  • 1. Data: 2011-01-24 16:53:22
    Temat: Harmonogram spłat i liczba dni w roku
    Od: "Arek" <A...@T...pl>

    Bank przedstawił harmonogram spłat kredytu w Euro i nijak nie mogłem się w
    nim połapać. Dopiero na infolinii okazało się, że... rok ma 360 dni. Stąd
    zawyżają mi trochę raty. Czy jest to normalne działanie banków?

  • 2. Data: 2011-01-24 17:49:12
    Temat: Re: Harmonogram spłat i liczba dni w roku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2011 10:53 AM, Arek wrote:
    > Bank przedstawił harmonogram spłat kredytu w Euro i nijak nie mogłem się
    > w nim połapać. Dopiero na infolinii okazało się, że... rok ma 360 dni.
    > Stąd zawyżają mi trochę raty. Czy jest to normalne działanie banków?

    czesto spotykane.
    nie rok ma 360 dni, tylko miesiąc 30. Dla uproszczenia obliczeń rat,
    zeby miesieczne wyszły po równo.
    Potem nie ma płaczu klientów, którzy co miesiąc muszą inną kwotę wpłacać
    się pomylili i bank im doliczył i potem lecą z jęzorem do wyborczej jaki
    do gówniany bank co to nie potrafi po równo rat ustalić.

  • 3. Data: 2011-01-24 19:04:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-01-24 17:53, Arek pisze:
    > Bank przedstawił harmonogram spłat kredytu w Euro i nijak nie mogłem się
    > w nim połapać. Dopiero na infolinii okazało się, że... rok ma 360 dni.
    > Stąd zawyżają mi trochę raty. Czy jest to normalne działanie banków?

    nie masz info w umowie kredytowej lub w regulaminie?
    w PB (art. 52 pkt 3) masz info (odnosi się do depozytów):
    Do obliczania należnych odsetek od środków pieniężnych zgromadzonych na
    rachunku przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, chyba że umowa stanowi
    inaczej.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2011-01-24 20:59:38
    Od: "Arek" <A...@T...pl>

    (...)
> [...]
    > Do obliczania należnych odsetek od środków pieniężnych zgromadzonych na
    > rachunku przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, chyba że umowa stanowi

    Muszę poszperać w regulaminie (DnB Nord), ale na info mówili o 360 !
    Czyli rzeczywiście Witek ma rację: 12 x 30...