być równie łatwo
    przeciągnięta na stronę PiS, jak PO - i zapewne wielokrotnie będą zmieniać
    front w różnych konfiguracjach. Dlatego to właśnie Kaczyńskim nie będzie
    łatwo uzyskać poparcie w kolejnych głosowaniach. Albo też - raz będzie
    łatwiej, innym razem - trudniej, czasem zaś nie uda się w ogóle. Ponadto nie
    można zapominać, że PO też będzie zgłaszać inicjatywy ustawodawcze i szukać
    dla nich poparcia w "bagnie" - to stworzy pozór aktywności ustawodawczej,
    oczywiście blokowanej przez partię rządzącą, senat lub prezydenta i wytworzy
    odpowiednie wrażenie medialne. W sumie PiS nie zdoła zapewne przeprowadzić
    większości najważniejszych zmian i ugrzęźnie w beznadziejnych sejmowych
    pyskówach.

    > Kultury mamusia nie uczyła-szkoda.

    To nie jest dla Ciebie żadne wytłumaczenie :)

    > myśl, że na grupie pl.biznes.banki nie ma samych pracowników banków - czy
    > jednak zbyt skomplikowane?

    Najlepszym przykładem są tacy ludzie, jak yayco czy ja sam. Jeśli Ty także -
    tedy przepraszam, tym razem jednak, sądząc po innych wątkach, naprawdę
    miałem wrażenie, że pracujesz w banku lub innej instytucji finansowej, choć
    powinienem brać też pod uwagę uczelnie wyższe i szkolnictwo - sądząc po tym,
    że zdarza Ci się nieźle Glennnndzić ;)

    > Jak mówiłam - czekam na tą świetlaną przyszłośc pod rządami PiS. Zwłaszcza
    > na te mieszkania. Kwaśniewskiemu nie wyszło, to może kaczory sobie
    > poradzą.

    Nie dziwi mnie to, że pokładasz nadzieje w PiS - w końcu PO bywała nieraz u
    władzy w różnych swych wcześniejszych wcieleniach i nie ma przesadnej ilości
    sukcesów na koncie, to w końcu może zniechęcić nawet najbardziej
    zaślepionych amatorów.
    Jednak w kwestii mieszkań - czyżbyś, jako zwolenniczka liberalnej PO, była
    za budowaniem mieszkań z budżetu? To lekko paranoiczne, nie sądzisz? Ja
    popieram PiS, mam jednak nadzieję, że nawet nie będą próbować budować tych
    mieszkań. Za to może zdołają tak skonstruować prawo gospodarcze, podatkowe
    itp., żeby przedsiębiorcom opłacało się budować, a konsumenci mieli za co
    mieszkania te kupić. Twoje drwiny są naprawdę żałosne - bo z tego, że
    obecnie buduje się rocznie marne stoileś tysięcy mieszkań, można wyciągnąć
    jedyny sensowny wniosek - że tylko tylu ludzi jest w stanie mieszkania
    kupić. Ale na pewno nie taki, że nie da się budować 10x więcej. Bo do tego
    potrzeba spełnić tylko kilka warunków, m. in.
    - usunąć idiotyczne bariery prawne i urzędowe hamujące gospodarkę i
    podrażające pracę
    - usunąć problem powszechnego braku planów zagospodarowania przestrzennego w
    gminach (to będzie najtrudniejsze i najdroższe, ale w końcu od czego są
    fundusze strukturalne)
    - znaleźć sposób zachęcenia zagranicznego i rodzimego kapitału do
    inwestowania w budownictwo - to się musi opłacać, podejrzewam, że dobrą
    drogą byłoby zmniejszanie roli budżetu jako największego kredytobiorcy w
    Polsce, by przestał on być w tym względzie konkurencją dla przedsiębiorców i
    konsumentów.

    Inna rzecz, że PiS nie odpowiedział na proste pytanie - czy na pewno może
    się udać rozpędzenie budownictwa bez ruszenia kwestii katastru - ale nie w
    wersji proponowanej dotychczas (czy raczej, którą dotychczas nas straszono).
    Dobry kataster bowiem mógłby łatwo doprowadzić do rozruszania rynku
    nieruchomości i uwolnienia zablokowanych dotychczas, a niewykorzystywanych
    lub wykorzystywanych nieefektywnie, terenów inwestycyjnych, zaś taksy z
    niego płynące - wspomóc budowę nowych planów zagospodarowania.

    W przypadku zaś kapitału - czy nie należałoby obłaskawić takich ludzi jak
    Bratkowski, by ruszyć wreszcie temat kas oszczędnościowych, ubezpieczeń
    wzajemnych i rozproszenia (decentralizacji) inwestycji gospodarczych. Po
    szczegóły odsyłam do Jego tekstów. Przypomnę też, że mądry ten człowiek jest
    zwolennikiem PO :)

    T.