  • 41. Data: 2011-12-16 18:21:54
    Temat: Re: Jakie gwarancje obligacji?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Zofia" <a...@d...com> wrote in message
    news:4eea043c$0$1451$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bardzo dziękuję, w wolnej chwili sięgnę do tej lektury.
    > W tej chwili jednak zależy mi na przeczytaniu czegoś praktycznego,
    > czegoś co szybko pozwoli mi zrozumieć od strony praktycznej
    > jakie są zagrożenia i jakie istnieją rozwiązania dla indywidualnych
    > osób chcących uchronić swoje oszczędności w obecnej sytuacji.
    > Potrzebne są mi bardzo podstawowe informacje co jak zrobić,
    > żeby nie popełnić banalnych błędów.
    > Czas płynie i odkładanie decyzji nie jest chyba wskazane.
    >
    > Pozdrowienia
    > Zofia

    Tylko 1 uncjowe monety bulionowe:
    Krugerrand, Maple leaf, American Eagle,

    na wiki znajdziesz wagę i wymiary,
    kieszonkowa waga elektroniczna kosztuje 20 pln na allegro

    żadnych sztabek i numizmatów.

    george

  • 42. Data: 2011-12-16 20:43:07
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    > Tylko 1 uncjowe monety bulionowe:
    > Krugerrand, Maple leaf, American Eagle,
    >
    > na wiki znajdziesz wagę i wymiary,
    > kieszonkowa waga elektroniczna kosztuje 20 pln na allegro
    >
    > żadnych sztabek i numizmatów.

    Dzięki.
    Inwestycja w złoto wydaje mi się na chwilę obecną najsensowniejsza,
    więc jeśli masz dla mnie jeszcze jakieś rady, to bardzo proszę podaj.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 43. Data: 2011-12-16 20:51:13
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > Inwestycja w złoto wydaje mi się na chwilę obecną najsensowniejsza,
    > więc jeśli masz dla mnie jeszcze jakieś rady, to bardzo proszę podaj.

    Alokacja 10% aktywów w metalu jako zabezpieczenie od "szaleństwa" banków
    centralnych.
    Reszta w zależności od preferencji płynnościowych. W tej fazie bardziej
    liczy sie zachowanie kapitału niz jego pomnażanie. Ryzyko niewypłacalności
    kontrahenta (banku/rządu) zdecydowanie wzrosło w ostatnim roku.

    george

  • 44. Data: 2011-12-16 21:00:03
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    > Alokacja 10% aktywów w metalu jako zabezpieczenie od "szaleństwa" banków
    > centralnych.
    > Reszta w zależności od preferencji płynnościowych.
    Dlaczego tylko 10%?
    Ogólnie na zysk z aktywów specjalnie nie stawiam, bo wymaga albo ryzyka albo
    lokat
    długoterminowaych, a to mi nie odpowiada.

    > W tej fazie bardziej liczy sie zachowanie kapitału niz jego pomnażanie.
    > Ryzyko niewypłacalności kontrahenta (banku/rządu) zdecydowanie wzrosło w
    > ostatnim roku.
    O to mi właśnie chodzi.

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 45. Data: 2011-12-16 21:10:37
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > albo lokat
    > długoterminowaych, a to mi nie odpowiada.

    Dlaczego 10% ?
    Od czegoś trzeba zacząć :). Dodatkowo płynność w sytacji kryzysowej również
    jest nie do zignorowania. Cash jest zdecydowanie bardziej płynny niż złote
    monety.
    Proponuje przećwiczyć temat z zakupem detalicznym aby poznać "szlak".
    Rozciągniecie zakupów w czasie daje możlwość uśrednienia ceny danego
    składnika portfela.
    Niestety nie znam dobrego sklepu w polsce z "normalnymi" marżami
    posiadającego monety od ręki.
    Dochodzi wiec jeszcze kantor i wymiana. Przy zakupach za gotówkę techniczne
    aspekty moga się okazać uciążliwe.

    george

    P.S. Jeśli ktoś zna takowy sklep proszę o notkę.

  • 46. Data: 2011-12-17 06:52:33
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

> [...]
    > techniczne aspekty moga się okazać uciążliwe.
    > P.S. Jeśli ktoś zna takowy sklep proszę o notkę.

    Też proszę o taką informację.

    Nigdy nie kupowałam złota, więc każda dobra rada może się przydać. :-)

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 47. Data: 2011-12-17 19:36:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 16 Dec 2011 09:34:48 -0800 (PST), Clegan <c...@g...com>
    wrote:

    >Zresztą - jak to rzecze Mądra Księga - wszystko już było: w latach 70-
    >tych inflacja rosła, złota także i było autorzy książek radzący
    >kupować złoto, konserwy, bunkry, karabiny, etc. Po czym Volcker
    >podwyższył stopy procentowe. I na tym złota hossa się skończyła - masa

    a teraz obniżają do zera a i Reagana już nie ma (ale jest Ron Paul, na
    szczęście).
    No i w latach 70-tych nie widzieli jeszcze skutków odejścia od
    powiązania walut ze złotem.
    Póki FED tylko QEs numeruje, to o kruszce bym się nie bał.

  • 48. Data: 2011-12-17 19:47:53
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    > a teraz obniżają do zera a i Reagana już nie ma (ale jest Ron Paul, na
    > szczęście).
    Kto to jest Ron Paul i dlaczego jest taki ważny?
    (Google podaje co najmniej kilka osób o tym imieniu i nazwisku)

    > No i w latach 70-tych nie widzieli jeszcze skutków odejścia od
    > powiązania walut ze złotem.
    > Póki FED tylko QEs numeruje, to o kruszce bym się nie bał.
    Czy mógłbyś rozwinąć trochę te 2 zdania?

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 49. Data: 2011-12-17 20:21:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 17 Dec 2011 20:47:53 +0100, "Zofia" <a...@d...com> wrote:

    >Kto to jest Ron Paul i dlaczego jest taki ważny?
    >(Google podaje co najmniej kilka osób o tym imieniu i nazwisku)

    lekarz, zwolennik konstytucji USA, kongresman
    http://www.youtube.com/watch?v=1c4STGb4jRk&feature=r
    elated
    http://www.ronpaul.com/
    http://www.youtube.com/watch?v=XKfuS6gfxPY

    >Czy mógłbyś rozwinąć trochę te 2 zdania?

    nie zanosi się na powrót do tego, co wtedy pomogło; FED wciąż
    "drukuje" pieniądze i "luzuje je ilościowo".

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=nSt4vCbmle0 (z
    napisami)

  • 50. Data: 2011-12-17 21:03:19
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 17 Gru, 20:36, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > a teraz obniżają do zera a i Reagana już nie ma (ale jest Ron Paul, na
    > szczęście).
    Volcker jest.
    Ron Paul to folklor polityczny. Bez znaczenia.

    > No i w latach 70-tych nie widzieli jeszcze skutków odejścia od
    > powiązania walut ze złotem.
    Wiara w to, że powiązanie ze złotem ratuje wartość waluty jest
    zadziwiającą naiwnością.

    > Póki FED tylko QEs numeruje, to o kruszce bym się nie bał.
    Chyba że giełdy znowu towarowe podwyższą depozyty na pochodne dla
    metali - to obrazuje, że na złoto pompują krótkoterminowcy.