  • 11. Data: 2011-02-21 21:14:29
    Temat: Re: ING Direct jako konto wspolne
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Darek " <d...@g...pl> wrote in message
    news:ijujtb$3qf$1@inews.gazeta.pl...

    > Dzieki za info. A czy jesli sie zdefiniuje odbiorce (w systemie DBnet
    > widze
    > ze nazywaja to kontrahentem), to trzeba dodatkowo jeszcze taki przelew do
    > niego autoryzowac kodem? Czy kody sa tylko do przelewow do odbiorcow
    > niezdefiniowanych?
    >
    > --
    nawet przelewy miedzy wlasnymi rachunkami trzeba autoryzowac kodami. System
    nie wykonuje przelewow miedzy rachunkami wlasnymi poza godzinami pracy
    banku, takze mozna np. zapomniec o szybkim przeksiegowaniu z konta
    oszczednosciowego na ROR, gdy mamy taka potrzebe w dzien wolny lub
    wieczorem.
    Tak to konto sie sprawdza, ale nie jako glowne, ale dodatkowe do darmowych
    wyplat z bankomatow.

  • 12. Data: 2011-02-21 21:23:14
    Od: Navy <n...@o...pl>

    A ja dorzucę jeszcze jedną propozycję;
    INTELIGO - nie mylić z INTELIGO PKO - w sumie to samo, ale nie ma jak
    stare dobre sprawdzone INTELIGO

  • 13. Data: 2011-02-21 21:24:48
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-21 22:14, Krzysztof pisze:

> [...]
    > pracy banku, takze mozna np. zapomniec o szybkim przeksiegowaniu z konta
    > oszczednosciowego na ROR, gdy mamy taka potrzebe w dzien wolny lub

    A tak mnie zastanawia, jaki jest problem że taka dyspozycja nie zostanie
    zaksięgowana od razu, skoro zewnętrzne przelewy i tak pójdą dopiero
    pierwszą sesją ELIXIR'u ?

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-02-21 21:27:05
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

> [...]
    > wieczorem.
    > Tak to konto sie sprawdza, ale nie jako glowne, ale dodatkowe do darmowych

    Ta dzialanie tylko w dni robocze nie jest dla mnie wielka wada, natomiast
    gorzej z ta autoryzacja. Jesli kody trzeba wklepac przy wykonywaniu kazdego
    przelewu to jest to troche uciazliwe.

  • 15. Data: 2011-02-21 21:35:47
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Piotr" <y...@z...ru> wrote in message

    > A tak mnie zastanawia, jaki jest problem że taka dyspozycja nie zostanie
    > zaksięgowana od razu, skoro zewnętrzne przelewy i tak pójdą dopiero
    > pierwszą sesją ELIXIR'u ?

    ma to znaczenie jak np. trzymamy kase na oszczednosciowym i chcemy ja naraz
    przerzucic na ROR i wybrac z bankomatu a jest np. sobota. I nie chodzi tu o
    date ksiegowania, ale o saldo dostepne. Podobne triki w ksiegowaniu stosuje
    Meritum, ale tam operacje wykonuja sie od razu i zwiekszaja saldo dostepne,
    natomiast daty ksiegowania przesuwane sa na nastepny dzien przy wykonywaniu
    operacji poznym wieczorem.

  • 16. Data: 2011-02-21 21:39:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ta dzialanie tylko w dni robocze nie jest dla mnie wielka wada, natomiast
    > gorzej z ta autoryzacja. Jesli kody trzeba wklepac przy wykonywaniu kazdego
    > przelewu to jest to troche uciazliwe.

    moja rada jest taka: skoro już teraz widzisz aż TYLE wad to może
    powinieneś poszukać innego konta?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2011-02-21 22:03:13
    Od: "Darek " <d...@g...pl>

    > moja rada jest taka: skoro już teraz widzisz aż TYLE wad to może
    > powinieneś poszukać innego konta?

    Idealnego raczej nie znajde. Bo musialoby by byc:
    1) wspolne
    2) za darmo (bez warunkow o min. wplywach, transakccjach): prowadzenie, karty
    debetowe, wyplaty z bankomatow w PL i za granica
    3) prosty i niezawodny system transakcyjny, najlepiej z autoryzacja sms
    4) dobre kursy walut za granica (to najmniej wazne, ale nie bez znaczenia)

    Na razie wydaje mi sie, ze DBnet jest najblizej tego idealu, chociaz nie
    spelnia do konca pkt 3 i 4.

  • 18. Data: 2011-02-22 07:52:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 21 Feb 2011 21:27:05 +0000, Darek napisał(a):

    > Ta dzialanie tylko w dni robocze nie jest dla mnie wielka wada,
    > natomiast gorzej z ta autoryzacja. Jesli kody trzeba wklepac przy
    > wykonywaniu kazdego przelewu to jest to troche uciazliwe.

    Po pierwsze to sprawdź czy DBnet może być wspólne, bo coś mi się wydaje,
    że raczej nie. Ogólnie to chyba możesz pójść w tę stronę, że założysz
    sobie konto tylko do wypłat z bankomatów a to co teraz masz niech
    zostanie do robienia przelewów. Czy w Multi jak zrezygnujesz z kart
    debetowych to możesz mieć konto za które nie będą pobierać od Ciebie
    opłaty? Jeżeli nie to proponuję wtedy założyć konto w Aliorze, bo ma
    naprawdę dobre www oczywiście bez karty. Do tego poszukać coś do wypłat
    darmowych na całym świecie - DBnet, GO/OF.
    Możesz też zobaczyć na ofertę Nordea Spectrum - też jest całkiem ciekawa,
    albo najnowsza ofera Mille - Dobre konto.

    Osobne konto do wypłat jest IMO najlepszy zabezpieczeniem przed
    ewentualnym skimmingiem karty debetowej i wyczyszczeniem konta. Trzymasz
    na nim tylko określoną kwotę do wypłat lub płatności np nie więcej niż
    100/300/500 pln czyli de facto tyle ryzykujesz.

    --
    xbartx

  • 19. Data: 2011-02-22 09:46:44
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Darek " <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nadal Direct nie moze byc wspolny, ale jest opcja z pelnomocnictwem dla
    > drugiej osoby, ktora moze miec karte i dostep do konta, jednak przelewy
    > ida tylko z danymi wlasciciela konta, a nie pelnomocnika.

    Ja mam w rodzinie takie rozwiązanie:

    - mama od dawna ma "Konto z Lwem" - 8zł/m-c za prowadzenie,
    - kiedyś ustanowiła mnie pełnomocnikiem i gdy trzeba byo, to wypłacałem dla
    niej gotówkę w kasie.

    - uruchomiłem jakiś czas temu "Direct" - bez karty, bez opłat za
    prowadzenie,
    - uzyskałem dostęp przez Internet do swojego Direct i jednocześnie do konta
    mamy.
    W ten sposób, przelewy robię albo z konta mamy, albo ze swojego - dane konta
    mamy albo mojego, więc to pełnomocnictwo działa tak jak chcesz. Gdy na moim
    koncie nie ma kasy a chcę wysłać ze swoimi danymi, to przelew wewnętrzny
    załatwia sprawę w sekundę.

    Wadą jest te 8 zł/m-c. I gotówka w kasie banku powinna być wypłacana właśnie
    z tego rachunku, bo za Direct krzyczą opłatę 9 zł.
    A karty? Mam jeszcze firmowe Direct (ale tu mam oddzielny dostęp przez
    Internet - tak chciałem chociaż mogłem spokojnie połączyć te 3 konta w jeden
    dostęp), gdzie ograniczeniem jest konieczność wykonania transakcji na
    bodajże 300 zł/m-c aby uniknąć opłaty za kartę - 7 zł. Gdy więc chcę
    wypłacić kartą z rachunku mamy lub mojego directa, to znów przelew wew.
    załatwia sprawę w sekundę.

    --
    Maciek.

  • 20. Data: 2011-02-22 16:38:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 07:52:34 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

    > Po pierwsze to sprawdź czy DBnet może być wspólne, bo coś mi się wydaje,
    > że raczej nie.

    Może być.

    --
    Borys Pogoreło