  • 11. Data: 2008-07-30 17:32:56
    Temat: Re: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pogo <w...@g...com> napisał(a):

    > Z tego co wiem poszkodowana uzywa kodow sms do autoryzacji przelewow.
    > Telefon miala przy sobie na wakcjach. Po powrocie pieniedzy juz nie bylo
    > na rachunku. Co mozna zrobic dalej w tej sytuacji? Wiadomo do kogo
    > trafil przelew, bank odrzuca reklamacje? Co proponujecie?
    >
    > Pozdrawiam
    > Waldek

    przeciez napisalem - podala swoj kod do obslugi telefonicznej na www,
    aktywacja nastąpiła przez IVR a nie za pomocą kodu sms. ja np proponuje
    stosowac sie do zasad bezpieczenstwa przy korzystaniu z bankowosci
    internetowej (a podstawowa to nie podawanie zadnych innych kodow via www niz
    te, ktore do obslugi www są konieczne)

  • 12. Data: 2008-07-30 18:01:42
    Od: Pogo <w...@g...com>

    Seba wrote:

> [...]
    > stosowac sie do zasad bezpieczenstwa przy korzystaniu z bankowosci
    > internetowej (a podstawowa to nie podawanie zadnych innych kodow via www niz

    ok, dzieki za info.

    Czyli zlodziej przechwycil prawdopodobnie login i kod telefoniczny.
    To wystarczylo do wykonania nowego przelewu przez IVR czy potrzebowal
    cos jeszcze?

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 13. Data: 2008-07-30 18:36:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Pogo pisze:

    > Sezon urlopowy, wracasz z wakacji, a konto puste...

    Dzisiaj jest 30-y lipca.
    Minelo 8 dni a nie kilka tygodni od zdazenia.

  • 14. Data: 2008-07-30 19:24:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > przeciez napisalem - podala swoj kod do obslugi telefonicznej na www,
    > aktywacja nastąpiła przez IVR a nie za pomocą kodu sms. ja np proponuje

    A skad wiesz?

    MK

  • 15. Data: 2008-07-30 19:29:02
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pogo <w...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli zlodziej przechwycil prawdopodobnie login i kod telefoniczny.
    > To wystarczylo do wykonania nowego przelewu przez IVR czy potrzebowal

    trojanem przechwycil kod do obslugi telefonicznej (no i oczywiscie login i
    haslo do citibank online), dodal sobie prze citibank online nowego odbiorce
    i aktywowal go w IVR dzieki pozyskanemu kodowi do obslugi telefonicznej

    ps. citi chyba wylaczyl dzis ten sposob aktywacji nowego odbiorcy

  • 16. Data: 2008-07-30 19:30:07
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > A skad wiesz?
    >
    > MK

    widzialem tego trojana, dobra, ruska robota :)

  • 17. Data: 2008-07-30 19:37:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > widzialem tego trojana, dobra, ruska robota :)

    Co nie uprawnia do tak daleko idacych wnioskow, ze w tym przypadku musialo
    byc tak samo.

    MK

  • 18. Data: 2008-07-30 19:51:58
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    może w takim razie omówimy sposoby autoryzacji i zabezpieczania się w
    bankowości?
    może ktoś podpowiedzieć jak obejść autoryzację, a zarazem ustrzec się...

    podstawowa uwaga: nie trzymać pieniędzy na koncie z kartą
    najlepiej się wychodzi
    1. w polbanku dowolna ilosc przelewów z konta oszczędzam w godzinach wieczornych
    przelew wewnętrzny może dojść rano
    2. mbank, niestety tylko jeden przelew w miesiącu, kolejny płatny ale właściwe
    zabezpieczenie przed kolejnym przelewem który kosztuje 5zł

    pozostałe banki ździerają za kolejny przelew z kont oszczędzających bez
    ostrzeżeń więcej niż mbank

    1. mbank
    logowanie: login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: hasła sms
    podpowiedź: zablokować wszystkie kanały oprócz internetowego

    2. bzwbk
    logowanie: login/hasło jednolitym ciągiem, osobne pola dla każdego znaku
    operacje: hasła sms, chyba że zdefiniowany odbiorca

    3. inteligo
    logowanie: login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: hasła jednorazowe

    4. lukas
    logowanie: dość krótki login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: bez tokena, możliwość przelewu wyłącznie na zdefiniowanych odbiorców
    podpowiedź: duże bezpieczeństwo - kasa wypłynie tylko do zdefiniowanych
    nadawców, mniejsza wygoda
    wady: hasło potwierdzające operacje to samo którym się logujemy na konto

    5. ing
    logowanie: login, hasło wybrane znaki - ciekawe zabezpieczenie
    operacje: zapomnialem :p - ostatnio nie przelewałem
    podpowiedź: duże bezpieczeństwo dzięki selektywnym znakom

    6. bgż
    logowanie: login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: hasła jednorazowe

    7. polbank
    logowanie: login/hasło (jednolitym ciągiem)
    operacje: extremalne bezpieczeństwo, instalowany certyfikat zabezpieczony hasłem
    wady: konto działa tylko na jednym komputerze

    8. millenium
    logowanie: login/hasło1 (jednolitym ciągiem) + 2 wybrane cyfry z pesela
    operacje: haslo2
    podpowiedź: duże bezpieczeństwo, różne hasło logowania i operacji, selektywne
    dodatkowe hasło logowania

  • 19. Data: 2008-07-30 20:59:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 30 Jul 2008 18:01:07 +0200, Maverick
    <k...@N...pl> wrote:

    >A to przesylane jest otwarcie? bez zadnego szyfrowania? LOL - jesli tak
    >to nigdy nawet nie spojrze na City.

    W trelefonii naziemnej do centrali idzie normalnei analogowo.

    >Wydaje mi sie ze skoro nawet Polbank ma szyfrowanie - to KAZDY bank ma -
    >a wtedy nie wystarczy tylko podpiac sie pod linie.

    Masz rację, wydaje Ci się. Co ma piernik do wiatraka i Polbank do
    tego, jak idzie DTMF po lini analogowej?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 20. Data: 2008-07-30 20:59:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 30 Jul 2008 18:01:29 +0200, Pogo <w...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >na rachunku. Co mozna zrobic dalej w tej sytuacji? Wiadomo do kogo
    >trafil przelew, bank odrzuca reklamacje? Co proponujecie?

    Prawnika.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356